Sztuka mówienia

Sztuka mówienia

Podstawy emisji głosu dla studentów pedagogiki i kierunków pokrewnych

1 ocena

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 5,25 zł  


5,25

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Głos, ze względu na swe wielorakie walory, ułatwia nauczycielowi przekazywanie wiedzy. Niewłaściwe posługiwanie się głosem, wynikające nie tylko z dysfunkcji, lecz najczęściej z braku wiedzy i doświadczenia, prowadzi do wielu schorzeń uniemożliwiających dalsze wykonywanie zawodu. Niejednokrotnie powodem poważnych dolegliwości narządu głosu jest brak odpowiedniego szkolenia głosu w czasie studiów. Nauczyciele nadmiernie eksponują głos w codziennej pracy zawodowej, często nie znając podstawowych zasad związanych z pracą i higieną aparatu głosowego. Dlatego tak ważne jest, aby już w trakcie studiów słuchacze kierunków pedagogicznych i pokrewnych nabywali kompetencji emisyjnych w celu właściwego posługiwania się głosem.
Sztuka mówienia powstała z myślą o studentach kierunków pedagogicznych i im pokrewnych, którzy zajęcia z emisji głosu mają w programach kształcenia. Zawarty w niej materiał może pomóc przyszłym i obecnym nauczycielom wyrobić lub poprawić nawyki posługiwania się najważniejszym narzędziem pracy w zawodzie nauczyciela – głosem.


Rok wydania2015
Liczba stron101
KategoriaPedagogika ogólna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
ISBN-13978-83-7996-178-8
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  1. Elementy składowe kompetencji komunikacyjnych nauczycieli i warunki ich efektywnego działania     8
  
  2. Znaczenie emisji głosu dla nauczycieli i pedagogów. Definiowanie terminu emisja głosu     13
  
  3. Budowa i działanie aparatu głosowego     19
   3.1. Aparat oddechowy, cechy oddechu, rodzaje oddechu, typy oddychania     19
   3.2. Układ fonacyjny, ataki dźwięku     24
   3.3. Układ artykulacyjny     27
   3.4. Rezonans i rodzaje rezonatorów     30
   3.5. Dykcja i czynniki wpływające na dykcję     32
  
  4. Ćwiczenia doskonalące technikę mówienia     35
   4.1. Ćwiczenia doskonalące technikę oddechową     37
   4.2. Ćwiczenia doskonalące fonację, artykulatory i artykulację     47
   4.3. Ćwiczenia doskonalące dykcję     64
  
  5. Elementy retoryki i jej znaczenie w praktyce pedagogicznej     80
  
  6. Przyczyny występowania problemów z głosem u nauczycieli. Profilaktyka i zapobieganie zaburzeniom głosu     88
  
  7. Najczęstsze błędy emisyjne     92
  
  Podsumowanie     96
  Bibliografia     97
  Wykaz rysunków i tabel     100
  Podziękowania
RozwińZwiń