Edukacja Jutra. Drogowskazy – Aksjologia – Osobowość - Kryzys wartości czy ich przeżywania?

-25%

Edukacja Jutra. Drogowskazy – Aksjologia – Osobowość - Kryzys wartości czy ich przeżywania?

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

2,25  3,00

Format: pdf

2,253,00

cena zawiera podatek VAT

Publikacja profesora zw. dr hab. Kazimierza Denka pt. „Edukacja jutra. Drogowskazy – Aksjologia – Osobowość” wprowadza nas w rozległy obszar zagadnień aksjologii pedagogicznej, widzianej oczyma jej Autora z wielu perspektyw […]. Książka ta jest wyjątkowa w swej treści i budowie. Jako monografia ma charakter pedagogiczno-aksjologiczny, historyczno-wychowawczy, autobiograficzny, pamiętnikarski […].
Zaprezentowane w publikacji treści ukazane zostały w kontekście towarzyszących im wydarzeń dziejowych i omawianego czasu historycznego, przeobrażeń polskiej oświaty, życia społeczno-kulturowego, politycznego. Fakt ten znacząco wzmacnia wymowę ideową monografii. Jej walory poznawcze, kształcące, edukacyjne czynią ją wiarygodną, innowacyjną i ponadczasową.
Dostrzegam, iż Profesor Kazimierz Denek w monografii tej zawarł własne credo akademickiego etosu, powinności „nauczyciela nauczycieli”, Osoby kochającej swą Ojczyznę. Widzimy w niej wyraźny obraz kraju Jego dzieciństwa, młodości i dorosłości, w którym był/jest rozkochany i oczarowany. Znajdujemy Jego Osobę w treściach książki pośród szlaków wędrownych, krajobrazów, pięknej przyrody, a także zabytków kultury, literatury, sztuki i dziedzictwa narodowego. W publikacji tej przekazuje nam swe myśli jako wielki humanista, pedagog i uczony.
J. Uchyła-Zroski
(z recenzji wydawniczej)


WydawcaWyższa Szkoła Humanitas
ISBN-13978-83-64788-18-5
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Jadwiga Uchyła-Zroski
  Życie uczonego w poszukiwaniu i realizacji wartości     21
  1. Refleksje nad problematyką części pierwszej     24
  2. Wartości – ich cechy, znaczenie w edukacji i rozwoju osobowości     28
  3. Uniwersytet – jego tradycje i misja    30
  4. Relacja mistrz – student w świetle wychowania osobowego     32
  5. Jaki będzie uniwersytet przyszłości?     35
  6. Zakończenie    35
  Wstęp     37
  Część pierwsza: Każdy z nas jest Odysem…
  Rozdział I. Ojczyzna     49
  1. Suma własnych wspomnień, oczekiwań, planów i nadziei     51
  2. Jedna, niepodzielna Ojczyzna     53
  3. Ojczyzna wśród innych wartości     55
  Rozdział II. Patriotyzm     60
  1. W sensie miłości do swego narodu     61
  2. Czym jest dziś dla nas patriotyzm?     61
  3. Zastępowanie eposu narodowego     64
  4. To, co noszę w sercu i umyśl    66
  Rozdział III. Znad Ikwy i Wilii do Poznania     68
  1. „Jeżeli kiedy w tej mojej krainie…”     68
  2. „Tam, gdzie Ikwy srebrne fale płyną…”     72
  3. Góry domowe     77
  4. Leśniczówka     81
  5. Zdradziecki atak Sowietów na Polskę i związane z nim następstwa     92
  6. Kraków i Ostrowiec Świętokrzyski     100
  7. W nadwiślańskim grodzie księcia Sambora II     106
  8. Moi nauczyciele     112
  9. W kolebce naszej Ojczyzny     118
  10. W Wielkopolsce o wieszczu narodowym z Krzemieńca     120
  11. W służbie małych Ojczyzn     124
  Rozdział IV. Pojednanie     126
  1. Poszukiwanie prawdy     127
  2. Pamięć    130
  Część druga: W stronę aksjologii pedagogicznej i edukacji
  Rozdział V. Kryzys wartości czy ich przeżywania?     137
  1. Istota i funkcje wartości     139
  2. Rodzaje wartości     143
  3. Wartości ponadczasowe (ogólnoludzkie) i poznawcze    148
  4. Relacje między wartościami     153
  5. Rola wartości w edukacji     155
  6. Czy mamy do czynienia z kryzysem wartości?     157
  Rozdział VI. Potrzeby edukacji. Oczekiwania a rzeczywistość     160
  1. Rzeczywistość     162
  2. Oczekiwania     168
  Rozdział VII. Ku szkole i nauczycielowi jutra     174
  1. Krytyka szkoły     175
  2. Poszukiwanie dobrej szkoły i jej cech     178
  3. Oczekiwania społeczne wobec dobrej szkoły     181
  4. O szkole jutra zadecyduje nauczyciel     186
  5. Tocząca się reforma szkoły     188
  Rozdział VIII. Transformacja uniwersytetu     190
  1. Dylematy związane z uniwersytetem     192
  2. Wyzwania społeczeństwa wiedzy wobec nauczycieli akademickich i studentów     195
  3. Przemiany uniwersytetu     198
  4. Ranga nauki i kształcenia akademickiego     203
  5. Parametryzacja     205
  6. Współpraca uniwersytetu z jego otoczeniem społeczno-gospodarczym     207
  7. Czy nie grozi nam w ciągłym reformowaniu szkolnictwa wyższego efekt odwrócenia?     209
  Rozdział IX. Potrzeba ustawiczności, innowacji i kreatywności w kształceniu uniwersyteckim     213
  1. Konieczność zwiększenia jakości uniwersyteckiej dydaktyki     214
  2. Nowa rola edukacji we współczesnym uniwersytecie     214
  3. Kształcenie ustawiczne    216
  4. Innowacyjność     218
  5. Kreatywność     219
  Zakończenie    221
  Bibliografia     230
  Danuta Hyżak, Robert Sarnecki
  Publikacje prof. zw. dr. hab. Kazimierza Denka w latach 1957-2014    253
  Varia
  Bogdan Szulc
  Biogram autora książki    315
  Ewa Czaja
  Doktoraty, których promotorem był prof. zw. dr hab. Kazimierz Denek    325
  Bogdan Urbanek
  Udział prof. zw. dr. hab. Kazimierz Denka w Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, komitetach, kolegiach i zespołach rad redakcyjnych     327
  Bogdan Urbanek
  O profesorze zw. dr. hab. Kazimierzu Denku pisali    329
  
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia