mpt button buy
mpt button rent

X

  Wstęp 7
  Rozdział 1. Założenia teoretyczne i przedmiot zainteresowań poradnictwa pedagogicznego 11
    1.1. Rys historyczny rozwoju poradnictwa w Polsce i jego stan obecny 11
    1.2. Działania poradnicze w przestrzeni czasowej i społecznej 18
    1.3. Pojęcie i cele poradnictwa. Podmiot i przedmiot oraz zakres działań poradniczych 22
    1.4. Poradnictwo jako proces pomagania – etapy i zasady udzielania pomocy 27
    1.5. Rodzaje poradnictwa w świetle psychologicznych koncepcji człowieka 32
    1.6. Zasady oddziaływań w sytuacji poradniczej. Charakterystyka czynności poradniczych 36
      1.6.1. Funkcje i strategie poradnictwa – charakterystyka 39
      1.6.2. Metody, techniki i środki wykorzystywane w poradnictwie pedagogicznym 42
    1.7. Cechy osobowe i umiejętności doradcy jako warunek skutecznego pomagania 54
    1.8. Poradnictwo medialne jako nowa forma udzielania pomocy 58
      1.8.1. Poradnictwo zapośredniczone – założenia teoretyczne i praktyka 60
      1.8.2. Internet jako środek komunikacji w relacji poradniczej 61
      1.8.3. Internetowe grupy wsparcia i samopomocy 65
  Rozdział 2. Instytucje pomocowe w obszarze poradnictwa pedagogicznego 71
    2.1. Działalność poradni psychologiczno-pedagogicznej 71
      2.1.1. Podstawowe założenia prawno-organizacyjne funkcjonowania placówki 71
      2.1.2. Działalność opiniodawcza poradni 74
      2.1.3. Orzecznictwo psychologiczno-pedagogiczne jako forma pracy poradni 76
    2.2. Poradnie rodzinne – zakres i przedmiot udzielania pomocy 78
    2.3. Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej 83
  Rozdział 3. Poradnictwo dydaktyczno-wychowawcze – założenia i obszary działania 89
    3.1. Pojęcie, cel i przedmiot zainteresowań poradnictwa dydaktyczno-wychowawczego 89
    3.2. Działania poradnicze w sytuacji oceny dojrzałości szkolnej 91
    3.3. Zakres i rodzaje pomocy wobec problemu niepowodzeń szkolnych 95
      3.3.1. Postępowanie poradnicze w relacji doradca – rodzic 98
      3.3.2. Postępowanie poradnicze w relacji doradca (specjalista) – nauczyciel 100
    3.4. Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu jako przedmiot poradnictwa 102
      3.4.1. Działania poradnicze w relacji pomocowej rodzic – nauczyciel (przykłady) 107
  Rozdział 4. Poradnictwo rehabilitacyjne jako forma pomocy dziecku i jego rodzinie 111
    4.1. Pedagogizacja rodziców dziecka niepełnosprawnego 114
    4.2. Interdyscyplinarny charakter poradnictwa dla rodziców dzieci niepełnosprawnych 116
    4.3. Instytucjonalne i indywidualne formy pomocy i poradnictwa dla osób niepełnosprawnych 119
    4.4. Pomoc i porada w obszarze kształcenia uczniów niepełnosprawnych 122
  Rozdział 5. Poradnictwo opiekuńcze – cele, zadania i formy realizacji 125
    5.1. Potrzeba jako kategoria psychologiczna – rozumienie i typologia 125
    5.2. Poradnictwo pedagogiczne wobec zadań opiekuńczych rodziny 127
    5.3. Instytucje pomocowe w obszarze poradnictwa opiekuńczego 131
    5.4. Poradnictwo pedagogiczne w zakresie zadań opiekuńczych szkoły 133
  Rozdział 6. Poradnictwo i pomoc uczniom z zaburzeniami zachowania 137
    6.1. Kontrowersje wokół pojęcia zaburzenia zachowania – koncepcje etiologiczne 137
    6.2. Pomoc dziecku z zaburzeniami zachowania w warunkach przedszkola i szkoły 141
    6.3. Pomoc rodzicom dzieci z zaburzeniami zachowania 148
  Rozdział 7. Poradnictwo zawodowe w przestrzeni edukacyjnej 155
    7.1. Wyjaśnienie pojęć i zadania poradnictwa zawodowego 155
    7.2. Zadania rodziców, nauczyciela i pedagoga w systemie poradnictwa zawodowego 158
    7.3. Realizacja zadań poradnictwa zawodowego w poradni psychologiczno-pedagogicznej 162
    7.4. Szkolny doradca zawodowy – zakres i formy pracy 164
    7.5. Specyfika kontaktu poradniczego i modele pracy doradcy zawodu 168
    7.6. Poradnictwo zawodowe na odległość – podstawowe założenia projektu 172
  Zakończenie 175
  Bibliografia 179
  Aneks 189
Poradnictwo pedagogiczne
- 30%

SZCZEGÓŁY WYDANIA

Spis treści

Liczba stron

196

Kategoria

Pedagogika pracy

ISBN-13

978-83-7850-230-2

Numer wydania

2

Język publikacji

polski

Rozmiary plików do pobrania

pdf - 4,69 MB

Słowa kluczowe

Pedagogika, Impuls, Edukacja, Wychowanie

Akceptowalne sposoby płatności

Karta kredytowa, przelew elektroniczny, płatny SMS

Informacja o sprzedawcy

Ravelo Sp. z o.o.

0.0 / 5 (0 głosów)
Wypożyczenie

Dostęp online przez aplikację myIBUK. Formaty plików: ibuk

X Format IBUK - ebook dostępny do wypożyczenia

- format książki elektronicznej
- bez instalowania oprogramowania, wystarczy przeglądarka internetowa oraz dostęp do Internetu,
- książka dostępna na Twojej półce w koncie myIBUK,
- dodatkowe funkcje: dodawanie notatek, tagów, zaznaczania fragmentów i cytatów,
- po pobraniu książka dostępna również bez dostępu do internetu.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych IBUK »


od 4,92

Wypożycz teraz
Szybki zakup
Kup i pobierz. Formaty plików: pdf
X Format PDF

PDF jest formatem publikacji elektronicznych charakteryzującym się stałym układem tekstu oraz ilustracji i nie dopasowuje się dowolnie do szerokości ekranu. Pliki PDF mogą zawierać interaktywne spisy treści, linkujące przypisy i inne rozwiązania stosowane w tekstach elektronicznych.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych PDF
 
X Znak wodny

Zabezpieczenie to zwane również potocznie watermarkiem. Zabezpieczenie nakłada się na pliki indywidualnie i niepowtarzalnie w sposób jawny i ukryty. Każdy zakupiony e-book/audiobook staje się unikatowy i pozwala na jednoznacznie określenie właściciela pliku w przypadku nieuprawnionego użytkowania polegającego np. na umieszczeniu ebooka w internetowych serwisach wymiany plików. Jest to rozwiązanie, które bez względu na system operacyjny nie wymaga od użytkowników zakupu ani instalacji żadnego dodatkowego oprogramowania do odczytywania plików co czyni je bardzo wygodnym i popularnym.

Więcej informacji o zabezpieczeniu znakiem wodnym

34,80

24,36

Kup teraz
Kup na prezent »   

Opis

Książka „ Poradnictwo pedagogiczne. Przegląd wybranych zagadnień” stanowi podręcznik do przedmiotu Poradnictwo pedagogiczne dla studentów kierunków pedagogicznych. Poradnictwo dydaktyczne, wychowawcze, opiekuńcze, rewalidacyjne i zawodowe analizowane w obszarze teoretyczno-praktycznym stanowią treść książki. Poruszone w niej zagadnienia dotyczą podstawowych aspektów pomocy pedagogicznej, w odniesieniu do obszaru edukacyjnego, uwzględniając wielowymiarowość poradnictwa i jego dynamiczny charakter. Teoretyczne założenia wybranych obszarów, stanowiących problem poradnictwa, zostały uzupełnione praktycznymi wskazówkami postępowania poradniczego w różnych sytuacjach edukacyjnych. Publikacja ma na celu zapoznanie studentów z problematyką poradnictwa i pomocy udzielanych szerokiej grupie odbiorców (dzieciom, młodzieży, rodzicom, nauczycielom, wychowawcom). Charakterystyka działań pomocowych, poradniczych, strategie czy metody i środki wykorzystywane w poradnictwie pedagogicznym dostarczają niezbędnej wiedzy teoretycznej z zakresu filozofii, psychologii, socjologii i pedagogiki podkreślając interdyscyplinarny charakter działań poradniczych, a praktyczne ćwiczenia (zadania dla studenta) kształtują gotowość udzielania profesjonalnej pomocy w zakresie czynności zawodowych opartych na relacjach interpersonalnych.


Książka jest odpowiedzią na potrzeby studentów związane z przygotowaniem zawodowym do realizacji czynności poradniczych w ramach obowiązków pedagogicznych. Nowe kompetencje diagnostyczno-terapeutyczne nauczyciela wymagają umiejętności pomocowych, doradczych, wspierających, co stanowi wyzwanie dla wykładowców akademickich realizujących taki przedmiot. Publikacja skupia informacje, poglądy, teorie wskazując jednocześnie praktyczny aspekt działań poradniczych.


Sprawd? nowy abonament - to si? op?aca!
Ebook dost?pny w abonamencie
Inne ebooki autora Inne ebooki wydawcy Bestsellery w kategorii

Oceny użytkowników

Średnia ocena: ( 0 )
0
0
0
0
0
Oceń:  
Opinie użytkowników
Bądź pierwszy!