Relecturas y nuevos horizontes en los estudios hispánicos. Vol. 2: Teatro

3 oceny

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

15,96  21,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 21,00 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 13,44 zł  


15,96

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Prezentowany tom jest zbiorem artykułów poświęconych zagadnieniom dramatu z kręgu hiszpańskojęzycznego. Nawiązując do przewodniego motywu całości publikacji, jakim są ponowne odczytania i reinterpretacje, badacze wnikliwie analizują utwory zarówno najbardziej znanych autorów (Lopego de Vegi, Witolda Gombrowicza, Julia Cortázara, Francisca Nievy czy Luisa Riaza), jak i tych młodszych, którzy wciąż jeszcze szukają swojej estetyki i miejsca w teatrach Hiszpanii i Ameryki Południowej (np. Flavia Gonzáleza Mello). Każdy z tekstów stanowi autonomiczną całość, a jednocześnie – w kontekście pozostałych – pozwala dostrzec gatunkowo-tematyczną ewolucję, której podlega dramat hiszpańskojęzyczny. Niewątpliwą zaletą zbioru jest różnorodność metodologicznych perspektyw – od tematologicznie ukierunkowanych badań motywiki, przez perspektywę historycznoliteracką i filozoficzną, po ujęcie komparatystyczne i antropologiczno-socjologiczne.


Rok wydania2016
Liczba stron134
KategoriaHistoria literatury
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-8012-636-7
Numer wydania1
Język publikacjihiszpański
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Indice
  
  Presentación del volumen (Joanna Wilk-Racięska, Katarzyna Gutkowska-Ociepa, Marta Kobiela-Kwaśniewska) /    7
  
  Contextos, motivos, homenajes: teatro en España
  
  Urszula Aszyk
  Rostros, máscaras y escenarios de la locura en el teatro español: Los locos de Valencia de Lope de Vega, Sinrazón de Ignacio Sánchez Mejías, El cero transparente de Alfonso Vallejo y El jardín quemado de Juan Mayorga /    13
  
  Kamila Łapicka
  La mujer de los ojos tristes de Juan Mayorga, o el homenaje a Miguel Mihura /    33
  
  Víctor García Ruiz
  Dos comedias optimistas: de El puente de los suicidas a El landó de seis caballos, de Víctor Ruiz Iriarte /    41
  
  Natalia Szejko
  La fenomenología del ser y el entendimiento existencial según la hermenéutica heideggeriana: Hölderlin de Alfonso Vallejo /    50
  
  Joanna Mańkowska
  La figura del caballero andante y su evolución desde la novela caballeresca hasta la farsa épica de Francisco Nieva /    59
  
  Miguel Carrera Garrido
  Entre el esperpento y el compromiso: La emperatriz de los helados de Luis Riaza y su lugar en el teatro de la democracia /    69
  
  Karolina Klejewska
  La «estética de la perturbación» en las prácticas escénicas de La Fura dels Baus /    79
  
  Registros, tradiciones, identidades: teatro en Hispanoamérica
  
  María Elena Blay Chávez
  El teatro de Witold Gombrowicz y sus huellas en el contexto hispano /    89
  
  Hugo Salcedo Larios
  Julio Cortázar y la doble brevedad de su teatro /    100
  
  Dorothée Chouitem
  Los impensables apoyos del teatro de los tablados a la consolidación del Estado nacional uruguayo /    112
  
  Nidia Vincent
  Ethos y estética barroca en un dramaturgo mexicano del siglo XXI: Flavio González Mello /    122
RozwińZwiń