Systemy edukacji osób umiarkowanie i znacznie oraz głęboko niepełnosprawnych intelektualnie (na przykładzie rozwiązań w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce)

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

39,73  46,74

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

39,7346,74

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Manuskrypt M. Bełzy posiada wiele zalet. Pierwszą jest wybór funkcji, jaką mają pełnić przeprowadzone przez nią badania. Spośród możliwych funkcji badań komparatystycznych Autorka wybrała funkcję deskryptywną i melioracyjną [...]. Druga silną stroną pracy jest dobór krajów do badań. Wbrew tradycji badań komparatystycznych, Autorka zdecydowała się porównać z oświatą w swoim kraju systemy stosowane zarówno w kraju ogólnie podobnym do własnego (Czechy), jak i dość różnym od własnego (Anglia). Takie zestawienie ma w przypadku prezentowanych badań głęboki sens. Pozwala bowiem poznać uniwersalne trudności w zapewnieniu wysokiej jakości edukacji dla badanej grupy, a jednocześnie rozwiązania stosowane w bogatszych krajach, o dłuższej tradycji w zakresie wdrażania nowoczesnej edukacji specjalnej z rozwiązaniami stosowanymi w krajach nieco wolniej rozwijających się. Warto zaznaczyć, że Autorka możliwość tę dobrze wykorzystała.


Z recenzji dr. hab. prof. APS Grzegorza Szumskiego


Liczba stron266
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-8012-829-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ebook dostępny na rozdziały


Systemy edukacji osób umiarkowanie i znacznie oraz głęboko niepełnosprawnych intelektualnie (na przykładzie rozwiązań w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce) - 01 Komparatystyka – badania porównawcze w pedagogice »

Systemy edukacji osób umiarkowanie i znacznie oraz głęboko niepełnosprawnych intelektualnie (na przykładzie rozwiązań w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce) - 02 Niepełnosprawność – etymologia, rys historyczny »

Systemy edukacji osób umiarkowanie i znacznie oraz głęboko niepełnosprawnych intelektualnie (na przykładzie rozwiązań w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce) - 03 Niepełnosprawność intelektualna »

Systemy edukacji osób umiarkowanie i znacznie oraz głęboko niepełnosprawnych intelektualnie (na przykładzie rozwiązań w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce) - 04 Historyczne i kulturowe uwarunkowania opieki, wychowania oraz przemian postaw wobec osób niep »

Systemy edukacji osób umiarkowanie i znacznie oraz głęboko niepełnosprawnych intelektualnie (na przykładzie rozwiązań w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce) - 05 Formy wsparcia dziecka niepełnosprawnego przed podjęciem nauki szkolnej »

Systemy edukacji osób umiarkowanie i znacznie oraz głęboko niepełnosprawnych intelektualnie (na przykładzie rozwiązań w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce) - 06 Teoretyczne i prawne uwarunkowania edukacji dzieci niepełnosprawnych intelektualnie »

Systemy edukacji osób umiarkowanie i znacznie oraz głęboko niepełnosprawnych intelektualnie (na przykładzie rozwiązań w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce) - 07 Formy edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębo »

Systemy edukacji osób umiarkowanie i znacznie oraz głęboko niepełnosprawnych intelektualnie (na przykładzie rozwiązań w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce) - 08 Struktura systemu edukacji »

Systemy edukacji osób umiarkowanie i znacznie oraz głęboko niepełnosprawnych intelektualnie (na przykładzie rozwiązań w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce) - 09 Rozdz. 9-10. Wsparcie podczas zajęć i wsparcie pozalekcyjne w systemie edukacji uczniów niepe »

Systemy edukacji osób umiarkowanie i znacznie oraz głęboko niepełnosprawnych intelektualnie (na przykładzie rozwiązań w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce) - 10 Uwarunkowania systemu edukacji osób głębiej i głęboko niepełnosprawnych intelektualnie w Angl »

Systemy edukacji osób umiarkowanie i znacznie oraz głęboko niepełnosprawnych intelektualnie (na przykładzie rozwiązań w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce) - 11 Propozycja rozwiązania modelowego – implikacje do ewentualnych zmian w systemie edukacji osób »

Systemy edukacji osób umiarkowanie i znacznie oraz głęboko niepełnosprawnych intelektualnie (na przykładzie rozwiązań w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce) - 12 Zakończenie; Bibliografia »


INNE EBOOKI AUTORA

EBOOKI WYDAWCY

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie w tematykę książki /    9
  Założenia ogólne /    9
  Założenia metodologiczne /    13
  Komparatystyka – badania porównawcze w pedagogice /    23
  Niepełnosprawność – etymologia, rys historyczny /    35
  Niepełnosprawność intelektualna /    47
  3.1. Nazewnictwo i definiowanie niepełnosprawności intelektualnej – przegląd stanowisk /    47
  3.2. Klasyfikacje niepełnosprawności intelektualnej /    53
  3.3. Niepełnosprawność intelektualna a specjalne potrzeby edukacyjne /    56
  Historyczne i kulturowe uwarunkowania opieki, wychowania oraz przemian postaw wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie /    59
  Formy wsparcia dziecka niepełnosprawnego przed podjęciem nauki szkolnej /    83
  5.1. Ośrodki wczesnej interwencji/wczesnego wspomagania /    83
  5.2. Wychowanie przedszkolne /    90
  Teoretyczne i prawne uwarunkowania edukacji dzieci niepełnosprawnych intelektualnie /    95
  Formy edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim, występujące w aktach prawnych w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce /    115
  7.1. Segregacyjna forma edukacji /    115
  7.2. Integracyjna forma edukacji /    119
  7.3. Inkluzyjna forma edukacji /    122
  7.4. Indywidualne nauczanie uczniów niepełnosprawnych intelektualnie /    134
  7.5. Podsumowanie /    135
  Struktura systemu edukacji /    141
  8.1. Ustrój szkolny /    142
  8.2. Typy placówek /    147
  8.3. Metody selekcji szkolnej /    152
  8.4. Podstawa programowa /    155
  Wsparcie podczas zajęć i wsparcie pozalekcyjne w systemie edukacji uczniów niepełnosprawnych intelektualnie /    163
  9.1. Obecność specjalisty w procesie edukacji /    168
  9.2. Asystent osoby niepełnosprawnej w procesie edukacji /    174
  9.3. Współpraca z rodzicami uczniów /    177
  9.4. Formy zajęć pozalekcyjnych /    178
  Przygotowanie zawodowe do pracy z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie /    183
  Uwarunkowania systemu edukacji osób głębiej i głęboko niepełnosprawnych intelektualnie w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce /    191
  11.1. Uwarunkowania historyczno-kulturowe systemu edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie /    191
  11.2. Uwarunkowania społeczno-gospodarcze systemu edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie /    194
  11.3. Ustrój polityczny i gospodarka poszczególnych krajów /    196
  11.4. Charakter narodowy i typy więzi międzyludzkich w poszczególnych krajach /    207
  11.5. Sposoby finansowania placówek edukacyjnych oraz zarobki nauczycieli /    213
  11.6. Rola Kościoła w systemie edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie /    220
  Propozycja rozwiązania modelowego – implikacje do ewentualnych zmian w systemie edukacji osób głębiej i głęboko niepełnosprawnych intelektualnie w Polsce /    225
  Zakończenie /    237
  Bibliografia /    243
  Summary /    263
  Shrnutí /    264
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia