Kultura, tożsamość i edukacja

Kultura, tożsamość i edukacja

Migotanie znaczeń

2 oceny

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

44,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

44,80

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Co do zawartości – książka ta dotyczy relacji między społeczeństwem i społeczną konstrukcją podmiotowości, wiedzą o społeczeństwie (nauką społeczną, pedagogiką) oraz sferą fikcji: tekstów, ich kontekstów i interpretacji. Nie jest jasne, i nie będziemy w to wnikać, czy drugi ze wspomnianych tu obszarów naszych zainteresowań jest odrębny od trzeciego – czy jest jedynie jego częścią. W zasadzie – jeśli dobrze się temu przyjrzeć – nie ma to specjalnego znaczenia. Zarówno nauka, jak i literatura, „prawda”, jak i „fikcje” potrafi ą być skuteczne w konstruowaniu indywidualnych i społecznych tożsamości. Ta niejasność – i związana z nią niejasna przynależność tego tekstu do jakoś wyodrębnialnych gatunków – odzwierciedla się w podtytule jednego z rozdziałów książki. Niestety, nie umiałem go napisać po polsku tak, aby owa niejasność mogła być jasno wyłożona. Stąd angielskie: The Social, Science, Fiction – czyli to, co społeczne, nauka i fikcje. Albo, jeśli wolisz Czytelniku Wirtualny, The Social Science Fiction. Fikcja nauki społecznej. Społeczna science fiction.


Zbyszko Melosik, Tomasz Szkudlarek


Wersja elektroniczna książki nie zawiera treści umieszczonych na płycie CD dołączanej do wersji drukowanej.


Liczba stron134
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7850-350-7
Numer wydania2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  1. Wstęp: i kto to mówi?    7
  2. Nauki społeczne u schyłku nowoczesności    13
    2.1. Ponowoczesność jako dramat; ponowoczesność jako nadzieja    19
      2.1.1. Teoria nowoczesna    22
      2.1.2. Pedagogika jako teoria    23
      2.1.3. Muzeum jako teoria    27
      2.1.4. Madonna i shopping: teorie wyzwolone?    31
    2.2. Teoria jako turystyka    33
      2.2.1. Pedagogika po nowoczesności    36
      2.2.2. Turystyczna krytyka    44
      2.2.3. Dekonstrukcja    48
  3. Miejsce, przemieszczenie, tożsamość    55
    3.1. Globalizm, lokalizm, tożsamość    57
    3.2. Miejsca i wartości    71
    3.3. Wspólnoty    77
    3.4. Przemieszczenie i dekolonizacja: pożądanie tożsamości    79
  4. Profile tożsamości    89
    4.1. Wolność i uwiedzenie    90
      4.1.1. Kuszenie    98
      4.1.2. Sacrum i codzienność    99
      4.1.3. Wartości w stylu pop    107
  5. Edukacja i kultura popularna    115
    5.1. Tekstualność: krytyka i pedagogia    116
    5.2. Pedagogia sztuki interwencji    120
  6. Zakończenie    127
  7. Bibliografia    129
RozwińZwiń

Kultura, tożsamość i edukacja - RECENZJE

Bardzo powierzchowne przedstawienie zagadnień

Autor: Z.E

Dodano: 17.06.2017

Niestety pomimo interesujących tematów poruszanych w publikacji, są one przedstawione w sposób powierzchowny, często niekompletny lub przedstawiany tylko w wąskim ujęciu ogółu zagadnienia, co znacząco umniejsza jej naukowe walory

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia