Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi

-30%

Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi

7 ocen

Format:

epub, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

15,40  22,00

Format: epub

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 22,00 zł (-30%)

Najniższa cena z 30 dni: 15,40 zł  


15,40

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

   „[...] książka Marioli Jąder porusza ważną problematykę współczesnej edukacji dziecka. Aktualnie zachodzącym przemianom społecznym i edukacyjnym towarzyszy troska o efekty edukacyjne i ich zgodność z warunkami rzeczywistości społecznej i wymaganiami edukacyjnymi.


   [...] Książka składa się z czterech części. [...] W każdej części, zawierającej przykłady pracy z dziećmi, Autorka przedstawia założenia teoretyczne oraz przykłady praktycznych rozwiązań w pracy z dziećmi z zastosowaniem wybranych metod, technik i form organizacyjnych.


   Godne podkreślenia jest to, że Mariola Jąder dzieli się z Czytelnikiem wskazówkami i informacjami praktycznymi wynikającymi z własnych doświadczeń, obserwacji i refleksji.


   [...] Wiedza na temat podjęty przez Autorkę w recenzowanej książce jest potrzebna przede wszystkim nauczycielom, którzy muszą umieć organizować warunki do wspierania rozwoju dziecka. Niniejsza publikacja stanowi dobry przykład dostarczający nauczycielom sposobów stymulowania, inspirowania, pobudzania aktywności dzieci oraz stwarzania możliwości samodzielnego uczenia się.


   Zamieszczone w książce przykłady zabaw z dziećmi oraz wskazówki metodyczne i organizacyjne ich zastosowania przyczynią się zapewne do kreatywności samych nauczycieli".


Z recenzji dr hab., prof. UP Bożeny Muchackiej


Rok wydania2009
Liczba stron132
KategoriaEdukacja
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7850-344-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Od autorki    9
  Rozdział I. Efektywność – warunki efektywnego uczenia się    13
    Czynniki zewnętrzne – egzogenne (środowiskowe)    13
    Czynniki wewnętrzne – endogenne (tkwiące w dziecku)    17
      Co ułatwia uczenie się    17
  Rozdział II. Efektywne metody pracy z dziećmi    23
    Metoda projektów    23
      Historie starych fotografii    28
      Cztery pory roku    30
    Metoda projektowania okazji edukacyjnych    33
      Scenariusz zabawy „Kolorowa łąka”    36
      Kto pomoże Nieumiałkowi?    39
    Metoda story-line    44
    Konstrukcja scenariusza    45
      Zalety pracy metodą story-line    47
      Poszukujemy zaginionych bajek. Forma opowieści ruchowej    48
      Wakacyjna wyprawa    50
    Metoda synektyki    53
    Metoda pytań    55
    Metody zabawowe    55
    Gry edukacyjne    56
      Gra motywacyjno-wychowawcza    57
      Gry czytelnicze, zespołowe    58
      Konkursy i gry zespołowe    65
      Quiz „Pytanie za pytanie”    72
      Opowiadamy bajki metodą Carla Orffa    73
      Stara bryczka rodzinna    78
      Odwiedzamy planety i wyspy    79
      Rysowana bajeczka    82
      Wiosenna wycieczka – bajka z zadaniami    83
    Metoda ośrodków zainteresowań    86
    Metody ewaluacyjne    87
      Drzewko    87
      Pogoda    87
      Termometr uczuć    87
      Krąży słoik    88
      Zdania prawdziwe i fałszywe    88
      Pytanie za pytanie    88
  Rozdział III. Techniki pracy jako narzędzia efektywnych działań z dziećmi    89
    Techniki twórczego rozwiązywania problemów    89
      Małe ludziki    90
      Paradoksalna burza mózgów    91
      Metoda projektowania idealnego    92
      Rozwiązywanie problemów drogą skojarzeń    92
      Identyfikacja z obiektem    92
      Rozwiązywanie problemów drogą analogii    93
      Techniki skojarzeniowe    94
      Prowokacje „po” jako narzędzie stymulujące myślenie (myślenie poboczne)    94
    Techniki przyśpieszonego uczenia się    96
      Mind-mapping (mapy pamięci, mentalne, myślowe)    96
      Łańcuchowa metoda skojarzeń    97
      Zakładkowa metoda zapamiętywania – haki pamięciowe    98
    Techniki dyskusyjne    98
      Dyskusja w kawiarni    100
      Metaplan    100
      Słoneczko    101
      Karty dyskusyjne    102
      Sześć kapeluszy (myślące kapelusze)    103
      Dyskusja panelowa (zwana dyskusją ekspertów lub obserwowaną)    104
      5 z 15 z elementami dyskusji wielokrotnej    105
      Piramida priorytetów    107
      Poker kryterialny    108
      Twoje – moje argumenty    109
      Decyzja należy do ciebie    110
      Obcy przybysz (technika naiwnych pytań)    111
      Debata za i przeciw;    112
      Graffiti    112
      Spór z obroną grupy    113
      Przewód sądowy    114
      Kula śniegowa (2 × 4 × 8)    115
      Zgadzam się – nie zgadzam się    115
      Wybory    116
      Metoda 66    117
      Monika, Jan, Anna    117
      Cebula (łożysko kulkowe)    118
      Przesłuchanie    119
      Drzewko decyzyjne    119
    Wywiad    121
      Wywiad z partnerem    121
      Wywiad z grupą    122
  Rozdział IV. Efektywne formy organizacyjne w pracy z dziećmi    123
    Uczymy się – uczymy innych    124
    Praca w obwodach stacyjnych    124
    Praca w kącikach badawczo-poznawczych    125
    Portfolio    125
  Bibliografia    127
RozwińZwiń