INNE EBOOKI AUTORA
-35%
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Niniejsza książka mieści się, pod względem poruszanej w niej problematyki, w obszarze zainteresowań pedagogiki kultury. Autor pyta w niej o współczesność, próbuje nadać zachodzącym w niej przeobrażeniom jakiś - na własny użytek zdefiniowany - sens, zastanawia się nad zadaniami edukacji, jakie z tych przeobrażeń mogą wynikać.
Próbuje się przyjrzeć pewnym aspektom współczesnej kultury okiem człowieka poszukującego w niej jakiejś - choćby paradoksalnej i nieciągłej - logiki, i zastanowić się na tym, jakie z tego obrazu mogą płynąć konsekwencje dla myślenia o edukacji. Kwestią interesującą go szczególnie jest kulturowa heterogeniczność, nieciągłość właśnie, stanowiąca o swoistej policentryczności (czy wręcz decentracji, braku centrum) współczesnego pejzażu kulturowego. Można powiedzieć, że mamy tu do czynienia z dość zasadniczą zmianą metafor orientujących myślenie o edukacji i kulturze.
Niniejsza książka jest krytycznym esejem: próbką, szkicem, zarysem problemu. Jest to jedynie zapis własnej próby rozumienia współczesnego „pejzażu medialnego” w kontekście zadań stawianych edukacji. Może jednak przyczynić się nieco do wzmożenia dyskusji na temat zadań edukacji w symulowanym przez telewizję świecie.
Rok wydania | 2009 |
---|---|
Liczba stron | 152 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7587-185-2 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie: Kultura i oddalenie | 7 |
Część pierwsza. Historia, albo trzy historie | 21 |
Upadek, czyli historia mityczna | 22 |
Upodmiotowienie, czyli historia psychologiczna | 33 |
Mówione, pisane, widziane: władza i dyskurs | 40 |
De-naturalizacja, czyli krytyczna historia przedstawień | 51 |
Część druga. Jednostka i społeczeństwo we współczesnym pejzażu medialnym: ku teorii intermedialnej edukacji | 73 |
Media i społeczeństwo | 73 |
Telewizja, biznes i polityka | 78 |
Polityka reprezentacji, czyli co jest (?) oczywiste | 83 |
Mówione, pisane, widziane – raz jeszcze | 90 |
Media, dystans i edukacja | 107 |
Media, szkoła i konstrukcja świata społecznego | 110 |
„Świat wspólny” i misja szkoły | 113 |
Szkoła multimedialna | 114 |
Edukacja jako medium dystansu | 123 |
Kultura wizualna w edukacji krytycznej | 130 |
Wymiary interwencji: kilka postulatów pod adresem edukacji medialnej | 134 |
Zakończenie, chyba bez konkluzji | 139 |
Summary | 141 |
Indeks | 143 |
Bibliografia | 145 |