Audyt finansowy we współczesnych systemach społecznych

-20%

Audyt finansowy we współczesnych systemach społecznych

1 opinia

Format:

epub

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

79,20  99,00

Format: epub

79,2099,00

cena zawiera podatek VAT

Jest to pozycja prezentująca aktualne i ważne, znajdujące się w polu recepcji kilku dyscyplin naukowych problemy, których waga jest niezmiernie istotna nie tylko dla współczesnych przedsiębiorstw. W zasadzie można stwierdzić, że jest to publikacja poruszająca treści ważne dla wszystkich tych, "którzy oddziałują na przedsiębiorstwo i na których przedsiębiorstwo wpływa". Zorientowana jest ona na realizację zadań o charakterze teoretycznym i praktycznym, przyczyniając się do wypełnienia luki istniejącej w tym zakresie w polskim piśmiennictwie.


Prof. dr hab. Magdalena Jerzemowska
Uniwersytet Gdański


Niniejsza książka ma wysoki poziom merytoryczny, jest napisana przy wykorzystaniu ogromnego zasobu literatury światowej z tego zakresu. W polskim piśmiennictwie jest to pozycja oryginalna i o innowacyjnym charakterze. Takiej pozycji na temat audytu finansowego do tej pory w polskim języku nie było. Autorka udowodniła, poprzez szerokie studia literaturowe, a także badania własne, postawione w pracy hipotezy mówiące o tym, że audyt ulega systematycznym przeobrażeniom w czasie, lecz te przeobrażenia nie nadążają w pełni za oczekiwaniami zleceniodawców usług audytorskich. Dlatego występuje luka między wartością audytu a oczekiwaniem na jego wartość. Autorka wskazała na czynniki determinujące występowanie tej luki. Cenne są uwagi autorki zawarte w podsumowaniu odnośnie do wyzwań przyszłościowych w zakresie audytu finansowego.


Prof. dr hab. Wiktor Gabrusewicz
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu


Liczba stron184
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-7620-4
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     7
  1. Miejsce audytu finansowego w organizacjach     17
  1.1. Audyt finansowy jako czynnik integrujący rynki finansowe     17
  1.2. Audyt finansowy w środowisku organizacji     19
  1.3. Audyt finansowy jako element ładu korporacyjnego     22
  1.4. Komitet audytu, kontrola wewnętrzna i audytorzy finansowi     25
  1.5. Sprawozdawczość finansowa jako narzędzie ładu korporacyjnego     34
  2. Teorie popytu na usługi audytorskie     40
  2.1. Klasyczne teorie audytu finansowego Limperga oraz Mautza i Sharafa     40
  2.2. Zapotrzebowanie na usługi audytorskie     42
  2.3. Luka oczekiwań odnośnie do audytu finansowego     47
  2.4. Hipotezy wyjaśniające popyt na usługi audytorskie     50
  2.5. Audyt finansowy a teoria agencji     54
  2.6. Audyt finansowy w teoriach behawioralnych     56
  3. Rozwój modeli i standardów audytu finansowego     60
  3.1. Rozwój praktyki audytu finansowego - rys historyczny     60
  3.2. Międzynarodowa harmonizacja standardów audytu finansowego - projekt IFAC     67
  3.3. Wykorzystanie informacji o ładzie korporacyjnym w procesie audytu finansowego     73
  4. Efekty pracy audytora - zmiany w modelu sprawozdawczości audytu finansowego     80
  4.1. Ewolucja modelu sprawozdawczości audytu finansowego     80
  4.2. Obszary badań w zakresie modelu sprawozdawczości audytora finansowego     88
  4.3. Użyteczność sprawozdań audytora finansowego w warunkach polskich     92
  4.4. Kierunki reform w zakresie modelu sprawozdawczości audytu finansowego     98
  5. Zagadnienia (samo)regulacji usług audytorskich     104
  5.1. Podejścia do regulacji usług audytorskich w gospodarce rynkowej     104
  5.2. Ustawa SOX jako pierwowzór zmian regulacyjnych audytu finansowego     107
  5.3. Rozwój regulacji dotyczących usług audytorskich w Unii Europejskiej - perspektywa historyczna     116
  5.4. Regulacje dotyczące audytu finansowego w Polsce     124
  5.5. Porównanie struktur regulacyjnych w Polsce i USA     129
  6. Firma audytorska jako organizacja wiedzy     132
  6.1. Niezależność jako podstawowa koncepcja wpływająca na jakość świadczonych usług     132
  6.2. Standardy etyczne audytorów jako mechanizm budowania reputacji     137
  6.3. Wybrane zagadnienia związane z zarządzaniem wiedzą w firmach audytorskich     145
  Podsumowanie wyników badań     153
  Bibliografia     161
  Indeks     181
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia