Hybrydowe modele predykcyjne w marketingu relacji

Hybrydowe modele predykcyjne w marketingu relacji

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Monografia jest poświęcona hybrydowym modelom predykcyjnym odnoszącym się do cyklu życia klienta oraz do popularnego modelu ACURA (acquire – cross-sell – up-sell – retain – advocacy). Skuteczne przewidywanie zachowań nabywczych konsumentów za pomocą modeli hybrydowych umożliwia lepsze dostosowanie oferty do ich potrzeb, dotarcie do właściwych segmentów, zwiększenie przewagi konkurencyjnej i utrzymanie klientów.
Łączenie modeli i narzędzi analitycznych jest obecnie powszechną praktyką podczas budowy modeli prognostycznych w wielu dziedzinach i obszarach badawczych. Autor traktuje hybrydyzację jako łączenie modeli wzorcowych (z nauczycielem, nadzorowanych) z modelami bezwzorcowymi (bez nauczyciela, nienadzorowanymi) oraz łączenie klasycznych narzędzi statystycznych z narzędziami analitycznymi wywodzącymi się z obszaru data mining.


Rok wydania2016
Liczba stron204
KategoriaMarketing, reklama
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
ISBN-13978-83-7252-715-8
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     9
  
  Rozdział 1. PROBLEM PREDYKCJI W MARKETINGU RELACJI     17
  1.1. Wprowadzenie do marketingu relacji     17
    1.1.1. Koncepcja marketingu relacji     17
    1.1.2. Obszary zastosowania marketingu relacji     22
    1.1.3. Analiza danych w marketingu relacji     23
  1.2. CRM a marketing relacji     25
  1.3. Wymiary analitycznego CRM     27
    1.3.1. Uwagi ogólne     27
    1.3.2. Marketing oparty na bazach danych     28
    1.3.3. Marketing wspierany danymi     29
    1.3.4. Business intelligence     30
    1.3.5. Systemy informacji marketingowej     30
    1.3.6. Data mining     34
  1.4. Zasady budowy modeli predykcyjnych data mining     35
    1.4.1. Uwagi ogólne     35
    1.4.2. Procedura analityczna data mining     38
    1.4.3. Charakterystyka modeli i narzędzi data mining     41
    1.4.4. Budowa modeli prognostycznych ze zdefiniowaną a priori zmienną zależną     44
  1.5. Podejście hybrydowe w budowie modeli predykcyjnych     47
  1.6. Metody oceny modeli predykcyjnych     51
  
  Rozdział 2. PRZEGLĄD WYBRANYCH OBSZARÓW BADAWCZYCH W ANALITYCZNYM CRM     57
  2.1. Cykl życia klienta a model ACURA     57
  2.2. Modele pozyskiwania klientów     61
    2.2.1. Pozyskiwanie klientów     61
    2.2.2. Strategie pozyskiwania nowych klientów     62
    2.2.3. Przegląd modeli pozyskania klientów według rynków i branż     66
  2.3. Analiza danych transakcyjnych na potrzeby sprzedaży krzyżowej i uzupełniającej     70
    2.3.1. Definicja sprzedaży krzyżowej i uzupełniającej     70
    2.3.2. Miejsce sprzedaży krzyżowej i uzupełniającej w marketingu relacji     72
    2.3.3. Przegląd modeli sprzedaży krzyżowej i uzupełniającej według rynków i branż     74
  2.4. Lojalność klientów i analiza migracji klientów     79
    2.4.1. Migracja a retencja klientów     79
    2.4.2. Migracje klientów – definicja i rodzaje     81
    2.4.3. Przegląd modeli migracji klientów według rynków i branż     86
  
  Rozdział 3. MODELE HYBRYDOWE WYKORZYSTUJĄCE DRZEWA KLASYFIKACYJNE     97
  3.1. Podejście hybrydowe w budowie modeli pozyskiwania klientów     97
    3.1.1. Pozyskiwanie klientów za pośrednictwem mediów społecznościowych     97
    3.1.2. Modele hybrydowe łączące drzewa klasyfikacyjne z analizą skupisk     99
  3.2. Model migracji klientów C&RT-logit     113
    3.2.1. Model hybrydowy CART-logit     113
    3.2.2. Model migracji klientów C&RT-logit – problem niezbilansowanych prób     116
    3.2.3. Model migracji klientów C&RT-logit – problem niezbilansowanych prób i wielowariantowych zmiennych niezależnych     124
  
  Rozdział 4. MODELE HYBRYDOWE WYKORZYSTUJĄCE ASOCJACJE I SEKWENCJE     135
  4.1. Modele hybrydowe w analizie koszykowej     135
    4.1.1. Reguły asocjacyjne a analiza koszykowa     135
    4.1.2. Analiza koszyka zakupów klientów firmy usługowej     137
    4.1.3. Modele hybrydowe wykorzystujące reguły asocjacyjne     140
  4.2. Analiza wzorców zachowań klientów sklepu internetowego     150
    4.2.1. Analiza wzorców zachowań internautów     150
    4.2.2. Sekwencje zachowań klientów sklepu internetowego     154
    4.2.3. Wybrane sposoby wizualizacji sekwencji     155
    4.2.4. Modele zachowań klientów internetowego sklepu z odzieżą     160
  
  Zakończenie     169
  
  Literatura     177
  Spis tabel     189
  Spis rysunków     191
  Streszczenie w języku angielskim     193
  Wykaz prac wydanych przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie w serii specjalnej Zeszytów Naukowych: Monografie     195
RozwińZwiń