INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Autorka koncentruje się w pracy na przekazie treści z zakresu kultury w procesie nauczania języka rosyjskiego jako obcego. W centrum uwagi stawia komunikację jako czynnik nadrzędny, determinujący podejście do nauczania, w tym przekaz treści z zakresu kultury, a osobę uczącą się języka obcego traktuje jako podmiot, którego wyjściowy ogląd świata i system wartości zostały ukształtowane przez ojczysty język i rodzimą kulturę.
W części badawczej zaproponowano koncepcję organizacji materiału, którego oś stanowi termin badawczy leksykultura. Zbadano obecność leksykultur pod kątem ich doboru, sposobu wprowadzenia i działań metodycznych skierowanych do ucznia. Za podstawę analizy posłużyły wybrane podręczniki do nauczania języka rosyjskiego jako obcego.
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 202 |
Kategoria | Język rosyjski |
Wydawca | Uniwersytet Śląski |
ISBN-13 | 978-83-8012-756-2 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Spis treści | |
Wprowadzenie / | 7 |
Rozdział 1. | |
Nauczanie języka rosyjskiego w Polsce – ustalenia badawcze / | 13 |
1.1. W poszukiwaniu metody „idealnej” / | 13 |
1.2. Od metody do podejścia / | 22 |
1.3. Podejście komunikacyjne w układzie glottodydaktycznym / | 29 |
1.4. Ujęcie rosyjsko-polskie/polsko-rosyjskie. Uzasadnienie stanowiska / | 33 |
Rozdział 2. | |
Wokół pojęcia kompetencja / | 45 |
2.1. Kompetencja w glottodydaktyce – ustalenia wstępne / | 45 |
2.2. Competence – właściwość ludzkiego umysłu a kompetencja w znaczeniu obiegowym / | 46 |
2.3. Kompetencja językowa i kompetencja komunikacyjna / | 51 |
2.4. Kompetencja w zakresie języka rodzimego i w zakresie języka obcego / | 55 |
2.5. Kompetencja komunikacyjna w zakresie języka nauczanego – ustalenia końcowe / | 58 |
Rozdział 3. | |
Kultura a kompetencja komunikacyjna / | 61 |
3.1. Kontekst rzeczywistości kulturowej / | 61 |
3.2. Kultura w nauczaniu językowym (rusycystycznym) – koncepcje organizacji materiału dydaktycznego / | 68 |
3.3. Leksykultura – propozycja badawcza / | 77 |
3.3.1. Leksykultury rosyjskie / | 81 |
3.3.2. Leksykultury rosyjskie złożone / | 97 |
3.4. Aktualizacja leksykultury w komunikacji / | 112 |
3.5. Analiza podręczników do nauczania języka rosyjskiego jako obcego pod kątem obecności/zastosowania leksykultur i leksykultur złożonych / | 117 |
3.5.1. Weryfikacja jakościowa / | 120 |
3.5.2. Weryfikacja ilościowa / | 161 |
Podsumowanie / | 167 |
Bibliografia / | 171 |
Summary / | 195 |
Резюме / | 197 |