Przekaz treści z zakresu kultury w kształtowaniu kompetencji komunikacyjnej (na podstawie nauczania języka rosyjskiego skierowanego do Polaków)

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

16,17  23,10

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 23,10 zł (-30%)

Najniższa cena z 30 dni: 16,17 zł  


16,17

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Autorka koncentruje się w pracy na przekazie treści z zakresu kultury w procesie nauczania języka rosyjskiego jako obcego. W centrum uwagi stawia komunikację jako czynnik nadrzędny, determinujący podejście do nauczania, w tym przekaz treści z zakresu kultury, a osobę uczącą się języka obcego traktuje jako podmiot, którego wyjściowy ogląd świata i system wartości zostały ukształtowane przez ojczysty język i rodzimą kulturę.


W części badawczej zaproponowano koncepcję organizacji materiału, którego oś stanowi termin badawczy leksykultura. Zbadano obecność leksykultur pod kątem ich doboru, sposobu wprowadzenia i działań metodycznych skierowanych do ucznia. Za podstawę analizy posłużyły wybrane podręczniki do nauczania języka rosyjskiego jako obcego.


Rok wydania2016
Liczba stron202
KategoriaJęzyk rosyjski
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-8012-756-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  Wprowadzenie /    7
  
  Rozdział 1.
  Nauczanie języka rosyjskiego w Polsce – ustalenia badawcze /    13
  1.1. W poszukiwaniu metody „idealnej” /    13
  1.2. Od metody do podejścia /    22
  1.3. Podejście komunikacyjne w układzie glottodydaktycznym /    29
  1.4. Ujęcie rosyjsko-polskie/polsko-rosyjskie. Uzasadnienie stanowiska /    33
  
  Rozdział 2.
  Wokół pojęcia kompetencja /    45
  2.1. Kompetencja w glottodydaktyce – ustalenia wstępne /    45
  2.2. Competence – właściwość ludzkiego umysłu a kompetencja w znaczeniu obiegowym /    46
  2.3. Kompetencja językowa i kompetencja komunikacyjna /    51
  2.4. Kompetencja w zakresie języka rodzimego i w zakresie języka obcego /    55
  2.5. Kompetencja komunikacyjna w zakresie języka nauczanego – ustalenia końcowe /    58
  
  Rozdział 3.
  Kultura a kompetencja komunikacyjna /    61
  3.1. Kontekst rzeczywistości kulturowej /    61
  3.2. Kultura w nauczaniu językowym (rusycystycznym) – koncepcje organizacji materiału dydaktycznego /    68
  3.3. Leksykultura – propozycja badawcza /    77
  3.3.1. Leksykultury rosyjskie /    81
  3.3.2. Leksykultury rosyjskie złożone /    97
  3.4. Aktualizacja leksykultury w komunikacji /    112
  3.5. Analiza podręczników do nauczania języka rosyjskiego jako obcego pod kątem obecności/zastosowania leksykultur i leksykultur złożonych /    117
  3.5.1. Weryfikacja jakościowa /    120
  3.5.2. Weryfikacja ilościowa /    161
  
  Podsumowanie /    167
  
  Bibliografia /    171
  
  Summary /    195
  Резюме /    197
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia