Psychologia zmian rozwojowych człowieka - TYPY I METODY BADAŃ ZMIAN ROZWOJOWYCH

-25%

Psychologia zmian rozwojowych człowieka - TYPY I METODY BADAŃ ZMIAN ROZWOJOWYCH

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

2,25  3,00

Format: pdf

2,253,00

cena zawiera podatek VAT

Recenzowana praca o charakterze monograficznym jest pierwszą pozycją naukową o takim zakresie w polskiej literaturze psychologicznej. Pisana jest językiem ścisłym, jasnym, a zarazem naukowym. Jest bardzo dobrze udokumentowana źródłami naukowymi o charakterze konstytutywnym i to nie tylko z zakresu psychologii, ale także pedagogiki, socjologii, filozofii, medycyny itp. Tytuł pracy, jako że nowy, jest dobrze uzasadniony. Wielką zaletą opracowania jest centralistyczne, a nie peryferyjne podejście, zawiera zarazem wielotorowe wyjaśnienie podstawowych pojęć dotyczących omawianej problematyki. Definiowanie i syntetyczny opis opierają się na bardzo precyzyjnym języku, a także na solidnej dokumentacji bibliograficznej, bez często stosowanego we współczesnych opracowaniach bełkotu naukowego.


Fragm. recenzji prof. zw. dr. hab. Stanisława Popka


WydawcaWyższa Szkoła Humanitas
ISBN-13978-83-64788-39-0
Numer wydania2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WPROWADZENIE – UZASADNIENIE TYTUŁU PRACY    9
  1. PODSTAWOWE POJĘCIA PSYCHOLOGII ZMIAN ROZWOJOWYCH    19
  1.1. Ewolucjonizm    19
  1.2. Człowiek    20
  1.3. Życie człowieka    21
  1.4. Zdrowie człowieka    23
  1.5. Aktywność człowieka    26
  1.6. Rozwój człowieka    28
  1.7. Okresy rozwoju człowieka    29
  1.8. Zmiany rozwojowe człowieka    31
  1.9. Zadania rozwojowe człowieka    32
  1.10. „Paradoks rozwoju” człowieka    32
  1.11. Kategorie rozwoju człowieka    33
  1.12. Osobowość człowieka    34
  1.13. Zachowanie człowieka    34
  1.14. Proces zmian rozwojowych człowieka    35
  1.15. Podsumowanie objaśnień pojęć podstawowych    36
  ZMIAN ROZWOJOWYCH    37
  2.1. Przedmiot psychologii zmian rozwojowych    37
  2.2. Cele psychologii zmian rozwojowych    37
  2.3. Funkcje psychologii zmian rozwojowych    38
  2.4. Zadania psychologii zmian rozwojowych    38
  2.5. Miejsce psychologii zmian rozwojowych wśród innych nauk    39
  2.5.1. Psychologia zmian rozwojowych wśród nauk biologicznych    39
  2.5.2. Psychologia zmian rozwojowych wśród nauk społecznych    40
  2.5.3. Psychologia zmian rozwojowych wśród nauk psychologicznych    41
  2.5.4. Psychologia zmian rozwojowych wśród innych nauk o człowieku    41
  3. CZYNNIKI I WYZNACZNIKI ZMIAN ROZWOJOWYCH    45
  3.1. Objaśnienia terminów: „czynnik” i „wyznacznik”    45
  3.2. Podmiotowe uwarunkowania zmian rozwojowych    46
  3.2.1. Biologiczne wyznaczniki zmian rozwojowych    46
  3.2.2. Fizyczne wyznaczniki zmian rozwojowych    53
  3.2.3. Psychiczne wyznaczniki zmian rozwojowych    54
  3.3. Przedmiotowe uwarunkowania zmian rozwojowych    56
  3.3.1. Historyczne wyznaczniki zmian rozwojowych    56
  3.3.2. Ekonomiczne wyznaczniki zmian rozwojowych    58
  3.3.3. Techniczne wyznaczniki zmian rozwojowych    59
  3.3.4. Kulturowe wyznaczniki zmian rozwojowych    61
  3.3.5. Społeczne wyznaczniki zmian rozwojowych    63
  3.3.6. Edukacyjne wyznaczniki zmian rozwojowych    67
  3.4. Integracyjny wpływ czynników i wyznaczników na zmiany rozwojowe człowieka    68
  4. OKRESY I STADIA ZMIAN ROZWOJOWYCH    71
  4.1. Kryteria podziału biegu życia ludzkiego    71
  4.2. Okresy i stadia zmian rozwojowych człowieka    73
  4.3. Charakterystyka okresów zmian rozwojowych człowieka    73
  4.3.1. Okres prenatalny    73
  4.3.2. Okres żłobkowy    74
  4.3.3. Okres przedszkolny    74
  4.3.4. Okres młodszoszkolny    75
  4.3.5. Okres średnioszkolny    76
  4.3.6. Okres starszoszkolny    77
  4.3.7. Okres uczelniany (akademicki)    77
  4.3.8. Okres pracowniczy    78
  4.3.9. Okres postpracowniczy    80
  4.3.10. Refleksje ogólne o okresach zmian rozwojowych    81
  5. KATEGORIE ZMIAN ROZWOJOWYCH    83
  5.1. Różnorodność kategorii zmian rozwojowych    83
  5.2. Charakterystyka kategorii zmian rozwojowych    84
  5.2.1. Biologiczne zmiany rozwojowe    84
  5.2.2. Psychiczne zmiany rozwojowe    105
  5.2.3. Uczuciowe zmiany rozwojowe    117
  5.2.4. Erotyczne zmiany rozwojowe człowieka    121
  5.2.5. Moralne zmiany rozwojowe    124
  5.2.6. Społeczne zmiany rozwojowe    127
  5.2.7. Profesjonalne zmiany rozwojowe    134
  5.2.8. Osobowościowe zmiany rozwojowe    143
  6. ZABURZENIA I UPOŚLEDZENIA ZMIAN ROZWOJOWYCH    157
  6.1. Objaśnienia pojęć: „zaburzenie”, „upośledzenie”, „zaburzenie i upośledzenie rozwojowe”    157
  7. TYPY I METODY BADAŃ ZMIAN ROZWOJOWYCH    163
  7.1. Objaśnienia pojęć: „typ badań”, „metoda badań”    163
  7.2. Typy badań i ich charakterystyka    164
  7.3. Metody badań zmian rozwojowych    170
  7.4. Kompleksowe stosowanie metod badań zmian rozwojowych    209
  7.5. Poznawcza wartość metod badań zmian rozwojowych    209
  8. TEORIE W PSYCHOLOGII ZMIAN ROZWOJOWYCH    213
  8.1. Teorie w nauce    213
  8.2. Definicje pojęcia „teoria”    214
  8.3. Zalety i funkcje teorii w nauce    215
  8.4. Zarys teorii rozwoju naukowej wiedzy pojęciowej uczniów    217
  8.5. Obecność teorii w pracach awansowych    218
  8.6. Problemy teoretyczne w psychologii zmian rozwojowych (przykłady)    218
  8.7. Model teorii w nauce    219
  8.8. Charakterystyka teorii w psychologii zmian rozwojowych    221
  8.8.1. Teorie biologiczne    222
  8.8.2. Teorie socjologiczne    224
  8.8.3. Teorie psychologiczne    225
  8.8.4. Inne teorie w psychologii zmian rozwojowych    228
  9. HISTORIA PSYCHOLOGII ZMIAN ROZWOJOWYCH    231
  9.1. Pionierzy psychologii zmian rozwojowych    231
  9.2. Twórcy psychologii zmian rozwojowych    232
  9.3. Psychologia zmian rozwojowych w Polsce    234
  9.3.1. Pionierzy psychologii zmian rozwojowych    234
  9.3.2. Współtwórcy psychologii zmian rozwojowych    235
  9.3.3. Twórcy psychologii zmian rozwojowych    236
  zmian rozwojowych w Polsce    239
  JAKO PRZEJAW JEGO ZMIAN ROZWOJOWYCH    245
  10.1. Zachowanie normalne    245
  10.2. Zachowanie patologiczne    257
  10.3. Terminy patogenne (przykłady)    270
  11. TEST KMC – 2015: SPRAWDŹ SWOJĄ WIEDZĘ    275
  BIBLIOGRAFIA    289
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia