INNE EBOOKI AUTORA
Praca zbiorowa
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
"eleWator" jest pismem, w którym oprócz najnowszej prozy i poezji uznanych i debiutujących autorów, mieszkających w Polsce oraz za granicą, znaleźć można teksty literackie przetłumaczone na język polski, szkice o literaturze i jej najwybitniejszych twórcach, a także eseje, felietony i recenzje. Kwartalnik jest miejscem dyskusji, polemik i platformą ożywczej wymiany poglądów. Dzięki stałym współpracownikom z Berlina, Dublina, Kijowa, Kopenhagi, Londynu, Paryża i Nowego Jorku, "eleWator" ma charakter globalny, a także interdyscyplinarny. Wiele uwagi poświęca bowiem najnowszym światowym działaniom artystycznym omawianym w działach filmu, muzyki, sztuk plastycznych i architektury oraz teatru. Kwartalnik, którego wydawcą jest Fundacja Literatury imienia Henryka Berezy jest pismem szczególnym, bowiem punktem odniesienia do wszystkich decyzji formalnych, redakcyjnych i konceptualnych, jest dziedzictwo Autora „Prozaicznych początków”.
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 216 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Forma |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
intro: | |
Natalia Malek, Architektura pierwszej nitki | |
Thomas Stearns Eliot: | |
Ewa Elżbieta Nowakowska, Tłumacząc kres dawnego świata na inne języki. Moje powroty do Pieśni Symeona i Wędrówki Trzech Króli T.S. Eliota | |
Agata Balsamo, Oszukać przeznaczenie. O czasie, Biblii i perspektywie w Mordzie w katedrze T.S. Eliota | |
Karol Samsel, Dry Salvages i wojna | |
Marian Lech Bednarek, O Eliocie przy stole – opis fotografii | |
Dawid Szkoła, Strach w garstce popiołu | |
Blanka Kotlińska, „Te fragmenty wsparłem o moje ruiny” | |
Thomas Stearns Eliot, Zaufany sekretarz (fragment) | |
Wiesław Juszczak, Zaufany sekretarz. Komentarz | |
Jakub Pyda, Thomas Stearns Eliot i Jarosław Marek Rymkiewicz. Poetyckie widzenie ogrodu | |
Agnieszka Adamowicz-Pośpiech, Wędrówka Trzech Króli T.S. Eliota – podróż bez końca | |
Karol Samsel, Dwa wiersze z Eliotem w tle. Ecossaise, Dzieciożerstwo | |
Paweł Orzeł, (nasz Eliot) – rozmyte wspomnienie o śmierci | |
Damian Romaniak, Czas Apokalipsy Coppoli w kontekście Wydrążonych ludzi Eliota | |
poezja: | |
Uta Przyboś, Pytanie, Trzepot, W szybce, Namiastka miasta | |
Zuzanna Popiel, bliskość, nienawiść, za wcześnie na wnioski, módl się do mojego boga | |
proza: | |
Radosław Wiśniewski, Trans-ferry | |
ze szkicowników: | |
Jacek Wiaderny, Grzegorz Tomicki przegląda się w Dyckim (i jest mu | |
z tym do twarzy) | |
Yeats mówi: | |
William Butler Yeats, Magia | |
poezja: | |
Joshua Clover, Miasto promieniste, Oma, Moje życie w nowym tysiącleciu, „Niestety, tak brzmi nazwa naszego miasteczka; przez cały ten czas ją ukrywałem” | |
epistoły: | |
Bogdan Rogatko, Z listów do Son i od Son | |
dziennik: | |
Henryk Bereza, Refleksyjność (23.06.2005 r.) | |
Maciej Cisło, Błędy i owędy (ciąg dalszy „Błędnika”) | |
teatr: | |
O czym myślimy przed zaśnięciem? Z Maciejem Englertem rozmawia Artur Daniel Liskowacki | |
z Ciężkowic: | |
Waldemar Bawołek, Święty Marku, zmiłuj się nade mną | |
z Krakowa: | |
Tomasz Bohajedyn, Ogolona głowa Kurtza | |
z Częstochowy: | |
Arkadiusz Frania, Szekspiriana | |
sztuki plastyczne i architektura: | |
Andrzej Fogtt, Artyści 1 | |
krytyka literacka: | |
Ewelina Chodakowska, Język tańczący w ciemnościach (Marcin Czerkasow, Przede wszystkim zniszczenia) | |
Sławomir Hornik, Trujące ziarno poezji (Urszula Honek, Sporysz) | |
Anna Łozowska-Patynowska, Pytanie czy odpowiedź? (Mirosław Mrozek, Odpowiedź retoryczna) | |
Arkadiusz Frania, Zjawione wiersze Jacka od Kamieni (Jacek M. Hohensee, Zjawy) | |
Mateusz Wabik, Świat zanurzony w ponurości (Damian Sawa, Moja wina) | |
Justyna Kasperek, Między słowem na światem (Karol Samsel, Jonestown) | |
Leszek Szaruga, Pro / za i przeciw. 11 (Mazllum Saneja, Listy do Ewy; Agim Gjakova, Saga o wietrze; Fatos Arapi, Dajcie mi imię; György Spiró, Salon Wiosenny; Wasyl Machno, Express „Venezia”) | |
Jakub Pyda, Szum codzienności czy kasandryczne wołanie? (Marcin Karnowski, Przerzutka) | |
Marta Krawczuk, Homo sapiens wraca do natury (Kamil Sipowicz, Ramona, Mila, Bobo i pięćdziesiąt sześć innych zwierząt) | |
Leszek Szaruga, Okoliczny Batman (Marika Krajniewska, Schronisko) | |
Damian Nowicki, Chaos we mnie, chaos poza mną (Imre Kertész, Ostatnia gospoda) | |
Mateusz Dworek, Literatura i nauka, jak równy z równym (Hans Magnus Enzensberger, Eliksiry nauki. Spojrzenia wierszem i prozą) | |
Paweł Orzeł, Czytanie – don’t try this at home (Pierre Bayard, Jak rozmawiać o książkach, których się nie czytało?) | |
Anna Pietras, Paskudny, niewygodny babochłop w oficerkach (Monika Talarczyk-Gubała, Wanda Jakubowska. Od nowa) | |
nadesłano | |
komiks: | |
Jarosław Kozłowski, Z bibliotecznej teki. 4 | |
Krzysztof Lichtblau, Wejść na szczyt (Scott McCloud, Stwórca) | |
Marcin Bałczewski, Niezwykły świat Thomasa Otta (Thomas Ott, R.I.P. Best Of 1985-2004) | |
muzyka: | |
Kamil Sipowicz, Metrem na Goebbelsa | |
Adam Mańkowski, Akustyczne improwizacje w czterech ścianach (Sebastian Buczek i Tomasz Kowalski, ♫) | |
stałe felietony: | |
„poniewczasie” – Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki, Czaplicka Barbara, Danielewska Łucja | |
„dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Podróż poza czasem | |
„esoesy” – ADL, Szóste | |
„poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, Znalazł sposób, by z układania liter w wersy uczynić coś ważnego. Krzysztof Kleszcz | |
„bez przesady” – Edward Balcerzan, Czytelnicze labirynty (2) | |
Helena Raszka (1930-2016) | |
Piotr Michałowski, Helena Raszka – portret wielobarwny | |