Niewykorzystane szanse? Polskie partie polityczne w działaniu

Niewykorzystane szanse? Polskie partie polityczne w działaniu

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

28,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

28,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Głównym motywem podjęcia tematu i przeprowadzenia badań, których wynikami chcemy podzielić się z Czytelnikami, jest odpowiedź na następujące pytania: jak są zorganizowane i jak funkcjonują badane partie polityczne, jakie są relacje między poszczególnymi szczeblami tych organizacji, tzn. centralnym i reprezentacją polityczną oraz centralnym i regionalnym? Czy i w jakim zakresie partie polityczne adaptują się do zmian technologicznych (głównie związanych z rozwojem Internetu)? Jakie stoją przed nimi wyzwania w obszarze komunikacyjnym? Czy partie wykorzystują szanse, jakie daje im technologia? Pytaniom ogólnym, dotyczącym organizacji i funkcjonowania partii, towarzyszy szereg pytań szczegółowych, związanych z samymi członkami badanych organizacji i ich opiniami na temat partii. Interesuje nas, jakie były motywy wstąpienia poszczególnych osób w szeregi danej partii? Co odróżnia członków partii od ogółu społeczeństwa? Czego oczekują oni od swoich ugrupowań? Czy mają poczucie wpływu na podejmowane w partii decyzje? Czy i w jakim zakresie są skłonni angażować się w życie partyjne? A także jaki jest ich stosunek do mechanizmów demokracji bezpośredniej w ich organizacjach? Wreszcie jak oceniają sposób komunikacji partii zarówno z nimi, jak i z elektoratem? Jak widzą rolę struktur partyjnych niższego szczebla w budowaniu wizerunku całej partii? Które z narzędzi komunikacyjnych uważają za najskuteczniejsze?


Projekt badawczy, którego wyniki prezentujemy w niniejszej publikacji, ma charakter interdyscyplinarny. Dokonujemy analizy polskich partii politycznych z dwóch perspektyw: organizacyjnej i komunikacyjnej. Takie ujęcie należy do rzadkości, chcemy więc tę lukę w badaniach wypełnić. Mamy nadzieję, że taka struktura badań będzie dla naszych Czytelników interesująca. W projekcie dokonujemy wielu obserwacji, z których wnioski mogą mieć dla partii politycznych charakter praktyczny. Naszym badaniom przyświeca jednak przede wszystkim cel poznawczy, a wyniki są konfrontowane z dotychczasowymi analizami i wynikami badań dotyczących partii politycznych, ich organizacji oraz komunikacji politycznej.


Liczba stron230
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
ISBN-13978-83-231-3558-6
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP •    7
  Nota metodologiczna •    11
  ROZWAŻANIA TEORETYCZNE I METODOLOGICZNE •    14
  Partia polityczna – kwestie definicyjne •    14
  Partie polityczne w Europie Środkowej i Wschodniej •    15
  Klasyczne i współczesne modele organizacji partii politycznych •    18
  Partie polityczne w obliczu zmian w obszarze komunikacji politycznej •    23
  Partie polityczne na poziomie regionalnym i lokalnym •    39
  Członkowie partii politycznych •    43
  Zakończenie •    48
  A PARLAMENTARNYMI ORGANIZACJAMI PARTII POLITYCZNYCH •    49
  Wprowadzenie •    49
  a jej reprezentacją parlamentarną •    50
  partyjnych •    63
  Zakończenie •    66
  A REGIONALNĄ ORGANIZACJĄ PARTII POLITYCZNYCH •    69
  a geneza partii •    69
  Model badawczy •    73
  Autonomia partii w regionie •    77
  centralnej •    88
  Organy pośredniczące w kontaktach między partią centralną a regionem •    100
  Zakończenie •    102
  TECHNOLOGICZNYCH W KOMUNIKACJI •    111
  Wprowadzenie •    111
  Internet i zmiany w obszarze komunikacji •    113
  Polskie partie polityczne w Internecie •    118
  Rola Internetu w polityce w ocenie członków partii politycznych •    128
  Zakończenie •    134
  CZŁONKOWIE BADANYCH PARTII POLITYCZNYCH •    137
  politycznych •    137
  Członkostwo w partiach politycznych w świetle statutów •    138
  Charakterystyki społeczno-demograficzne członków badanych ugrupowań •    145
  Motywy członkostwa w partiach politycznych •    149
  Zaangażowanie w życie partii •    154
  Zakończenie •    161
  KOMUNIKACYJNYCH •    163
  Wprowadzenie •    163
  Najskuteczniejsze metody komunikacji w opinii członków partii •    164
  Ocena komunikacji partii na szczeblu regionalnym •    171
  z zakresu komunikacji •    174
  Zakończenie •    178
  CZŁONKOWIE ORAZ PARTIA. WZAJEMNE OCZEKIWANIA •    182
  Wprowadzenie •    182
  Oczekiwania polityczne •    182
  Potrzeby społeczne •    192
  Odpowiedź na potrzeby członków partii •    194
  Indeks podmiotowości członków partii politycznych •    195
  Oczekiwania partii politycznych wobec członków •    197
  Zakończenie •    204
  ZAKOŃCZENIE •    206
  SPIS TABEL, SCHEMATÓW, WYKRESÓW I RYCIN •    209
  BIBLIOGRAFIA •    212
  SUMMARY •    225
  INDEKS NAZWISK •    227
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia