Edukacja Jutra. Drogowskazy – Aksjologia – Osobowość - Znad Ikwy i Wilii do Poznania

-25%

Edukacja Jutra. Drogowskazy – Aksjologia – Osobowość - Znad Ikwy i Wilii do Poznania

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

2,25  3,00

Format: pdf

2,253,00

cena zawiera podatek VAT

Publikacja profesora zw. dr hab. Kazimierza Denka pt. „Edukacja jutra. Drogowskazy – Aksjologia – Osobowość” wprowadza nas w rozległy obszar zagadnień aksjologii pedagogicznej, widzianej oczyma jej Autora z wielu perspektyw […]. Książka ta jest wyjątkowa w swej treści i budowie. Jako monografia ma charakter pedagogiczno-aksjologiczny, historyczno-wychowawczy, autobiograficzny, pamiętnikarski […].
Zaprezentowane w publikacji treści ukazane zostały w kontekście towarzyszących im wydarzeń dziejowych i omawianego czasu historycznego, przeobrażeń polskiej oświaty, życia społeczno-kulturowego, politycznego. Fakt ten znacząco wzmacnia wymowę ideową monografii. Jej walory poznawcze, kształcące, edukacyjne czynią ją wiarygodną, innowacyjną i ponadczasową.
Dostrzegam, iż Profesor Kazimierz Denek w monografii tej zawarł własne credo akademickiego etosu, powinności „nauczyciela nauczycieli”, Osoby kochającej swą Ojczyznę. Widzimy w niej wyraźny obraz kraju Jego dzieciństwa, młodości i dorosłości, w którym był/jest rozkochany i oczarowany. Znajdujemy Jego Osobę w treściach książki pośród szlaków wędrownych, krajobrazów, pięknej przyrody, a także zabytków kultury, literatury, sztuki i dziedzictwa narodowego. W publikacji tej przekazuje nam swe myśli jako wielki humanista, pedagog i uczony.
J. Uchyła-Zroski
(z recenzji wydawniczej)


WydawcaWyższa Szkoła Humanitas
ISBN-13978-83-64788-18-5
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Życie uczonego w poszukiwaniu i realizacji wartości    21
  1. Refleksje nad problematyką części pierwszej    24
  2. Wartości – ich cechy, znaczenie w edukacji i rozwoju osobowości    28
  3. Uniwersytet – jego tradycje i misja    30
  4. Relacja mistrz – student w świetle wychowania osobowego    32
  5. Jaki będzie uniwersytet przyszłości?    35
  6. Zakończenie    35
  Wstęp    37
  Rozdział I. Ojczyzna    49
  1. Suma własnych wspomnień, oczekiwań, planów i nadziei    51
  2. Jedna, niepodzielna Ojczyzna    53
  3. Ojczyzna wśród innych wartości    55
  Rozdział II. Patriotyzm    60
  1. W sensie miłości do swego narodu    61
  2. Czym jest dziś dla nas patriotyzm?    61
  3. Zastępowanie eposu narodowego    64
  4. To, co noszę w sercu i umyśl    66
  Rozdział III. Znad Ikwy i Wilii do Poznania    68
  1. „Jeżeli kiedy w tej mojej krainie…”    68
  2. „Tam, gdzie Ikwy srebrne fale płyną…”    72
  3. Góry domowe    77
  4. Leśniczówka    81
  5. Zdradziecki atak Sowietów na Polskę i związane z nim następstwa    92
  6. Kraków i Ostrowiec Świętokrzyski    100
  7. W nadwiślańskim grodzie księcia Sambora II    106
  8. Moi nauczyciele    112
  9. W kolebce naszej Ojczyzny    118
  10. W Wielkopolsce o wieszczu narodowym z Krzemieńca    120
  11. W służbie małych Ojczyzn    124
  Rozdział IV. Pojednanie    126
  1. Poszukiwanie prawdy    127
  2. Pamięć    130
  Rozdział V. Kryzys wartości czy ich przeżywania?    137
  1. Istota i funkcje wartości    139
  2. Rodzaje wartości    143
  3. Wartości ponadczasowe (ogólnoludzkie) i poznawcze    148
  4. Relacje między wartościami    153
  5. Rola wartości w edukacji    155
  6. Czy mamy do czynienia z kryzysem wartości?    157
  Rozdział VI. Potrzeby edukacji. Oczekiwania a rzeczywistość    160
  1. Rzeczywistość    162
  2. Oczekiwania    168
  Rozdział VII. Ku szkole i nauczycielowi jutra    174
  1. Krytyka szkoły    175
  2. Poszukiwanie dobrej szkoły i jej cech    178
  3. Oczekiwania społeczne wobec dobrej szkoły    181
  4. O szkole jutra zadecyduje nauczyciel    186
  5. Tocząca się reforma szkoły    188
  Rozdział VIII. Transformacja uniwersytetu    190
  1. Dylematy związane z uniwersytetem    192
  2. Wyzwania społeczeństwa wiedzy wobec nauczycieli akademickich i studentów    195
  3. Przemiany uniwersytetu    198
  4. Ranga nauki i kształcenia akademickiego    203
  5. Parametryzacja    205
  6. Współpraca uniwersytetu z jego otoczeniem społeczno-gospodarczym    207
  7. Czy nie grozi nam w ciągłym reformowaniu szkolnictwa wyższego efekt odwrócenia?    209
  Rozdział IX. Potrzeba ustawiczności, innowacji i kreatywności w kształceniu uniwersyteckim    213
  1. Konieczność zwiększenia jakości uniwersyteckiej dydaktyki    214
  2. Nowa rola edukacji we współczesnym uniwersytecie    214
  3. Kształcenie ustawiczne    216
  4. Innowacyjność    218
  5. Kreatywność    219
  Zakończenie    221
  Bibliografia    230
  Publikacje prof. zw. dr. hab. Kazimierza Denka w latach 1957-2014    253
  Biogram autora książki    315
  Doktoraty, których promotorem był prof. zw. dr hab. Kazimierz Denek    325
  Udział prof. zw. dr. hab. Kazimierz Denka w Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, komitetach, kolegiach i zespołach rad redakcyjnych    327
  O profesorze zw. dr. hab. Kazimierzu Denku pisali    329
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia