Brzydkie słowa, brudny dźwięk

-20%

Brzydkie słowa, brudny dźwięk

Muzyka jako przekaz kształtujący styl życia subkultur młodzieżowych

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

28,00  35,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

28,0035,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Michał Jan Lutostański – socjolog, doktor nauk społecznych i absolwent Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Jego działalność naukowa skupia się na młodzieży oraz muzyce. Pracownik instytutu badawczego TNS Polska, gdzie zajmuje się ilościowymi badaniami konsumenckimi. Członek Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. Autor wielu publikacji oraz wystąpień konferencyjnych. Zdobywca I miejsca w Konkursie o Nagrodę Publiczności na Najlepsze Wystąpienie podczas XIV Kongresu Badaczy Rynku i Opinii 2013 r.
Punk’s not dead. Stare hasło, które pamiętam z koncertów sprzed trzydziestu lat, powraca echem, gdy czytam książkę doktora Michała Jana Lutostańskiego. Przy czym zawołanie to odnosi się nie tylko do punk rocka, lecz także subkultur młodzieżowych jako takich.
Książka Lutostańskiego była dla mnie podróżą sentymentalną, przywołującą z pamięci to i owo. W kulturze, która zwykła traktować to, co zdarzyło się przed pięciu laty, jak zamierzchłą, paleolityczną niemal przeszłość, jest to cenne i znaczące. Po prostu.
Mariusz Czubaj
profesor Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie


Brzydkie słowa, brudny dźwięk to efekt kilkuletnich prac empirycznych nad subkulturami młodzieżowymi w Polsce. Pierwsza jej część dotyczy przyjętego modelu komunikacyjnego między muzykami a słuchaczami w tychże grupach oraz zastosowanej triangulacji metodologicznej. Druga skupia się na nadawcach oraz analizie przekazu w piosenkach ośmiu zespołów. Trzecia zaś kładzie nacisk na słuchaczy w subkulturach z uwzględnieniem stworzenia modeli idealnych ich członków, a kończy się odtworzeniem modelu łączącego nadawców i odbiorców przekazu komunikacyjnego.
Książka ta ma na celu ukazanie kluczowej roli, jaką w subkulturach odgrywa muzyka; może zainteresować nie tylko socjologów, lecz także kulturoznawców, muzykologów czy medioznawców.


Liczba stron304
WydawcaWydawnictwo Naukowe Scholar
ISBN-13978-83-7383-696-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa    7
  Rozdział 1. Założenia teoretyczne    9
  1.1. Definicja subkultur    13
  1.2. Badania subkultur w Polsce    22
  1.3. Wybór subkultur do badania    27
  1.4. Muzyka jako medium    31
  1.5. Okoliczności przekazu    33
  1.6. Model komunikacyjny    40
  1.7. Metodologia    43
  1.7.1. Przekaz    44
  1.7.2. Nadawcy    46
  1.7.3. Odbiorcy    47
  Rozdział. Nadawcy oraz przekaz w piosenkach    57
  2.1. Subkultura metali    57
  2.1.1. Metale i ich muzyka    58
  2.1.2. Muzycy o swojej twórczości    67
  2.1.3. Przekaz w piosenkach    76
  2.1.4. Inne elementy przekazu    88
  2.2. Subkultura hip-hopowa    93
  2.2.1. Hip-hopowcy i ich muzyka    93
  2.2.2. Muzycy o swojej twórczości    102
  2.2.3. Przekaz w piosenkach    110
  2.2.4. Inne elementy przekazu    120
  2.3. Subkultura punkowa    122
  2.3.1. Punki i ich muzyka    122
  2.3.2. Muzycy o swojej twórczości    132
  2.3.3. Przekaz w piosenkach    137
  2.3.4. Inne elementy przekazu    146
  2.4. Subkultura skinheadów    147
  2.4.1. Skinheadzi i ich muzyka    148
  2.4.2. Muzycy o swojej twórczości    154
  2.4.3. Przekaz w piosenkach    158
  2.4.4. Inne elementy przekazu    168
  subkultur    169
  2.5.1. Porównanie przekazu    170
  2.5.2. Porównanie nadawców    173
  Rozdział 3. Odbiorcy przekazu    178
  3.1. Młodzież a muzyka    178
  3.2. Słuchacze zaangażowani kontra niezaangażowani    180
  3.3. Demografia członków subkultury    188
  3.4. Przynależność do subkultury    198
  3.5. Muzyka słuchana przez subkultury    208
  3.6. Muzyka a subkultury    211
  3.7. Normy i styl życia subkultur młodzieżowych    233
  3.8. Typy idealne uczestników subkultur młodzieżowych    259
  Zakończenie    265
  Bibliografia    274
  Literatura    274
  Wywiady z zespołami    277
  Strony internetowe    278
  Wykaz rycin i tabel    280
  Aneks 1 – ankieta ilościowa z członkami subkultur    286
  Subkultura    288
  Muzyka    292
  Normy, wartości, styl życia    296
  Metryczka    301
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia