Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku

-25%

Employer branding. Budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

66,75  89,00

Format: pdf

66,7589,00

cena zawiera podatek VAT

Employer branding to stosunkowo nowa, interesująca koncepcja w dziedzinie HR, obejmująca te działania podejmowane przez organizację, które mają na celu budowanie jej wizerunku jako atrakcyjnego pracodawcy, a także wspierają jej strategiczne cele biznesowe. Autor pokazuje, jak wiele firma może zyskać dzięki odpowiedniemu zarządzaniu swoją marką, i udowadnia, że czasem nawet niewielka zmiana, niewymagająca dużych nakładów finansowych, może przynieść zaskakująco dobre rezultaty. Zastosowanie tej koncepcji w praktyce ułatwi organizacjom doskonalenie się, budowanie przewagi konkurencyjnej, zwiększanie zysków oraz osiąganie celów, jakie powinny przyświecać każdemu innowacyjnemu przedsiębiorstwu.
W książce szczegółowo omówiono:
ideę i kształtowanie się employer brandingu,
zmiany w podejściu do narzędzi wizerunkowych w świetle ostatnich przemian gospodarczo-ekonomicznych,
kontekst socjologiczny koncepcji budowania wizerunku pracodawcy,
trendy w employer brandingu na polskim rynku,
główne obszary zainteresowań ekspertów od employer brandingu,
sposoby uwzględnienia koncepcji employer brandingu w strategii organizacji,
zagadnienia zwrotu z inwestycji w employer branding,
analizę wizerunku firmy na podstawie monitoringu mediów,
najważniejsze obszary employer brandingu wewnątrz przedsiębiorstwa,
problematykę employer brandingu zewnętrznego,
koncepcję społecznej odpowiedzialności biznesu i korzyści z jej wdrażania,
najważniejsze działania w zakresie employer brandingu,
aplikacje chmurowe dające dostęp do najnowszych rozwiązań w dziedzinie HR.


Książka została wzbogacona o przykłady dobrych praktyk w dziedzinie budowania wizerunku pracodawcy na polskim rynku. Pracownicy działów zasobów ludzkich, a także menedżerowie i właściciele firm znajdą w niej wiele inspirujących przykładów i praktycznych wskazówek.


Liczba stron224
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-8092-796-4
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  O autorze    7
  Podziękowania    9
  Wstęp    11
  Rozdział 1. Wprowadzenie do idei employer brandingu 13 1.1. Rys historyczny - employer branding dawniej i dziś. Zmiany w podejściu do narzędzi wizerunkowych w świetle ostatnich przemian gospodarczo-ekonomicznych 15 1.2. Kontekst socjologiczny - nowe generacje nowymi wyzwaniami dla pracodawców 21 1.3. Trendy w Polsce oraz na świecie. Dokąd zmierzamy i dlaczego? 30 1.4. Główne obszary zainteresowań ekspertów od employer brandingu    34
  Rozdział 2. Ujęcie employer brandingu w strategii organizacji 39 2.1. Proces budowania strategii 40 2.2. SWOT EB - uważnie przyjrzyj się swojej firmie 43 2.3. Zwrot z inwestycji w employer branding. Jak zmierzyć, policzyć i sprawdzić skuteczność naszych działań? 46 2.4. Analiza wizerunku firmy na podstawie monitoringu mediów    48
  Rozdział 3. Najważniejsze obszary employer brandingu wewnątrz przedsiębiorstwa 51 3.1. Komunikacja wewnętrzna. Czy wiemy co z nią robić? 53 3.2. Implementacja badań satysfakcji, zaangażowania i ocen pracowniczych i ich wpływ na zasoby ludzkie 64 3.3. Programy rozwojowe, szkolenia, programy lojalnościowe 69 3.4. Zbudowanie kultury organizacyjnej opartej na wartościach i ich przestrzeganiu w codziennym życiu firmy. Czy to w ogóle możliwe? 74 3.5. Mapowanie stanowisk i planowanie sukcesji - znajdź źródło swojej przewagi konkurencyjnej, opierając się na kluczowych zasobach ludzkich organizacji 76 3.6. Waga motywowania podczas budowania dobrego wizerunku 77 3.7. Jedziemy na teambuilding. Integracja i eventy jako element wizerunku 84 3.8. Pożegnanie z pracownikiem 86 3.9. Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna - spójność w budowaniu dialogu z rynkiem pracy    88
  Rozdział 4. Employer branding zewnętrzny 92 4.1. Nowe formy komunikacji na rynku. Employer branding w wyszukiwarkach 94 4.2. Dobór mediów do grup docelowych 108 4.3. Jak komunikować markę pracodawcy, by o niej pamiętano?    111
  Rozdział 5. CSR - wymiar pracowniczy społecznej odpowiedzialności biznesu    136
  Rozdział 6. Wsparcie głównego biznesu firmy jako kluczowy element działań employer brandingowych    142
  Rozdział 7. Nowoczesny HR w chmurze    145
  Rozdział 8. Studia przypadków. Opisy dobrych praktyk prowadzonych przez firmy na polskim rynku 157 8.1. Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris 157 8.2. JTI Polska Sp. z o.o. 169 8.3. Kompania Piwowarska SA 182 8.4. BRE Bank SA 188 8.5. Mars Polska Sp. z o.o.    202
  Zakończenie    211
  Literatura    213
  Indeks    219
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia