Dziecko do lat trzech w systemie opieki i edukacji

Dziecko do lat trzech w systemie opieki i edukacji

Źródła wsparcia i zagrożeń

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

15,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

H. Krauze-Sikorska, K. Kuszak, G. Rura i K. Sadowska w monografii pt. Dziecko do lat trzech w systemie opieki i edukacji. Źródła wsparcia i zagrożeń podejmują tematykę opieki i edukacji dzieci najmłodszych. Książka ma charakter wieloaspektowych analiz teoretycznych, opartych na pogłębionych studiach najnowszych teorii i ujęć dotyczących rozwoju małego dziecka. Stanowi próbę aplikacji tych teorii do praktyki, opieki i edukacji małego dziecka. Autorki zwracają uwagę na konieczność tworzenia wartościowego środowiska rozwojowego inicjowanego i inspirowanego przez mądrego dorosłego, zorientowanego na zaspokojenie indywidualnych, zróżnicowanych potrzeb dziecka. Monografia jest skierowana zarówno do studentów kierunków pedagogicznych, nauczycieli pracujących z małym dzieckiem i opiekunów w żłobkach oraz do rodziców zainteresowanych tworzeniem korzystnego środowiska edukacyjnego dla swoich dzieci.


Liczba stron296
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-3044-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie (Hanna Krauze-Sikorska, Kinga Kuszak, Grażyna Rura, Katarzyna Sadowska)    7
  CZĘŚĆ I. STYMULATORY I INHIBITORY ROZWOJU MAŁEGO DZIECKA    13
  ROZDZIAŁ 1 Determinanty fizycznego i psychospołecznego rozwoju małego dziecka (Hanna Krauze-Sikorska)    15
  ROZDZIAŁ 2 Obszary opieki nad małym dzieckiem. Praktyczna realizacja założeń ustawy o opiece nad dziećmi do lat trzech (Grażyna Rura)    45
  ROZDZIAŁ 3 Małe dziecko w środowisku dorosłych. O budowaniu pozytywnej więzi z opiekunem (Kinga Kuszak)    71
  ROZDZIAŁ 4 Do czego małemu dziecku potrzebni są rówieśnicy? O rolach, jakie odgrywa dziecko w relacjach z rówieśnikami (Kinga Kuszak)    95
  ROZDZIAŁ 5 Poznawanie siebie przez małe dziecko (Katarzyna Sadowska)    115
  ROZDZIAŁ 6 Determinanty indywidualne i środowiskowe jako źródła układu ryzyka opóźnień i zaburzeń w rozwoju małego dziecka (Hanna Krauze-Sikorska)    131
  CZĘŚĆ II. MAŁE DZIECKO JAKO ISTOTA AKTYWNA – IMPLIKACJE PRAKTYCZNE    153
  ROZDZIAŁ 1 Zabawa jako podstawowa forma aktywności dziecka (Grażyna Rura)    155
  ROZDZIAŁ 2 Aktywność fizyczna i rozwój motoryki małego dziecka (Grażyna Rura)    171
  ROZDZIAŁ 3 Aktywność językowa małego dziecka – od zanurzenia w języku do komunikacji (Kinga Kuszak)    191
  ROZDZIAŁ 4 Aktywność twórcza małego dziecka (Katarzyna Sadowska)    219
  ROZDZIAŁ 5 Zabawa i poznawanie świata – alternatywny program wspierania rozwoju małego dziecka w żłobku lub klubie dziecięcym (Grażyna Rura, Agnieszka Ziembora)    241
  ROZDZIAŁ 6 Dziecko z opóźnieniami i zaburzeniami w rozwoju na drodze ku samodzielności – zadania wczesnej interwencji (Hanna Krauze-Sikorska)    261
  Refleksje końcowe (Hanna Krauze-Sikorska, Kinga Kuszak, Grażyna Rura, Katarzyna Sadowska)    283
  Słownik najważniejszych pojęć    285
  O autorkach    293
  Children under the age of three in the care and education system. Sources of support and threats (Summary)    295
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia