Brzydkie słowa, brudny dźwięk

-20%

Brzydkie słowa, brudny dźwięk

Muzyka jako przekaz kształtujący styl życia subkultur młodzieżowych

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

28,00  35,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

28,0035,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Michał Jan Lutostański – socjolog, doktor nauk społecznych i absolwent Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Jego działalność naukowa skupia się na młodzieży oraz muzyce. Pracownik instytutu badawczego TNS Polska, gdzie zajmuje się ilościowymi badaniami konsumenckimi. Członek Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. Autor wielu publikacji oraz wystąpień konferencyjnych. Zdobywca I miejsca w Konkursie o Nagrodę Publiczności na Najlepsze Wystąpienie podczas XIV Kongresu Badaczy Rynku i Opinii 2013 r.
Punk’s not dead. Stare hasło, które pamiętam z koncertów sprzed trzydziestu lat, powraca echem, gdy czytam książkę doktora Michała Jana Lutostańskiego. Przy czym zawołanie to odnosi się nie tylko do punk rocka, lecz także subkultur młodzieżowych jako takich.
Książka Lutostańskiego była dla mnie podróżą sentymentalną, przywołującą z pamięci to i owo. W kulturze, która zwykła traktować to, co zdarzyło się przed pięciu laty, jak zamierzchłą, paleolityczną niemal przeszłość, jest to cenne i znaczące. Po prostu.
Mariusz Czubaj
profesor Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie


Brzydkie słowa, brudny dźwięk to efekt kilkuletnich prac empirycznych nad subkulturami młodzieżowymi w Polsce. Pierwsza jej część dotyczy przyjętego modelu komunikacyjnego między muzykami a słuchaczami w tychże grupach oraz zastosowanej triangulacji metodologicznej. Druga skupia się na nadawcach oraz analizie przekazu w piosenkach ośmiu zespołów. Trzecia zaś kładzie nacisk na słuchaczy w subkulturach z uwzględnieniem stworzenia modeli idealnych ich członków, a kończy się odtworzeniem modelu łączącego nadawców i odbiorców przekazu komunikacyjnego.
Książka ta ma na celu ukazanie kluczowej roli, jaką w subkulturach odgrywa muzyka; może zainteresować nie tylko socjologów, lecz także kulturoznawców, muzykologów czy medioznawców.


Liczba stron304
WydawcaWydawnictwo Naukowe Scholar
ISBN-13978-83-7383-696-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa     7
  Rozdział 1. Założenia teoretyczne     9
  1.1. Definicja subkultur     13
  1.2. Badania subkultur w Polsce     22
  1.3. Wybór subkultur do badania     27
  1.4. Muzyka jako medium     31
  1.5. Okoliczności przekazu     33
  1.6. Model komunikacyjny     40
  1.7. Metodologia     43
  1.7.1. Przekaz     44
  1.7.2. Nadawcy     46
  1.7.3. Odbiorcy     47
  Rozdział. Nadawcy oraz przekaz w piosenkach     57
  2.1. Subkultura metali     57
  2.1.1. Metale i ich muzyka     58
  2.1.2. Muzycy o swojej twórczości     67
  2.1.3. Przekaz w piosenkach     76
  2.1.4. Inne elementy przekazu     88
  2.2. Subkultura hip-hopowa     93
  2.2.1. Hip-hopowcy i ich muzyka     93
  2.2.2. Muzycy o swojej twórczości     102
  2.2.3. Przekaz w piosenkach     110
  2.2.4. Inne elementy przekazu     120
  2.3. Subkultura punkowa     122
  2.3.1. Punki i ich muzyka     122
  2.3.2. Muzycy o swojej twórczości     132
  2.3.3. Przekaz w piosenkach     137
  2.3.4. Inne elementy przekazu     146
  2.4. Subkultura skinheadów     147
  2.4.1. Skinheadzi i ich muzyka     148
  2.4.2. Muzycy o swojej twórczości     154
  2.4.3. Przekaz w piosenkach     158
  2.4.4. Inne elementy przekazu     168
  2.5. Porównanie nadawców oraz przekazu czterech
  subkultur     169
  2.5.1. Porównanie przekazu     170
  2.5.2. Porównanie nadawców     173
  Rozdział 3. Odbiorcy przekazu     178
  3.1. Młodzież a muzyka     178
  3.2. Słuchacze zaangażowani kontra niezaangażowani     180
  3.3. Demografia członków subkultury     188
  3.4. Przynależność do subkultury     198
  3.5. Muzyka słuchana przez subkultury     208
  3.6. Muzyka a subkultury     211
  3.7. Normy i styl życia subkultur młodzieżowych     233
  3.8. Typy idealne uczestników subkultur młodzieżowych     259
  Zakończenie     265
  Bibliografia     274
  Literatura     274
  Wywiady z zespołami     277
  Strony internetowe     278
  Wykaz rycin i tabel     280
  Aneks 1 – ankieta ilościowa z członkami subkultur     286
  Subkultura     288
  Muzyka     292
  Normy, wartości, styl życia     296
  Metryczka     301
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia