Edukacja Jutra. Jakość kształcenia i niepowodzenia szkolne - Józef Kuźma: Ku szkole jutra bardziej skoncentrowanej na uczniach

-25%

Edukacja Jutra. Jakość kształcenia i niepowodzenia szkolne - Józef Kuźma: Ku szkole jutra bardziej skoncentrowanej na uczniach

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

2,25  3,00

Format: pdf

2,253,00

cena zawiera podatek VAT

(…) Od czego zależą sukcesy szkolne uczniów jako przeciwieństwo niepowodzeń szkolnych? Można je podzielić na: uwarunkowania szkolne (warunki do nauki i osiągania sukcesów, kompetencje nauczycieli, rozwój zainteresowań uczniów i wspomaganie ich w rozwoju, wspieranie rodziców, regulacje prawne dotyczące funkcjonowania szkoły); rodzinne (stworzenie warunków do nauki, rozwijanie zainteresowań dzieci, motywowanie ich do nauki, kontakty ze szkołą); środowiskowe (rozbudowane oferta rozwoju zainteresowań); osobowościowe (indywidualny poziom uzdolnień, wspieranie w nauce, osobiste zainteresowania, aktywność, motywacja do nauki).
Zabiegając o sukcesy szkolne uczniów, powinniśmy starać się w pierwszej kolejności o to, aby szkoła tworzyła warunki i klimat do ich osiągania7. Infrastruktura i baza materialna, na której koncentrowaliśmy się na początku, nie gwarantuje sama z siebie uczniom sukcesów. Nauczyciele muszą być przy¬ gotowani do jej wykorzystania i powinni ją wykorzystywać. Chodzi zatem o kompetencje metodyczne i organizacyjne nauczycieli.
Co zrobić, aby uczniowie chcieli chętnie uczęszczać do szkoły, nie mieli fobii wobec szkoły, a szkoła nie sprawiała, że uczniowie stają się coraz bar¬dziej znerwicowani i agresywni? Szkoła powinna rozwijać zainteresowania uczniów poprzez swoje programy nauczania dostosowane do indywidualnych możliwości rozwojowych uczniów, bogatą ofertę zajęć pozalekcyjnych, tak, aby stała się miejscem przyjaznym i lubianym przez uczniów.
W tym zakresie konieczna jest współpraca z rodzicami i wspomaganie ich w procesie wychowania. Rodzice oczekują od nauczycieli porad na temat określonych problemów wychowawczych itp.8 Liczą na zachowania nauczycie¬la podobne do lekarza (stawia diagnozę, ale także podejmuje środki zaradcze). Rodzice powinni wyzwalać w swoich dzieciach zainteresowania i umożliwiać ich rozwijanie, interesować się wynikami w nauce, pomagać dzieciom, jeśli jest taka potrzeba, lub ograniczać się do dyskretnej kontroli.
Oddając do rąk Czytelników kolejną monografię poświęconą jakości edukacji, mamy nadzieję, że uda się nam podtrzymać dyskusję i badania nad stanem polskiej edukacji.
Zenon Jasiński


WydawcaWyższa Szkoła Humanitas
ISBN-13978-83-64788-21-5
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Zenon Jasiński    13
  Ku szkole jutra bardziej skoncentrowanej na uczniach    21
  Edukacja dla przyszłości    33
  Nauczanie w klasach łączonych – kontekst teoretyczno-empiryczny    45
  Lider czy zgodny współpracownik? Stale aktualny dylemat roli współczesnego nauczyciela    57
  Nauczyciel facylitator w perspektywie adolescenta    67
  Co może wyczarować nauczycielska wyobraźnia?    79
  Wybrane uwarunkowania sukcesów uczniów szkół podstawowych Opolszczyzny z perspektywy badań przesiewowych    95
  Uwarunkowania niepowodzeń szkolnych i ich wpływ na przebieg procesu socjalizacji    111
  Tradycja i nowoczesność – lista lektur w szkole ponadgimnazjalnej: skrócić, zmienić czy zostawić? Refleksje o kształceniu literackim i kulturowym    121
  Postawa twórcza a style radzenia sobie ze stresem przez osoby w okresie wczesnej dorosłości    135
  Osobowościowe uwarunkowania strategii radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w sytuacji nacisku społecznego    149
  Modelowe środowisko szkolne. Idea czy rzeczywistość    163
  Pedagogika sukcesu – perspektywa nowej subdyscypliny pedagogicznej    175
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia