Codzienność, performatywność, demokracja

Pedagogika wobec norm życiowych i problematyki nienormatywności

1 opinia

Wydawca:

WNK

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

35,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 35,00 zł  


35,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

• Posthumanizm
• Gender studies
• Nienormatywność


„Tom ten jest osadzony w nurcie interdyscyplinarnych badań przecinających pola socjologii, pedagogiki, antropologii kulturowej i filozofii. Osią spinającą przedstawione analizy są nie tylko kategorie sygnalizowane w tytule monografii, tj. problematyka normy, performatywności, codzienności i ich politycznych kontekstów, ale także osadzenie na epistemologicznym tle rozwijanym we współczesnych studiach społecznych i humanistycznych za sprawą poststrukturalnego przełomu i jego przekroczenia w postaci poszukiwania podmiotu oporu oraz wyłonienia się podejścia konstruktywistycznego w obszarze studiów społecznych, wraz z jego aktualnymi – krytycznymi – rekonfiguracjami”.
prof. Astrid Męczkowska-Christiansen


„Poszczególnym autorskim projektom badawczym, których wyniki są relacjonowane w tej pracy, przyświecało założenie zwyczajności kultury jako całości sposobu życia oraz aktywnej, twórczej zdolności ludzi do konstruowania kulturowych znaczeń i tożsamości. Kultura, w poszczególnych empirycznych odsłonach, oznacza rzeczywisty, ugruntowany, ale i gwałtownie zmieniający się teren praktyk, reprezentacji i zwyczajów badanych grup społecznych i osób oraz form wiedzy, które zakorzeniają się w ich życiu codziennym i uczestniczą w jego kształtowaniu. Poszczególne projekty badawcze odsłoniły znaczeniotwórcze praktyki nadawania sensów i reorganizacji światów społecznych, w których to praktykach uwidocznia się społeczna zmiana”.
prof. Jan Papież


Spis treści


Tomasz Nowicki, Wstęp do dyskursywnej konstrukcji podmiotu jako zwierzęcia


Przemysław Szczygieł, Zakaz jako warunek (nie)możliwości kreowania tożsamości językowej. Katalonia w czasie dyktatury frankistowskiej


Olga Śnieżko, Tożsamość społeczna muzułmanów jako fenomen odmienności kulturowej w kontekście zróżnicowania etnicznego i religijnego muzułmanów na Zachodzie


Hussein Bougsiaa, The women in Arab Spring (Tunisia – Egypt)


Aneta Grygiel-Dorszewska, Kulturowe znaczenia męskości. Analiza fenomenograficzna


Martyna Klaus, Kategoria „równości” i „różnorodności” w koedukacji oraz edukacji zróżnicowanej ze względu na płeć


Sława Grzechnik, Pozycja aktów performatywnych oraz językowej wrażliwości etycznej w zhierarchizowanym rodzajowo-dyskursywnym polu klasy szkolnej. Krytyczna analiza dyskursu


Marta Jurczyk, Nie(pełno)normatywna seksualność i (nie) uświadomiona władza. Seksualność niepełnosprawnych intelektualnie w kontekście pytania o emancypację


Beata Simlat-Żuk, O nowych wzorach rodzinności. Codzienność, rodzinność i nowy styl życia – od rodziny nuklearnej do rodziny patchworkowej


Marcin Welenc, Homoseksualność w perspektywie pytań o politykę widoczności i pułapki polityki tożsamości


Lucyna Wadlewska, Od „cioci” do „mamy” – o otwartym kontinuum, nadpisywanych znaczeniach i językowym nieistnieniu roli niebiologicznego rodzicielstwa w rodzinie lesbijskiej


Piotr Prósinowski, To, co męskie, to, co kobiece. Konstrukty płci i seksualności w grach komputerowych


Hussein Bougsiaa, Małgorzata Cackowska, Lucyna Kopciewicz, Technologiczne rekonstrukcje w rodzinnych polach socjalizacyjnych: matki, dzieci i urządzenia mobilne


Rok wydania2014
Liczba stron372
KategoriaPedagogika medialna
WydawcaWNK
ISBN-13978-83-65155-00-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje