Wsparcie i pomoc postpenitencjarna w opinii skazanych. Szkic empiryczny

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

9,00  12,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

9,0012,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Prezentowana publikacja zawiera wyniki wielopłaszczyznowego projektu badawczego zrealizowanego w latach 2010-2012. Zarysowane w rozdziale metodologicznym parametry badań uzmysławiają, że uzyskane wyniki mogą uchodzić za reprezentatywne dla zarysowanego pola badawczego. Sposób ujęcia zagadnienia pozwala ufać, że udało się oddać rzeczywisty obraz przekonań, opinii i interpretacji respondentów poświęconych idei wsparcia postpenitencjarnego.
Intencją autorów nie było przygotowanie wyczerpującej monografii poświęconej podjętemu zagadnieniu. Stąd wziął się zamysł zastosowania formuły szkicu empirycznego, pozwalającego się skupić na czynnościach poznawczo-diagnostycznych, w minimalnym zaś stopniu na analizie dostępnych źródeł.
Przeprowadzona w niniejszym opracowaniu diagnoza, analiza i interpretacja jest zabiegiem mającym na celu znalezienie odpowiedzi na pytanie, jak pomoc postpenitencjarną postrzegają sami zainteresowani. Główne kwestie badawcze można sytuować na styku
pedagogiki penitencjarnej, pedagogiki resocjalizacyjnej, pedagogiki społecznej i socjologii
wychowania.
Praca w swej zasadniczej części opiera się na badaniach empirycznych umożliwiających
eksplorowanie zjawisk w czasie i przestrzeni oraz wykrywanie siły związków, a także
określanie istotności zmiennych1. Wybór formuły badań diagnostycznych okazał się
najbardziej obiecujący, daje bowiem szansę uzyskania wartościowych danych dla refleksji
empirycznej. Zasadniczym zadaniem było sporządzenie opisu treści i struktury
świadomości osadzonych z uwzględnieniem jej subiektywnych i obiektywnych odczuć,
będących punktem wyjścia do ważnych wniosków poznawczych i wynikających z nich
działań edukacyjnych.
Opracowanie zostało osnute na schemacie typowej triady, z wydzieloną częścią teoretyczną,
metodologiczną i empiryczną, choć proporcje tych fragmentów są dalekie od
klasycznie stosowanych rozwiązań. Przyjęto założenie, że im bardziej rozbudowany blok
treści empirycznych, tym większa doza wiedzy nowej, a zatem najbardziej wartościowej2.
Wyniki przeprowadzonych analiz mają bez wątpienia charakter aplikacyjny i mogą zostać
wykorzystane zarówno w praktyce, jak i na gruncie teorii pedagogicznej. Autorzy mają
nadzieję, że niniejsza praca zostanie odebrana jako głos w dyskusji nad jednym z kluczowych
zagadnień penitencjarnych i resocjalizacyjnych, a jednocześnie jako przejaw troski
o losy osób opuszczających zakłady karne.


Liczba stron137
WydawcaWyższa Szkoła Humanitas
ISBN-13978-83-64788-77-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia