X

  Wstęp 7
  Rozdział I. Terminologia w badaniach współczesnej myśli pedagogicznej 25
    Paradygmat 27
    Szkoła naukowa – pedagogiczna 32
    Podejście retoryczne i socjologiczne w pedagogice 34
    Kierunek naukowy – pedagogiczny 34
    Ruch, prąd naukowy – pedagogiczny 35
    Doktryna naukowa – pedagogiczna 37
    Podejście teoretyczne – pedagogiczne 38
    Dyskurs pedagogiczny 39
    Ideologie polityczne – pedagogiczne 39
    Moda umysłowa – pedagogiczna 42
    Myśl pedagogiczna 42
  Rozdział II. Myśl pedagogiczna w ponowoczesnym świecie – między fundamentalizmem a pluralizmem 45
    Metafora pedagogiki jako hipermarketu i labiryntu myśli 60
  Rozdział III. Klasyfikacje, typologie, mapy myśli pedagogicznej 77
    Klasyfikacje polskich pedagogów 80
    Klasyfikacje kierunków myśli pedagogicznej w innych krajach 109
  Rozdział IV. Studia porównawcze myśli pedagogicznej 125
    Badania historyczne myśli pedagogicznej 125
    Badania ahistoryczne, problemowe 135
    Kryteria porównywalności kierunków myśli pedagogicznej 143
    Analiza dyskursów 156
    Badania hermeneutyczne 162
    Kartografia kierunków pedagogicznych 170
    Fenomenografia 176
    Badania biograficzne – biografistyka pedagogiczna 178
    Podejście antagonistyczne 186
    Recepcja potoczna 203
    Warunki prowadzenia badań porównawczych myśli pedagogicznej 207
  Rozdział V. Egzemplifikacje badań nad recepcją i krytyką prądów pedagogicznych 213
    Komparatystyka z wnętrza filozofii i kultury 213
    Wspólnota badań porównawczych w naukach o wychowaniu Polski i Niemiec po II wojnie światowej 239
    Założenia kierunków współczesnej psychologii w badaniach pedeutologicznych 245
    Analiza dyskursu pedagogicznego i jej znaczenie w badaniach pedagogicznych 250
    Filozoficzna rekonstrukcja myśli klasyków pedagogiki 261
    Rekonstrukcja metodą historyczną ewolucji edukacji estetycznej 273
    Analiza słabo obecnego w polskiej praktyce edukacyjnej prądu pedagogicznego 279
    Dekonstruowanie mitów pedagogicznych 283
    Przykład badań nad recepcją antypedagogiki w Polsce 290
  Zamiast zakończenia 321
  Bibliografia 325
Współczesna myśl pedagogiczna
- 20%

SZCZEGÓŁY WYDANIA

Spis treści

Liczba stron

344

Kategoria

Teorie wychowania

ISBN-13

978-83-7850-236-4

Numer wydania

1

Język publikacji

polski

Rozmiary plików do pobrania

pdf - 5,87 MB

Słowa kluczowe

Pedagogika, Impuls, Edukacja, Wychowanie

Akceptowalne sposoby płatności

Karta kredytowa, przelew elektroniczny, płatny SMS

Informacja o sprzedawcy

Ravelo Sp. z o.o.

0.0 / 5 (0 głosów)
Szybki zakup
Kup i pobierz. Formaty plików: pdf
X Format PDF

PDF jest formatem publikacji elektronicznych charakteryzującym się stałym układem tekstu oraz ilustracji i nie dopasowuje się dowolnie do szerokości ekranu. Pliki PDF mogą zawierać interaktywne spisy treści, linkujące przypisy i inne rozwiązania stosowane w tekstach elektronicznych.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych PDF
 
X Znak wodny

Zabezpieczenie to zwane również potocznie watermarkiem. Zabezpieczenie nakłada się na pliki indywidualnie i niepowtarzalnie w sposób jawny i ukryty. Każdy zakupiony e-book/audiobook staje się unikatowy i pozwala na jednoznacznie określenie właściciela pliku w przypadku nieuprawnionego użytkowania polegającego np. na umieszczeniu ebooka w internetowych serwisach wymiany plików. Jest to rozwiązanie, które bez względu na system operacyjny nie wymaga od użytkowników zakupu ani instalacji żadnego dodatkowego oprogramowania do odczytywania plików co czyni je bardzo wygodnym i popularnym.

Więcej informacji o zabezpieczeniu znakiem wodnym

42,00

33,60

Kup teraz
Kup na prezent »   

Opis

          Publikacja powstała jako dopełnienie wcześniejszych studiów Autora nad współczesnymi teoriami i nurtami wychowania. Książka nie ma charakteru badań historycznych, gdyż zakres analizowanego rozwoju myśli pedagogicznej ma niedługą historię, a pod pewnymi względami wykracza nawet poza rozwój nauk pedagogicznych, choć te czerpią z nich swoje inspiracje.


          Książka jest owocem prowadzonych przez wiele lat badań i dyskusji w środowiskach akademickich w naszym kraju. Kolejne jej fragmenty są wynikiem spotkań i wygłaszanych w czasie konferencji referatów, które miały miejsce na wielu uczelniach wyższych w Polsce. Niektóre były częściowo publikowane w rozproszonych materiałach konferencyjnych czy tomach jubileuszowych. Książka nawiązuje także do zapoczątkowanego w 1989 r. cyklu seminariów i studiów kulturowych, jakie prowadzili profesorowie UMK w Toruniu – Zbigniew Kwieciński i Lech Witkowski pod nazwą „Nieobecne dyskursy”. Dzięki nim odtwarzane były nieistniejące i zniszczone w okresie PRL dyskursy pedagogiczne, w tym szeroko rozumiana pedagogika humanistyczna.


          Publikacja składa się z pięciu rozdziałów. W pierwszym skoncentrowano się na terminologii wykorzystywanych w badaniach współczesnej myśli pedagogicznej. Drugi rozdział rozwija temat myśli pedagogicznej w ponowoczesnym świecie (metafora pedagogiki jako hipermarketu i labiryntu myśli). W trzecim rozdziale przedstawiono klasyfikacje, typologie i mapy myśli pedagogicznej. Kolejny rozdział zawiera studia porównawcze myśli pedagogicznej. W ostatnim rozdziale rozwinięto problematykę egzemplifikacji badań nad recepcją i krytyką prądów pedagogicznych.


          Jest to podręcznik, który powinien być wykorzystywany w kształceniu studentów pedagogiki i pedagogiki specjalnej, a także w doskonaleniu kadr nauczycielskich oraz akademickich. Książka powinna stać się dobrą zachętą dla innych badaczy do dalszych analiz porównawczych współczesnej myśli pedagogicznej.


Inne ebooki autora Inne ebooki wydawcy Bestsellery w kategorii

Oceny użytkowników

Średnia ocena: ( 0 )
0
0
0
0
0
Oceń:  
Opinie użytkowników
Bądź pierwszy!