INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi, ibuk
Wzrost potrzeb transportowania oraz rozwój sieci dróg i środków transportu spowodował gwałtowny wzrost natężenia ruchu i potrzebę prowadzenia pomiaru jego parametrów. Potrzeba ta wynikała z przepisów zapewniających bezpieczeństwo uczestnikom ruchu drogowego, konieczności kontroli ich przestrzegania, zapotrzebowania na informację pomiarową dla systemów zarządzajcych infrastrukturą drogową i systemów monitorujących stan środowiska naturalnego.
Pomiary parametrów ruchu są też wykorzystywane do modelowania i prognozowania rozwoju ruchu drogowego oraz prac planistycznych związanych z rowojem infrastruktury drogowej.
Adresatami książki są inżynierowie ruchu drogowego, osoby zarządzające ruchem drogowym, osoby projektujące i wdrażające Inteligentne Systemy Transportu (ITS), inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego, pracownicy GDDKiA, pracownicy firm działających na polskim rynku w zakresie systemów monitorowania ruchu drogowego ITS, a także studenci wyższych uczelni technicznych.
Rok wydania | 2015 |
---|---|
Liczba stron | 412 |
Kategoria | Transport i logistyka |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-18936-5 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
1. Wstęp | 1 |
2. Parametry i charakterystyki ruchu drogowego | 4 |
2.1. Definicje parametrów i charakterystyk ruchu drogowego | 7 |
2.2. Techniki pomiaru parametrów ruchu drogowego | 33 |
2.3. Warunki ruchu pojazdów samochodowych | 40 |
2.4. Modele opisujące strumień pojazdów | 41 |
3. Czujniki i detektory stosowane w monitoringu ruchu drogowego | 55 |
3.1. Czujniki wbudowane | 59 |
3.2. Czujniki nieinwazyjne | 89 |
4. Indukcyjne czujniki pętlowe i ich wykorzystanie w pomiarach parametrów ruchu drogowego | 101 |
4.1. Budowa czujnika | 102 |
4.2. Zjawisko prądów wirowych | 104 |
4.3. Pole magnetyczne czujnika | 106 |
4.4. Parametry zastępcze czujnika | 114 |
4.5. Układy kondycjonowania | 129 |
4.6. Profil magnetyczny pojazdu samochodowego | 140 |
4.7. Zastosowania pomiarowe indukcyjnych czujników pętlowych | 144 |
4.7.1. Układ zliczania pojazdów | 145 |
4.7.2. Pomiar odległości czasowych między pojazdami | 149 |
4.7.3. Pomiar prędkości pojazdu | 150 |
4.7.4. Pomiar długości pojazdu | 155 |
4.7.5. Detekcja przyczepy | 161 |
4.7.6. Detekcja osi pojazdów | 162 |
4.8. Montaż czujnika pętlowego | 171 |
5. Klasyfikacja pojazdów samochodowych | 178 |
5.1. Klasyfikacja pojazdów z wykorzystaniem ich profili magnetycznych | 183 |
5.1.1. Metody nieparametryczne | 187 |
5.1.1.1. Automatyczna klasyfikacja pojazdów w systemach z pojedynczym czujnikiem pętlowym | 188 |
5.1.1.2. Klasyfikacja na podstawie składowych R i X profilu magnetycznego | 204 |
5.1.2. Metody parametryczne | 220 |
5.1.2.1. Metody głosowania | 222 |
5.1.2.2. Metody hierarchiczne | 223 |
5.1.2.3. Metoda miar rozmytych | 224 |
5.1.2.4. Metody grupowania | 233 |
5.2. Wyostrzanie profili magnetycznych | 239 |
5.3. Klasyfikacja oparta na liczbie i konfiguracji osi pojazdów | 255 |
5.4. Reidentyfikacja pojazdów | 266 |
6. Systemy ważenia pojazdów | 279 |
6.1. Oddziaływanie pojazdów na nawierzchnię | 280 |
6.2. Statyczne ważenie pojazdów | 288 |
6.3. Dynamiczne ważenie pojazdów | 290 |
6.3.1. Systemy pokładowe On-board WIM | 294 |
6.3.2. Systemy wolnoprzejazdowe LS-WIM | 296 |
6.3.3. Systemy szybkoprzejazdowe HS-WIM | 298 |
6.3.4. Systemy wieloczujnikowe MS-WIM | 302 |
6.3.5. Systemy mostowe B-WIM | 306 |
6.3.6. Inne systemy WIM | 312 |
6.4. Kryteria wyboru lokalizacji stanowisk WIM | 314 |
6.5. Metody kalibracji systemów WIM | 327 |
6.6. Algorytmy estymacji statycznego nacisku osi | 342 |
6.7. Metody oceny dokładności systemów WIM | 355 |
6.8. Właściwości metrologiczne systemów WIM | 367 |
6.9. Administracyjne systemy WIM | 381 |
7. Podsumowanie | 397 |
Literatura | 399 |