Innowacje w budowaniu przewagi konkurencyjnej organizacji handlu detalicznego

-17%

Innowacje w budowaniu przewagi konkurencyjnej organizacji handlu detalicznego

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

19,09  23,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 23,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 17,71 zł  


19,09

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Główne cele pracy i przedstawione hipotezy badawcze zaważyły na jej konstrukcji. Praca obok części teoretycznej zawiera także część empiryczną, poświęconą prezentacji badań własnych autorki oraz uzyskanych wyników. W rozdziale pierwszym rozstrzygnięto problemy terminologiczne związane z kategorią i modelami innowacji w handlu detalicznym. Rozważania w rozdziale drugim skoncentrowano wokół strategii konkurencji przedsiębiorstw handlu detalicznego w Polsce. Rozdział trzeci zawiera identyfikację rynku nabywcy finalnego – odbiorcy innowacyjnych działań przedsiębiorstw detalicznych w Polsce oraz charakterystykę badanych przedsiębiorstw handlu detalicznego w kontekście ich potencjału konkurencyjnego. Ostatni rozdział zawiera rozważania na temat modeli procesów budowy i utrzymania przewagi konkurencyjnej organizacji handlu detalicznego opartego na innowacjach.


Rok wydania2015
Liczba stron218
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-274-5
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  Rozdział I
  Kategoria i modele innowacji w handlu detalicznym    19
  1. Klasyczne i współczesne definicje oraz klasyfikacje innowacji    19
  2. Modele procesów innowacyjnych a stadia rozwoju gospodarki    30
  3. Istota, systematyka i rodzaje innowacji w handlu detalicznym    40
  3.1. Typologia innowacji według Podręcznika Oslo Manual     40
  3.2. Rozszerzona typologia innowacji w handlu detalicznym    47
  4. Uwarunkowania rozwoju i systematyka innowacji w handlu detalicznym    53
  4.1. Gospodarka oparta na wiedzy i rozwój nowych technologii    53
  4.2. Nowy typ konsumenta a rozwój innowacji w handlu detalicznym    59
  5. Atrybuty innowacyjnej firmy detalicznej    64
  Rozdział II
  Modele i strategie konkurencji przedsiębiorstw handlu detalicznego w Polsce    70
  1. Zmiany strukturalne i ekonomiczne sfery handlu detalicznego (i jej otoczenia) w Polsce    70
  1.1. Efekty zmian strukturalnych i ekonomicznych handlu detalicznego    70
  1.2. Otoczenie handlu detalicznego – zmiany i efekty rozwoju    77
  2. Modele przewagi konkurencyjnej a strategie konkurencji przedsiębiorstw handlowych     87
  2.1. Modele przewagi konkurencyjnej M. Portera i ich implementacje w handlu detalicznym     90
  2.1.1. Model pięciu sił sektora i wynikające z niego strategie konkurencji     90
  2.1.2. Model łańcucha wartości firmy a osiąganie przewagi konkurencyjnej w handlu detalicznym     95
  2.2. Modele przewagi konkurencyjnej według teorii zasobowej    99
  2.3. Modele przewagi konkurencyjnej oparte na podejściu relacyjnym (sieciowym)     104
  Rozdział III
  Podstawy i identyfikacja potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstw handlu detalicznego    111
  1. Wiedza o badanych grupach przedsiębiorstw jako podstawa identyfikacji ich potencjału konkurencyjnego     111
  1.1. Grupa zagranicznych organizacji sieciowych handlu detalicznego    113
  1.1.1. Podgrupa strategiczna – przedsiębiorstwa tworzące sieci hipermarketów    117
  1.1.2. Podgrupa strategiczna – przedsiębiorstwa posiadające sieci supermarketów    119
  1.1.3. Podgrupa strategiczna – przedsiębiorstwa handlu dyskontowego (sieci sklepów dyskontowych)    121
  1.2. Grupa firm polskich tworzących sieci sklepów detalicznych    126
  1.3. Grupa małych, niezależnych przedsiębiorstw handlowych    133
  2. Innowacje organizacji handlu detalicznego na rynku FMCG w świetle opinii nabywców    135
  2.1. Podstawy metodyczne przeprowadzonych badań    136
  2.2. Wyniki badań konsumentów indywidualnych na rynku produktów FMCG    138
  2.3. Znaczenie wiedzy o potrzebach i preferencjach konsumentów indywidualnych dla budowy strategii konkurencji przedsiębiorstw detalicznych opartych na innowacjach    153
  Rozdział IV
  Modele procesów budowy i utrzymania przewagi konkurencyjnej organizacji handlu detalicznego opartego na innowacjach    157
  1. Modele przewagi konkurencyjnej opartej na innowacjach na bazie wyróżniającej się pozycji rynkowej w handlu detalicznym    158
  1.1. Model przewagi konkurencyjnej zagranicznych organizacji handlu detalicznego    158
  1.2. Model przewagi konkurencyjnej firm polskich tworzących sieci sklepów detalicznych    165
  2. Model przewagi konkurencyjnej małych, niezależnych przedsiębiorstw handlowych    174
  Zakończenie    183
  Bibliografia    187
  Spis rysunków    201
  Spis tabel    203
  Spis wykresów    205
  Aneks    207
  Część A. Wzór kwestionariusza ankietowego dla badań klientów indywidualnych na rynku FMCG w Polsce    209
  Część B. Scenariusz zogniskowanego wywiadu grupowego (FGI – Focus Group Interview) z menedżerami wybranych organizacji handlu detalicznego    217
RozwińZwiń