Czas wolny jako środowisko życia

Perspektywa pedagogiczna

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

27,30  39,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

27,3039,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

"(...) praca przedłożona do recenzji posiada walory poznawcze i inspirujące do dalszych studiów i badań nad czasem wolnym w dobie współczesnych przemian stylów życia będących konsekwencją procesów globalizacji, zmian ekonomicznych i procesów społeczno-kulturowych. Książka z pewnością może służyć animatorim czasu wolnego a także być wykorzystana w procesie dydaktycznym kształcenia studentów na kierunkach przygotowujących do pracy edukacyjno-pedagogicznej i pracy socjalnej".


Prof. dr hab. Ewa Syrek


Liczba stron176
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-18925-9
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP. Środowisko życia jako kategoria analityczna Małgorzata Orłowska    7
  ROZDZIAŁ 1. Czas wolny – trudna definicja    17
  1.1. Specyfika czasu wolnego    17
  1.2. Typologie i definicje    19
  1.3. Cechy konstytutywne czasu wolnego    25
  1.4. Czas na wpół wolny – źródło kapitału społecznego    28
  ROZDZIAŁ 2. Czas wolny i jego funkcje    34
  2.1. Społeczne funkcje czasu wolnego    34
  2.2. Czas wolny elementem praw człowieka i praw dziecka    37
  2.3. Czas wolny a sprawiedliwość społeczna    44
  ROZDZIAŁ 3. Czas wolny a partycypacja społeczna    49
  3.1. Miary jakości życia    49
  3.2. Linie ubóstwa i wykluczenia    51
  3.3. Czas wolny wskaźnikiem partycypacji społecznej    52
    3.3.1. Partycypacja a koncepcja kapitałów Pierre’a Bourdieu    52
    3.3.2. Uczestnictwo społeczne a rodzaje kapitałów    55
    3.3.3. Konwersja kapitałów    63
  ROZDZIAŁ 4. Struktura dnia współczesnych polskich rodzin Małgorzata Orłowska    67
  4.1. Między ilością a jakością    67
  4.2. Budżet czasu współczesnych Polaków    70
  4.3. Jedność podzielonego czasu    73
  4.4. Czas wolny i jego uwarunkowania    77
  ROZDZIAŁ 5. Czas wolny polskiego dziecka Małgorzata Orłowska    84
  5.1. Struktura dnia współczesnego dziecka    84
  5.2. Czas wolny dzieci i młodzieży    89
  5.3. Dynamika zmian konsumpcji czasu wolnego    92
  5.4. Deprywacja potrzeb czasu wolnego    95
  ROZDZIAŁ 6. Czas wolny dziecka niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu lekkim Jacek J. Błeszyński    100
  6.1. Podejście do niepełnosprawności    100
  6.2. W poszukaniu innego spojrzenia na osobę niepełnosprawną – kompetencje    108
  6.3. Jakość życia    109
  6.4. Spojrzenie na niepełnosprawność dzisiaj    111
  6.5. Oblicza niepełnosprawności intelektualnej    112
  6.6. Przykładowe prace uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim    123
  ROZDZIAŁ 7. Czas wolny – źródło nadziei Małgorzata Orłowska    135
  7.1. Kulturotechnika i metody twórczej (re)socjalizacji    135
  7.2. Czas wolny w percepcji dzieci i ich rodzin – podopiecznych pomocy społecznej    137
  7.3. Czas wolny osób pozbawionych wolności    141
  ZAKOŃCZENIE Jacek J. Błeszyński    145
  BIBLIOGRAFIA    147
  SPIS TABEL    157
  SPIS RYCIN    159
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia