Edukacja elementarna i elementarze porozbiorowe w II Rzeczypospolitej

-30%

Edukacja elementarna i elementarze porozbiorowe w II Rzeczypospolitej

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

17,36  24,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

17,3624,80

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Monografia „Edukacja elementarna i elementarze porozbiorowe w II Rzeczypospolitej” ma charakter historyczno – pedagogiczny. Składa się ona z trzech rozdziałów o układzie chronologiczno - problemowym. Rozdział pierwszy daje wgląd w uwarunkowania edukacji elementarnej w II Rzeczypospolitej, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji politycznej i gospodarczej kraju, ówczesnych kwestii ludnościowych oraz problemów występujących w szkolnictwie powszechnym. Rozdział drugi poświęcony jest omówieniu funkcjonowania kształcenia początkowego w dwudziestoleciu międzywojennym. Przedstawieni są uczniowie i inni uczestnicy nauczania elementarnego oraz pracujący na tym szczeblu szkolnym nauczyciele. Ponadto ukazane są formy organizacyjne nauczania początkowego, jego cele i zadania, treści oraz stosowana metodyka pracy i wykorzystywane środki dydaktyczne. W rozdziale trzecim na tle polityki Ministerstwa Wyznań Religijnych i Oświecenia Publicznego, dotyczącej doboru podręczników szkolnych, analizie poddane zostają elementarze porozbiorowe, wykorzystywane do nauki czytania i pisania w II Rzeczypospolitej. Wnioski z dokonanych badań znajdują się w zakończeniu.


Liczba stron96
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-099-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  Uwarunkowania edukacji elementarnej w II Rzeczypospolitej    15
    Sytuacja polityczna i gospodarcza kraju    15
    Problemy ludnościowe    16
      Struktura społeczno-zawodowa ludności, zaniedbania edukacyjne, model rodziny    16
      Społeczeństwo wielonarodowe, wielokulturowe i wieloreligijne    21
    Problemy w szkolnictwie powszechnym    24
  Stan edukacji początkowej w dwudziestoleciu międzywojennym    29
    Uczniowie i inni uczestnicy edukacji początkowej    29
    Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej    30
    Formy organizacyjne nauczania początkowego    33
    Cele i zadania edukacji początkowej    36
    Treści kształcenia początkowego    40
    Metodyka pracy i środki dydaktyczne w nauczaniu początkowym    43
  Funkcjonowanie elementarzy odziedziczonych po zaborcach w szkolnictwie międzywojennym    49
    Polityka Ministerstwa Wyznań Religijnych i Oświecenia Publicznego dotycząca doboru podręczników szkolnych    49
    Elementarze ujęte w spisie podręczników szkolnych    56
    Elementarze nieujęte w spisie podręczników zatwierdzonych do użytku szkolnego    62
    Samouczek    71
  Zakończenie    75
  Aneksy    77
  Wykaz ilustracji    81
  Wykaz źródeł i opracowań    83
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia