Nadwaga i otyłość

Aktywność fizyczna w profilaktyce i terapii.

11 ocen

Format:

mobi, epub, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

57,85  89,00

Format: mobi, epub

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

57,8589,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka oparta na badaniach naukowych najnowszej światowej wiedzy,
pomoże przygotować racjonalne i skuteczne programy redukcji nadmiernej masy ciała łączące dietoterapię z właściwie dobranymi ćwiczeniami fizycznymi w zależności od indywidualnych potrzeb i możliwości oraz stanu zdrowia i wieku ćwiczących.
W publikacji omówiono:
- różne aspekty nadwagi i otyłości,
- programowanie i rejestrowanie wydatku energetycznego oraz deficytuenergii,
- zalecenia dotyczące programu ćwiczeń u osób z nadwagą i otyłością,
- wstępną kwalifikację i etapy programu ćwiczeń,
- znaczenia treningu aerobowego oraz oporowego w redukcji masy ciała.
Książka powstała z myślą o fizjoterapeutach, trenerach personalnych.
Będzie również interesująca dla studentów kierunków: dietetyka, fizjoterapia, wychowanie fizyczne, pielęgniarstwo, zdrowie publiczne czy turystyka i rekreacja.


Liczba stron193
WydawcaPZWL Wydawnictwo Lekarskie
ISBN-13978-83-200-5118-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Słowo wstępne    5
  
  1. Nadwaga i otyłość jako problem społeczny, ekonomiczny i medyczny     11
    1.1. Globalna skala zjawiska nadwagi oraz otyłości i niepokojące skutki     11
    1.2. Konsekwencje zdrowotne nadwagi i otyłości     14
  
  2. Potrzeba promocji zdrowego stylu życia w profilaktyce oraz terapii nadwagi i otyłości     21
    2.1. Czynniki warunkujące zdrowie i zachowania prozdrowotne     21
    2.2. Efekty regularnej aktywności fizycznej i zachęcanie do aktywności związanej z codziennym życiem     24
  
  3. Nadwaga i otyłość oraz należna masa ciała     29
    3.1. Ocena poziomu nadwagi i otyłości     29
    3.2. Oznaczanie ilości tkanki tłuszczowej     34
    3.3. Dystrybucja tłuszczu w ciele oraz skuteczność miejscowej redukcji otłuszczenia     37
    3.4. Wyznaczanie prawidłowej masy ciała     39
  
  4. Przyczyny występowania nadwagi i otyłości     45
    4.1. Niewłaściwa dieta     45
    4.2. Ograniczona aktywność fizyczna     46
    4.3. Znaczenie czynnika genetycznego     48
    4.4. Zakłócenia metabolizmu i przyjmowanie leków     49
    4.5. Czynniki psychologiczne     50
    4.6. Inne czynniki stylu życia i status społeczny     52
  
  5. Edukacja oraz psychiczne i społeczne czynniki w przeciwdziałaniu nadwadze i otyłości     55
    5.1. Edukacja terapeutyczna i psychologiczna u osób z nadwagą i otyłością     55
    5.2. Aktywność fizyczna w kształtowaniu psychicznego dobrostanu     58
    5.3. Efekty uprzedzeń, stereotypów i zwykłej niewiedzy     60
  
  6. Programowanie i rejestracja wydatku energetycznego oraz deficytu energii     63
  
  7. Potrzeby i zalecenia dotyczące programu ćwiczeń u osób z nadwagą i otyłością    73
    7.1. Wielostronne znaczenie i różne cele aktywności fizycznej     73
    7.2. Wymagania programu redukcji masy ciała z uwzględnieniem poprawy zdrowia, kondycji i sprawności fizycznej     77
    7.3. Podstawowe zalecenia w świetle kryteriów: formy, intensywności, częstotliwości i czasu trwania     81
    7.4. Znaczenie aktywności fizycznej niezwiązanej z ćwiczeniami – NEAT     84
  
  8. Wstępna kwalifikacja i etapy programu ćwiczeń w nadwadze i otyłości     89
    8.1. Kwalifikacja i zgoda na udział w programie     89
    8.2. Kolejne etapy programu ukierunkowanego na redukcję masy ciała     93
  
  9. Podstawowe znaczenie treningu aerobowego w redukcji masy ciała     101
    9.1. Fizjologiczne zmiany pod wpływem treningu aerobowego     101
    9.2. Strefa najskuteczniejszej redukcji ilości tłuszczu     104
    9.3. Zwiększenie tempa metabolizmu spoczynkowego po wysiłku     106
    9.4. Programowanie i monitorowanie intensywności w treningu aerobowym     107
    9.5. Trening interwałowy o wysokiej intensywności – HIIT     113
    9.6. Ćwiczenia aerobowe prowadzone z wykorzystaniem specjalnego sprzętu     116
  
  10. Trening oporowy w redukcji masy ciała     123
    10.1. Ogólne wskazania do treningu oporowego     123
    10.2. Zdrowotne korzyści treningu oporowego     124
    10.3. Wielkość obciążenia w treningu oporowym oraz zagadnienie adaptacji     127
    10.4. Ustalenie programu treningu     129
    10.5. Przykładowe ćwiczenia wykonywane w treningu oporowym     133
    10.6. Środki ostrożności oraz opóźniona bolesność mięśniowa     145
  
  11. Przeciwdziałanie fazie plateau oraz cyklicznym nawrotom do uprzedniej masy ciała     149
    11.1. Fizjologiczne przyczyny i przezwyciężanie fazy plateau     149
    11.2. Ograniczenie zjawiska cyklicznych nawrotów do uprzedniej masy ciała     150
  
  12. Podstawowe zalecenia żywieniowe w redukcji masy ciała     155
    12.1. Racjonalna dieta i dzienna racja żywieniowa     155
    12.2. Rola podstawowych elementów pokarmowych     158
    12.3. Suplementacja diety     168
    12.4. Nowa piramida zdrowego żywienia i aktywności fizycznej     170
  
  Piśmiennictwo     175
  Skorowidz     189
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia