Marketing wobec wyzwań XXI wieku. Uwarunkowania a opcje strategiczne przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce

-25%

Marketing wobec wyzwań XXI wieku. Uwarunkowania a opcje strategiczne przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

17,25  23,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

17,2523,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Pierwszy rozdział traktuje o uwarunkowaniach, jakie tworzy otoczenie eurorynku dla podmiotów rynkowych z wyartykułowaniem zalet i wad akcesji Polski do struktur unijnych oraz występujących zróżnicowań otoczenia rynkowego między krajami Unii Europejskiej. W drugim rozdziale autorzy charakteryzują, zgodnie z przyjętą wcześniej specyfikacją, czynniki makro- i mikrotoczenia podmiotów gospodarczych w kontekście możliwości i barier tworzonych w warunkach krajowych. W trzecim rozdziale dokonano próby rozpoznania realizowanych przez badane przedsiębiorstwa strategii marketingowych w aspekcie uwarunkowań sektorowych, krajowych i unijnych.


Liczba stron232
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-148-9
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP    7
  Rozdział    1
  UWARUNKOWANIA EURORYNKU JAKO PONADNARODOWE OTOCZENIE FUNKCJONOWANIA PRZEDSIĘBIORSTW    9
  Wprowadzenie    9
  1.1. Otoczenie polityczno-prawne    11
  1.2. Otoczenie ekonomiczne    15
  1.3. Otoczenie społeczno-kulturowe    26
  1.4. Otoczenie technologiczne    41
  1.5. Otoczenie naturalne    47
  Podsumowanie    50
  Rozdział    2
  UWARUNKOWANIA FUNKCJONOWANIA POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW NA PODSTAWIE DANYCH WTÓRNYCH     52
  Wprowadzenie    52
  2.1. Wpływ otoczenia na działalność przedsiębiorstw na rynku − ujęcie teoretyczne    53
  2.1.1. Wymiary i elementy otoczenia    53
  2.1.2. Cechy współczesnego otoczenia     56
  2.1.3. Trendy elementów otoczenia    59
  2.1.4. Uwarunkowania postępowania konsumentów i producentów    61
  2.1.5. Otoczenie marketingowe przedsiębiorstw    63
  2.2. Krajowe uwarunkowania funkcjonowania przedsiębiorstw na rynku na podstawie badań wtórnych    65
  2.2.1. Otoczenie polityczno-prawne    65
  2.2.2. Otoczenie instytucjonalne biznesu    79
  2.2.3. Otoczenie ekonomiczne    85
  2.2.4. Otoczenie społeczno-kulturowe    102
  2.2.5. Otoczenie technologiczne    119
  2.2.6. Uwarunkowania naturalne    134
  Rozdział    3
  UWARUNKOWANIA A OPCJE STRATEGICZNE POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW NA PODSTAWIE BADAŃ PIERWOTNYCH    141
  Wprowadzenie    141
  3.1. Metodologia badania bezpośredniego    142
  3.2. Charakterystyka badanych podmiotów    143
  3.3. Kluczowe czynniki otoczenia i procesy wpływające na sytuację polskich przedsiębiorstw w opinii zarządzających nimi menedżerów    146
  3.3.1. System prawno-polityczny    147
  3.3.2. Czynniki makroekonomiczne    158
  3.3.3. Czynniki otoczenia społeczno-demograficznego    167
  3.3.4. Otoczenie geograficzne i infrastrukturalne    171
  3.3.5. Czynniki technologiczne    174
  3.4. Czynniki otoczenia rynkowego badanych przedsiębiorstw    176
  3.5. Określenie pozycji zajmowanej na rynku przez badane przedsiębiorstwa    187
  3.6. Determinizm otoczenia a nominalne pozycje strategiczne badanych przedsiębiorstw     190
  3.7. Wybory strategiczne przedsiębiorstw w kontekście zajmowanej pozycji rynkowej    203
  LITERATURA    221
  SPIS RYSUNKÓW    227
  SPIS TABEL    229
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia