Sieci w zarządzaniu strategicznym

-12%

Sieci w zarządzaniu strategicznym

1 opinia

Format:

epub

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

87,12  99,00

Format: epub

87,1299,00

cena zawiera podatek VAT

Sieci w zarządzaniu są fascynującym obszarem badań wielu dyscyplin nauki, m.in. socjologii, informatyki, medycyny i nauk ekonomicznych. Ten wdzięczny, choć nadal słabo rozpoznany w zarządzaniu strategicznym obszar dociekań wykształca jednak powoli spójne założenia poznawcze i własne metody badań. Książka przedstawia strukturę wiedzy o sieciach w zarządzaniu strategicznym, swoisty krajobraz widziany z perspektywy dotychczasowych ustaleń, ale też pytań nadal wymagających odpowiedzi, opartych na bogatej literaturze przedmiotu, oraz studium przypadku. Zaletą jest przejrzysty układ treści, ale też jasny wykład, który ułatwi czytelnikowi dalsze dociekania. Opracowanie zawiera: definicję sieci w zarządzaniu strategicznym, przegląd problemów zarządzania, nurtów badawczych oraz ustaleń empirycznych, ilustrację zastosowania sieci przykład praktyczny, krytyczne podsumowanie, listę referencyjną najważniejszych publikacji angielskojęzycznych oraz prac referencyjnych polskich autorów dotyczących sieci w zarządzaniu strategicznym. Publikacja ułatwi podejmowanie projektów badawczych w tym obszarze, wskazując dotychczasowe ustalenia, istniejące nadal luki poznawcze oraz proponując kierunki dalszych badań. W założeniu ma się stać pozycją referencyjną dla badaczy, pracowników naukowych oraz praktyków. Menedżerom pozwoli lepiej zrozumieć specyfikę sieci, a także rozwijać kompetencje wykorzystywania sieci do osiągania celów organizacji.


Liczba stron264
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-4892-8
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  O autorze    9
  Wstęp    11
  1. Sieci w naukach o zarządzaniu    21
  1.1. Upadek mitu atomizacji    23
  1.2. Wpływ kontekstu społecznego na procesy gospodarcze    29
  1.2.1. Kierunki badań nad wpływem sieci    32
  1.2.2. Kapitał społeczny - nowy czynnik produkcji?    38
  1.3. Istota i typy sieci w zarządzaniu    42
  1.3.1. Cechy organizacji sieciowej    42
  1.3.2. Polimorfizm sieci    48
  1.4. Znaczenie sieci w zarządzaniu strategicznym    54
  1.4.1. Sieciowe zniekształcenie konkurencji i współdziałania    55
  1.4.2. Obszary badań sieci w naukach o zarządzaniu    58
  1.5. Podsumowanie    60
  2. Problemy zarządzania specyficzne dla sieci    62
  2.1. Kierowalność    62
  2.1.1. Uwarunkowania dylematu kierowalności    63
  2.1.2. Obszary oddziaływania kierowniczego na sieć    67
  2.2. Stabilność    70
  2.2.1. Formy niestabilności sieci    72
  2.2.2. Przyczyny niestabilności sieci    74
  2.2.3. Przeciwdziałanie niestabilności sieci    76
  2.3. Przepływ wiedzy w sieciach    78
  2.3.1. Uwarunkowania sieciowego uczenia się    79
  2.3.2. Kontrolowane przepływy wiedzy    82
  2.3.3. Niekontrolowane przepływy wiedzy    88
  2.4. Apropriacja wartości    91
  2.4.1. Apropriacja renty przez ochronę wartości    93
  2.4.2. Apropriacja renty przez maksymalizację wartości    97
  2.5. Podsumowanie    100
  3. Wpływ struktury sieciowej na tworzenie wartości    102
  3.1. Wielkość sieci    103
  3.2. Heterogeniczność sieci    105
  3.3. Gęstość sieci    110
  3.4. Pozycja w sieci    116
  3.5. Podsumowanie    120
  4. Koordynacja współdziałania w sieci    122
  4.1. Mechanizmy koordynacji    123
  4.1.1. Rynek - koordynacja cenowa    125
  4.1.2. Biurokracja - koordynacja hierarchiczna    127
  4.1.3. Klan - koordynacja społeczna    130
  4.2. Koordynacja sieciowa - wieloraka forma koordynacji    135
  4.3. Podsumowanie    139
  5. Kompetencje współdziałania w sieciach    141
  5.1. Geneza pojęcia kompetencji przedsiębiorstwa    143
  5.1.1. Rutyny organizacyjne    143
  5.1.2. Zdolności    146
  5.1.3. Kompetencje przedsiębiorstwa    151
  5.1.4. Kompetencje dynamiczne    154
  5.2. Kompetencje współdziałania dwóch i wielu przedsiębiorstw    159
  5.2.1. Kompetencja relacyjna    159
  5.2.2. Elementy kompetencji sieciowej    165
  5.3. Podsumowanie    171
  6. Lider sieci w naukach o zarządzaniu    173
  6.1. Strategiczne centrum sieci    174
  6.2. Uwarunkowania wpływu centrum na sieć    180
  6.2.1. Siła rynkowa a władza w sieci    183
  6.2.2. Zasobowa niedoskonałość a potrzeba koalicji    185
  6.2.3. Pozycja w sieci    190
  6.3. Funkcje lidera sieci    193
  6.3.1. Elementy funkcji lidera w sieci    194
  6.3.2. Projektowanie sieci - lider jako demiurg    197
  6.3.3. Dyrygowanie w sieci    203
  6.4. Podsumowanie    205
  7. Studium przypadku Doliny Lotniczej - wykorzystanie sieci w zarządzaniu strategicznym    208
  7.1. Metodyka badań    209
  7.1.1. Studium przypadku    210
  7.1.2. Techniki gromadzenia danych    211
  7.1.3. Techniki analizy danych    214
  7.2. Wyniki badań empirycznych    216
  7.2.1. Pozycja węzłów w sieci badawczej AERONET    216
  7.2.2. Analiza porównawcza cech liderów sieci Doliny Lotniczej    220
  7.2.3. Procesy osiągania celów sieci Doliny Lotniczej    223
  7.3. Dyskusja na temat uzyskanych rezultatów    228
  Zakończenie    233
  Bibliografia    239
  Spis ilustracji    257
  Spis tabel    259
  Indeks    261
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia