Przekaz treści z zakresu kultury w kształtowaniu kompetencji komunikacyjnej (na podstawie nauczania języka rosyjskiego skierowanego do Polaków) - 01 Rozdz. 1-2. Nauczanie języka rosyjskiego w Polsce – ustalenia badawcze; Wokół pojęcia kompetencja

-15%

Przekaz treści z zakresu kultury w kształtowaniu kompetencji komunikacyjnej (na podstawie nauczania języka rosyjskiego skierowanego do Polaków) - 01 Rozdz. 1-2. Nauczanie języka rosyjskiego w Polsce – ustalenia badawcze; Wokół pojęcia kompetencja

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

4,67  5,49

Format: pdf

4,675,49

cena zawiera podatek VAT

Autorka koncentruje się w pracy na przekazie treści z zakresu kultury w procesie nauczania języka rosyjskiego jako obcego. W centrum uwagi stawia komunikację jako czynnik nadrzędny, determinujący podejście do nauczania, w tym przekaz treści z zakresu kultury, a osobę uczącą się języka obcego traktuje jako podmiot, którego wyjściowy ogląd świata i system wartości zostały ukształtowane przez ojczysty język i rodzimą kulturę.


W części badawczej zaproponowano koncepcję organizacji materiału, którego oś stanowi termin badawczy leksykultura. Zbadano obecność leksykultur pod kątem ich doboru, sposobu wprowadzenia i działań metodycznych skierowanych do ucznia. Za podstawę analizy posłużyły wybrane podręczniki do nauczania języka rosyjskiego jako obcego.


WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-8012-756-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  Wprowadzenie /    7
  
  Rozdział 1.
  Nauczanie języka rosyjskiego w Polsce – ustalenia badawcze /    13
  1.1. W poszukiwaniu metody „idealnej” /    13
  1.2. Od metody do podejścia /    22
  1.3. Podejście komunikacyjne w układzie glottodydaktycznym /    29
  1.4. Ujęcie rosyjsko-polskie/polsko-rosyjskie. Uzasadnienie stanowiska /    33
  
  Rozdział 2.
  Wokół pojęcia kompetencja /    45
  2.1. Kompetencja w glottodydaktyce – ustalenia wstępne /    45
  2.2. Competence – właściwość ludzkiego umysłu a kompetencja w znaczeniu obiegowym /    46
  2.3. Kompetencja językowa i kompetencja komunikacyjna /    51
  2.4. Kompetencja w zakresie języka rodzimego i w zakresie języka obcego /    55
  2.5. Kompetencja komunikacyjna w zakresie języka nauczanego – ustalenia końcowe /    58
  
  Rozdział 3.
  Kultura a kompetencja komunikacyjna /    61
  3.1. Kontekst rzeczywistości kulturowej /    61
  3.2. Kultura w nauczaniu językowym (rusycystycznym) – koncepcje organizacji materiału dydaktycznego /    68
  3.3. Leksykultura – propozycja badawcza /    77
  3.3.1. Leksykultury rosyjskie /    81
  3.3.2. Leksykultury rosyjskie złożone /    97
  3.4. Aktualizacja leksykultury w komunikacji /    112
  3.5. Analiza podręczników do nauczania języka rosyjskiego jako obcego pod kątem obecności/zastosowania leksykultur i leksykultur złożonych /    117
  3.5.1. Weryfikacja jakościowa /    120
  3.5.2. Weryfikacja ilościowa /    161
  
  Podsumowanie /    167
  
  Bibliografia /    171
  
  Summary /    195
  Резюме /    197
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia