Didactics of Mathematics 12(16)

Didactics of Mathematics 12(16)

1 opinia

Praca zbiorowa

Format:

ibuk

This journal is a continuation of the Dydaktyka Matematyki edited by the Department of Mathematics of Wroclaw University of Economics from 2000. Our main aim is the teaching of mathematics to students of economics. Advances of science should be accompanied by simultaneous progress in education. What is mathematics and how should we teach it? A characteristic feature of mathematics is the internal beauty of the natural logical structures. Moreover mathematics is a science just as biology, physics and economics but only given in an abstract form: that is its strength. Related subjects such as statistics, probability calculus and operations research are also areas of interest. Papers submitted for publication should be written in English or occasionally in Polish with the abstract in English. Key words should also be enclosed, but no more than five. Acceptance for publication is as usual – by the referees. Please keep to the standards given in this issue, and you should also avoid abbreviations.


Liczba stron125
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Marek Biernacki Elements of differential equations in the mathematics course for students of economics    5
  Marek Biernacki, Andrzej Misztal Is an average Polish student proficient in solving difficult and new problems?    11
  Piotr Dniestrzański The Gini coefficient as a measure of disproportionality    25
  Renata Dudzińska-Baryła, Donata Kopańska-Bródka, Ewa Michalska Software tools in didactics of mathematics    35
  Ewa Dziwok The implementation of a double degree in Poland and its consequences for teaching quantitative courses    47
  Wiktor Ejsmont Remarks on Wigner’s semicircle law    55
  Barbara Fura, Marek Fura Optimization of consumer preferences – an example    61
  Donata Kopańska-Bródka, Renata Dudzińska-Baryła, Ewa Michalska An evaluation of the selected mathematical competence of the first-year students of economic studies    69
  Arkadiusz Maciuk, Antoni Smoluk Two proofs of Stokes’ theorem in new clothes    85
  Paweł Prysak Mathematical preparation of first-year students of applied informatics for studies at the university of economics    93
  Leszek Rudak “At 100 percent” assessment    111
  Leszek Rudak, Mariusz Szałański Small Project Based Learning in a course of financial mathematics. A case study    117
  Anna Szymańska, Elżbieta Zalewska E-learning as a tool to improve the quality of education in quantitative subjects    125
  Antoni Smoluk, Elżbieta Szlachcic Doktor inżynier Jerzy Sacała (1962-2015)    135
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia