Edukacja zdrowotna

Jak efektywnie uczyć pacjentów z cukrzycą zasad samoopieki

1 opinia

Format:

mobi, epub, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

47,20

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

47,20

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Im ciekawszy i atrakcyjniejszy sposób prowadzenia zajęć dydaktycznych, tym łatwiej i chętniej podopieczni biorą w nich udział. Niniejsza pozycja może być źródłem teoretycznej i praktycznej wiedzy dla pielęgniarek/położnych, edukatorów, których zadaniem jest przygotowanie pacjentów do samoopieki w cukrzycy.
W książce omówiono takie zagadnienia, jak:
- Efektywne metody edukacji terapeutycznej
- Aktywne techniki nauczania
- Rola motywacji w procesie przyswajania wiedzy
- Zasady komunikacji interpersonalnej pomiędzy nauczycielem a uczniem
- Sposoby wywierania pozytywnego wrażenia na uczących się
- Opanowywanie tremy


Liczba stron160
WydawcaPZWL Wydawnictwo Lekarskie
ISBN-13978-83-200-5144-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa VII
  
  Rozdział. Podstawy wiedzy o nauczaniu i uczeniu się     1
    1.1. Teorie uczenia się     2
      1.1.1. Teorie klasyczne     2
      1.1.2. Teorie behawiorystyczne     4
      1.1.3. Teorie uczenia się przez rozwiązywanie problemów     5
      1.1.4. Teorie współczesne     7
    1.2. Strategie edukacji – cztery drogi uczenia się     9
      1.2.1. Strategia asocjacji wiedzy     10
      1.2.2. Strategia problemowa     10
      1.2.3. Strategia emocjonalnego przeżywania     11
      1.2.4. Strategia operacyjna     11
    1.3. Strategie edukacji dorosłych     11
  
  Rozdział 2. Na czym polega uczenie się?     15
    2.1. Istota procesu przyswajania wiedzy     15
      2.1.1. Pamięć krótkotrwała     15
      2.1.2. Pamięć długotrwała     16
      2.1.3. Funkcje obrazu w procesie kształcenia     19
      2.1.4. Wspieranie pamięci     21
      2.1.5. Rola motywacji w procesie przyswajania wiedzy     25
      2.1.6. Rola emocji i nastroju w procesie przyswajania wiedzy     30
      2.1.7. Pochwała jako narzędzie pracy nauczyciela     34
  
  Rozdział 3. Elementy procesu dydaktycznego     37
    3.1. Najważniejszy jest cel zajęć     37
    3.2. Zasady nauczania – uczenia się     45
    3.3. Treści kształcenia     49
    3.4. Jak skutecznie tłumaczyć treści zajęć?     49
    3.5. Aktywizujące techniki nauczania     53
      3.5.1. Podział aktywizujących metod kształcenia i ich przykłady     54
    3.6. Od czego zależy wybór metody nauczania?     67
    3.7. Sprawdzanie osiągnięć uczniów     68
  
  Rozdział 4. Komunikacja interpersonalna w procesie dydaktycznym     75
    4.1. Rodzaje komunikacji interpersonalnej     78
    4.2. Jak wywrzeć pozytywne wrażenie podczas zajęć dydaktycznych?     82
      4.2.1. Najważniejszy jest dobry początek zajęć     84
      4.2.2. Zadbaj o prawidłową postawę ciała     85
      4.2.3. Kultura języka mówionego     86
      4.2.4. Trema – wróg czy sprzymierzeniec?     87
      4.2.5. Warunki poprawnego eksploatowania głosu     89
      4.2.6. Materiały do ćwiczenia prawidłowej emisji głosu i dykcji     90
  
  Podsumowanie     95
  
  Bibliografia     97
  
  Skorowidz     105
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia