Pomiędzy nadzieją a (nie)spełnieniem. Rola polskiego nauczyciela na Łotwie

-20%

Pomiędzy nadzieją a (nie)spełnieniem. Rola polskiego nauczyciela na Łotwie

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

28,80  36,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

28,8036,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka powstała w efekcie wieloletniej współpracy naukowej obydwu autorek. A ta datuje się od roku 1996 roku, kiedy to studentka II roku pedagogiki Katarzyna Szymańska-Jurzysta wzięła udział w badaniach prowadzonych na pierwszym obozie naukowym organizowanym na Łotwie przez dr Marię Martę Urlińską, opiekunkę SKN BPK.


Liczba stron382
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
ISBN-13978-83-231-3559-3
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie do problematyki /    11
  
  Rozdział I. Założenia metodologiczne badań /    27
  
  Rozdział II. Historyczny i współczesny kontekst prowadzenia badań /    41
  
  Rozdział III. Edukacja jako instrument polityki łotewskiej wobec mniejszości narodowych /    57
  3.1. Łotewski system edukacyjny /    57
  3.2. Edukacja mniejszości narodowych na Łotwie /    78
  
  Rozdział IV. Szkolnictwo polskie na Łotwie z historią w tle /    93
  4.1. Historyczne uwarunkowania obecności Polaków na Łotwie /    93
  4.2. Odrodzenie szkolnictwa polskiego po 1989 roku /    109
  4.3. Prawne ramy funkcjonowania szkół polskich na Łotwie /    123
  4.4. Społeczno-polityczny kontekst pracy nauczyciela polskiego /    129
  
  Rozdział V. Perspektywa teoretyczna badań nad rolą nauczyciela /    141
  5.1. Nauczyciel i oczekiwania wobec jego roli – przegląd badań /    141
  5.2. Rola jako kategoria do badania – teoria roli społecznej D . J. Levinsona /    157
  
  Rozdział VI. Funkcje szkoły etnicznej a zadania nauczyciela /    177
  6.1. Dylematy roli nauczyciela /    180
  6.2. Społeczne nakazy roli – oczekiwania partnerów roli /    188
  
  Rozdział VII. Uwarunkowania podjęcia decyzji o pracy i realizacji kontraktu /    193
  7.1. Misja, przygoda czy koniczność? – motywy decyzji wyjazdu do pracy na Łotwę /    193
  7.2. Przybywa do Was i … co dalej? /    199
  7.3. Nauczyciel w nowym miejscu pracy – (nie)świadomy specyfiki szkoły? /    204
  7.4. Czas podsumowań – bilans plusów i minusów pracy na obczyźnie /    212
  
  Rozdział VIII. Interpretacje oczekiwań względem roli nauczyciela /    227
  8.1. W drodze ku kompetencjom językowym – realizacja funkcji oświatowej /    227
  8.2. Wokół kultury bycia i kultury zachowania – realizacja funkcji ogólnowychowawczej /    250
  8.3. Być Polakiem na Łotwie – realizacja funkcji etnicznej /    257
  8.4. Chronić, służyć radą i pomocą – realizacja funkcji opiekuńczej i socjalnej /    286
  
  Rozdział IX. Dylematy roli polskiego nauczyciela na Łotwie . .    295
  9.1. Między krzewieniem polskości a promocją kultury i języka polskiego /    295
  9.2. (Nie)zrozumienie realizacji roli polskiego nauczyciela na Łotwie /    318
  9.3. Nauczycielskie rozterki, czyli sprzeczności roli (ambiwalencja roli) /    324
  9.4. Wie czy nie wie? – czyli pytania o sens i niejasność roli /    329
  
  Zamiast zakończenia – podmioty szkoły między nadzieją a (nie)spełnieniem /    341
  
  Bibliografia /    353
  
  Between hope and (non)fulfillment. The role of the Polish teacher in Latvia (Summary) /    377
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia