Wybrane zagadnienia z pedagogiki specjalnej

-30%

Wybrane zagadnienia z pedagogiki specjalnej

2 oceny

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

19,60  28,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 28,00 zł (-30%)

Najniższa cena z 30 dni: 19,60 zł  


19,60

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

           Książka jest podręcznikiem z zakresu pedagogiki specjalnej. Ma charakter propedeutyczny zapoznający czytelnika z podstawami tej wiedzy. Przedstawia zagadnienia w sposób jasny, zwięzły oraz syntetyczny. Uwzględnia współczesny dorobek pedagogiki specjalnej oraz prezentuje go w ujęciach najnowszych.


           Dokonany przez autorkę wybór zagadnień jest wynikiem przyjęcia określonej, własnej koncepcji pedagogiki specjalnej, która wyrasta z najlepszych wzorów z przeszłości, nie negując ich, lecz starając się je twórczo kontynuować. Idea napisania książki to chęć wyjścia naprzeciw potrzebom czytelników szukających nowoczesnego i przystępnego podręcznika. Jednocześnie autorka pragnęła aby po lekturze jej pracy czytelnik chętnie sięgnął po literaturę bardziej zaawansowaną.


           Czytelnik znajdzie na początku fundamentalne informacje o pedagogice specjalnej jako nauce, jej tożsamości, statusie teoretycznym, terminologii oraz podstawowych pojęciach. Następnie zaznajomiony zostanie z wewnętrzną strukturą pedagogiki specjalnej – dawniej i współcześnie wyróżnianych subdyscyplinach oraz pozna krótkie charakterystykami każdej z nich. Następną część książki poświęcono historii myśli z zakresu pedagogiki specjalnej, ze szczególnym i dokładnym omówieniem dziejów polskiej pedagogiki specjalnej od okresu zaborów do roku 1989. Następnie przedstawiono najważniejsze zagadnienia związane z praktyczną stroną tej nauki tj. kształceniem specjalnym. Omówiono tutaj podstawowe pojęcia związane z praktycznym wdrażaniem idei kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, diagnozą pedagogiczną, teleologią oraz kierunkami oddziaływań rehabilitacyjnych. Zagadnienia te omówiono na tle współczesnych przemian normalizacyjnych tego kształcenia. Książkę kończy rozdział przybliżający czytelnikowi problemy człowieka z niepełnosprawnością, jego specyficzną sytuację psychospołeczną oraz złożony proces dostosowywania się do własnej niepełnosprawności.


          Redagując książkę starano się zwracać uwagę czytelnika na zagadnienia kluczowe stosując w tym celu graficzne formy prezentacji treści. Każdy z rozdziałów zawiera też bloki rozszerzające przeznaczone dla dociekliwszego czytelnika oraz ciekawostki, które urozmaicają lekturę. Na końcu każdego rozdziału znajdziemy blok będący podsumowaniem, zawierający materiały do zapamiętania, ćwiczenia oraz wskazanie dalszej lektury.


Rok wydania2009
Liczba stron148
KategoriaPedagogika specjalna
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-189-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Rozdział 1. Tożsamość pedagogiki specjalnej jako nauki    9
    Istota pedagogiki specjalnej    9
    Status teoretyczny pedagogiki specjalnej jako nauki    14
    Terminologia w pedagogice specjalnej    23
    Podstawowe pojęcia związane z pedagogiką specjalną    26
    Zapamiętaj    32
    Poćwicz    33
    Przeczytaj    34
  Rozdział 2. Systematyka w pedagogice specjalnej    37
    Przegląd dotychczasowych stanowisk    37
    Współcześnie wyróżniane subdyscypliny pedagogiki specjalnej    42
    Zapamiętaj    57
    Poćwicz    57
    Przeczytaj    58
  Rozdział 3. Pedagogika specjalna w perspektywie historycznej    59
    Stosunek społeczeństw do osób niepełnosprawnych na przestrzeni dziejów    59
    Tradycje polskiej pedagogiki specjalnej    62
    Zapamiętaj    81
    Poćwicz    83
    Przeczytaj    84
  Rozdział 4. Kształcenie specjalne    85
    Istota kształcenia specjalnego    85
    Specjalne potrzeby edukacyjne    87
    Problematyka diagnozy pedagogicznej    89
    Cele i zadania kształcenia specjalnego    93
    Współczesne przemiany kształcenia specjalnego    96
    Kierunki oddziaływań rehabilitacyjnych    102
    Działania terapeutyczne    107
    Zapamiętaj    114
    Poćwicz    115
    Przeczytaj    116
  Rozdział 5. Człowiek z niepełnosprawnością    117
    Pojęcie niepełnosprawności    117
    Proces przystosowywania się do niepełnosprawności    122
    Złożona sytuacja człowieka z niepełnosprawnością    126
    Zapamiętaj    132
    Poćwicz    133
    Przeczytaj    134
  Bibliografia    135
  Spis tabel i schematów    143
  Aneks    145
RozwińZwiń