Rola środowiska w rozwoju małego dziecka - metody badania

-20%

Rola środowiska w rozwoju małego dziecka - metody badania

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

21,60  27,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

21,6027,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Kiedy fizyczne otoczenie sprzyja rozwojowi dziecka? Na ile powinno być ono zróżnicowane? Jakie działania rodziców są ważne dla rozwoju dziecka w okresie wczesnego dzieciństwa? Na te i inne pytania dotyczące czynników rozwoju dziecka znajdzie Czytelnik odpowiedź w prezentowanej monografii.
Przedstawiono w niej wyniki badań, poświęconych rozpoznaniu fizycznych i społecznych stymulatorów i stabilizatorów rozwoju małych dzieci, a także badań dotyczących szczególnej roli dorosłego jako mediatora między dzieckiem a jego otoczeniem, zarówno fizycznym, jak i społecznym. Książkę zamykają rekomendacje dla psychologów, pedagogów, lekarzy, nauczycieli i rodziców, wskazówki i rekomendacje dla praktyki oraz dla przyszłych badań.
Wydawca przestrzega jednak: książka nie jest popularnym poradnikiem dla rodziców; wymaga od nich pewnej dojrzałości i refleksji.


„[…] moja krótka ocena tego przedsięwzięcia: nowatorskie, znakomicie udokumentowane, oddające istotę podejścia badawczego, o które chodzi we współczesnej psychologii rozwojowej: holistyczne (a nie tylko parcjalne), dynamiczne (a nie tylko statyczne), uwzględniające także tzw. diagnozę pozytywną (a nie tylko diagnozę negatywną), w ścisłym związku czynności diagnostycznych z procesem pomagania”.
Z recenzji prof. dr hab. Barbary Bokus


Autorki książki pracują w Instytucie Psychologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu


Liczba stron200
WydawcaWydawnictwo Naukowe Scholar
ISBN-13978-83-7383-722-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    9
[]Rozdział    1
  Badania psychologiczne z udziałem dzieci    15
  Wprowadzenie     15
  Podejście parcjalne vs holistyczne     18
  Podejście statyczne vs podejście dynamiczne    19
  Diagnoza negatywna vs diagnoza pozytywna    19
  Rodzaje badań z udziałem dzieci     20
  Rola dziecka w badaniu psychologicznym     28
  Specyfika relacji: badacz psycholog – dziecko jako osoba badana    28
  Udział psychologa specjalisty a udział innych osób w procesie badawczym     31
  Podsumowanie     34
  Rozdział    2
  małego dziecka    35
  Wprowadzenie     35
  Początki badań nad rozwojem małych dzieci (szkic historyczny)    36
  Typy metod stosowane współcześnie w badaniach małych dzieci     40
  Rozmowa psychologiczna/wywiad     40
  Obserwacyjne metody badania dziecka     41
  Metody eksperymentalne     44
  Testowanie (testy inteligencji i zdolności, skale rozwojowe, kwestionariusze)    45
  w badaniach małych dzieci     50
  Praktyka stosowania metod testowych w badaniach małych dzieci w Polsce     52
  do badań diagnostycznych – metoda triangulacji     54
  Triangulacja jako strategia metodologiczna     55
  Triangulacja w badaniach własnych     57
  Podsumowanie     60
  Rozdział    3
  uczestniczących w badaniach naukowych    61
  Wprowadzenie    61
  Badania z udziałem dzieci – nowa perspektywa?    61
  Standardy etyczne w badaniach z udziałem dzieci     64
  Stosunek korzyści do ryzyka     65
  Przygotowanie informacji dla dzieci biorących udział w badaniu     66
  oparta na wiedzy; informed consent)    67
  w badaniu    67
  lub prawnych opiekunów dziecka      68
  Cofnięcie zgody przez dziecko i/lub rodziców dziecka    69
  Kwestia poufności i anonimowości      70
  Podsumowanie     71
  Rozdział    4
  Kiedy środowisko wspiera rozwój dziecka?    75
  Wprowadzenie     75
  Teoria ofert Jamesa Gibsona      75
  Czy badania empiryczne potwierdzają koncepcję ofert?      80
  Czy oferty wspierają rozwój?    81
  rozwoju małego dziecka    84
  Podsumowanie      86
  Rozdział    5
  Rola środowiska w procesie rozwoju: program badań      89
  Wprowadzenie      89
  Założenia teoretyczne badań      90
  Problemy badawcze    92
  Narzędzia badawcze      92
  Development in Children w polskiej adaptacji)      93
  Environment)      99
  Badana grupa     107
  Podsumowanie     110
  Rozdział    6
  dziecka: układ ryzyka rozwojowego i układ pomyślnego rozwoju    111
  Wprowadzenie     111
  Związki pomiędzy wymiarami kwestionariusza AHEMD/PL     111
  Związki między skalami inwentarza IT-HOME/PL    114
  i inwentarza IT-HOME/PL    116
  Typy środowiska rodzinnego    116
  Podsumowanie     133
  Rozdział    7
  Rekomendacje i wskazówki    137
  Wprowadzenie     137
  Konsekwencje przyjęcia koncepcji ofert: nowe pytania, nowe problemy     138
  Przyjęte założenia a adresaci rekomendacji    139
  Najważniejsze rekomendacje     141
  Wskazówki i rekomendacje dla praktyki    141
  Wskazówki i rekomendacje dla przyszłych badań    144
  Podsumowanie     145
  Zakończenie     146
  Literatura    149
  we wczesnym dzieciństwie    164
  Opis narzędzi stosowanych w badaniach małych dzieci na świecie    191
  Polecana literatura    199
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia