Edukacja zdrowotna

Jak efektywnie uczyć pacjentów z cukrzycą zasad samoopieki

1 opinia

Format:

mobi, epub, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

39,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

39,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Im ciekawszy i atrakcyjniejszy sposób prowadzenia zajęć dydaktycznych, tym łatwiej i chętniej podopieczni biorą w nich udział. Niniejsza pozycja może być źródłem teoretycznej i praktycznej wiedzy dla pielęgniarek/położnych, edukatorów, których zadaniem jest przygotowanie pacjentów do samoopieki w cukrzycy.
W książce omówiono takie zagadnienia, jak:
- Efektywne metody edukacji terapeutycznej
- Aktywne techniki nauczania
- Rola motywacji w procesie przyswajania wiedzy
- Zasady komunikacji interpersonalnej pomiędzy nauczycielem a uczniem
- Sposoby wywierania pozytywnego wrażenia na uczących się
- Opanowywanie tremy


Liczba stron160
WydawcaPZWL Wydawnictwo Lekarskie
ISBN-13978-83-200-5144-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

[]Rozdział . Podstawy wiedzy o nauczaniu i uczeniu się    1
    1.1. Teorie uczenia się    2
[]  1.1.1. Teorie klasyczne    2
      1.1.2. Teorie behawiorystyczne    4
      1.1.3. Teorie uczenia się przez rozwiązywanie problemów    5
      1.1.4. Teorie współczesne    7
    1.2. Strategie edukacji – cztery drogi uczenia się    9
      1.2.1. Strategia asocjacji wiedzy    10
      1.2.2. Strategia problemowa    10
      1.2.3. Strategia emocjonalnego przeżywania    11
      1.2.4. Strategia operacyjna    11
    1.3. Strategie edukacji dorosłych    11
  Rozdział 2. Na czym polega uczenie się?    15
    2.1. Istota procesu przyswajania wiedzy    15
      2.1.1. Pamięć krótkotrwała    15
      2.1.2. Pamięć długotrwała    16
      2.1.3. Funkcje obrazu w procesie kształcenia    19
      2.1.4. Wspieranie pamięci    21
      2.1.5. Rola motywacji w procesie przyswajania wiedzy    25
      2.1.6. Rola emocji i nastroju w procesie przyswajania wiedzy    30
      2.1.7. Pochwała jako narzędzie pracy nauczyciela    34
  Rozdział 3. Elementy procesu dydaktycznego    37
    3.1. Najważniejszy jest cel zajęć    37
    3.2. Zasady nauczania – uczenia się    45
    3.3. Treści kształcenia    49
    3.4. Jak skutecznie tłumaczyć treści zajęć?    49
    3.5. Aktywizujące techniki nauczania    53
      3.5.1. Podział aktywizujących metod kształcenia i ich przykłady    54
    3.6. Od czego zależy wybór metody nauczania?    67
    3.7. Sprawdzanie osiągnięć uczniów    68
  Rozdział 4. Komunikacja interpersonalna w procesie dydaktycznym    75
    4.1. Rodzaje komunikacji interpersonalnej    78
    4.2. Jak wywrzeć pozytywne wrażenie podczas zajęć dydaktycznych?    82
      4.2.1. Najważniejszy jest dobry początek zajęć    84
      4.2.2. Zadbaj o prawidłową postawę ciała    85
      4.2.3. Kultura języka mówionego    86
      4.2.4. Trema – wróg czy sprzymierzeniec?    87
      4.2.5. Warunki poprawnego eksploatowania głosu    89
      4.2.6. Materiały do ćwiczenia prawidłowej emisji głosu i dykcji    90
  Podsumowanie    95
  Bibliografia    97
  Skorowidz    105
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia