Nadwaga i otyłość

Aktywność fizyczna w profilaktyce i terapii.

11 ocen

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

44,10  63,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

44,1063,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka oparta na badaniach naukowych najnowszej światowej wiedzy,
pomoże przygotować racjonalne i skuteczne programy redukcji nadmiernej masy ciała łączące dietoterapię z właściwie dobranymi ćwiczeniami fizycznymi w zależności od indywidualnych potrzeb i możliwości oraz stanu zdrowia i wieku ćwiczących.
W publikacji omówiono:
- różne aspekty nadwagi i otyłości,
- programowanie i rejestrowanie wydatku energetycznego oraz deficytuenergii,
- zalecenia dotyczące programu ćwiczeń u osób z nadwagą i otyłością,
- wstępną kwalifikację i etapy programu ćwiczeń,
- znaczenia treningu aerobowego oraz oporowego w redukcji masy ciała.
Książka powstała z myślą o fizjoterapeutach, trenerach personalnych.
Będzie również interesująca dla studentów kierunków: dietetyka, fizjoterapia, wychowanie fizyczne, pielęgniarstwo, zdrowie publiczne czy turystyka i rekreacja.


Liczba stron193
WydawcaPZWL Wydawnictwo Lekarskie
ISBN-13978-83-200-5118-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Słowo wstępne    5
  1. Nadwaga i otyłość jako problem społeczny, ekonomiczny i medyczny    11
    1.1. Globalna skala zjawiska nadwagi oraz otyłości i niepokojące skutki    11
    1.2. Konsekwencje zdrowotne nadwagi i otyłości    14
  2. Potrzeba promocji zdrowego stylu życia w profilaktyce oraz terapii nadwagi i otyłości    21
    2.1. Czynniki warunkujące zdrowie i zachowania prozdrowotne    21
    2.2. Efekty regularnej aktywności fizycznej i zachęcanie do aktywności związanej z codziennym życiem    24
  3. Nadwaga i otyłość oraz należna masa ciała    29
    3.1. Ocena poziomu nadwagi i otyłości    29
    3.2. Oznaczanie ilości tkanki tłuszczowej    34
    3.3. Dystrybucja tłuszczu w ciele oraz skuteczność miejscowej redukcji otłuszczenia    37
    3.4. Wyznaczanie prawidłowej masy ciała    39
  4. Przyczyny występowania nadwagi i otyłości    45
    4.1. Niewłaściwa dieta    45
    4.2. Ograniczona aktywność fizyczna    46
    4.3. Znaczenie czynnika genetycznego    48
    4.4. Zakłócenia metabolizmu i przyjmowanie leków    49
    4.5. Czynniki psychologiczne    50
    4.6. Inne czynniki stylu życia i status społeczny    52
  5. Edukacja oraz psychiczne i społeczne czynniki w przeciwdziałaniu nadwadze i otyłości    55
    5.1. Edukacja terapeutyczna i psychologiczna u osób z nadwagą i otyłością    55
    5.2. Aktywność fizyczna w kształtowaniu psychicznego dobrostanu    58
    5.3. Efekty uprzedzeń, stereotypów i zwykłej niewiedzy    60
  6. Programowanie i rejestracja wydatku energetycznego oraz deficytu energii    63
  7. Potrzeby i zalecenia dotyczące programu ćwiczeń u osób z nadwagą i otyłością    73
    7.1. Wielostronne znaczenie i różne cele aktywności fizycznej    73
    7.2. Wymagania programu redukcji masy ciała z uwzględnieniem poprawy zdrowia, kondycji i sprawności fizycznej    77
    7.3. Podstawowe zalecenia w świetle kryteriów: formy, intensywności, częstotliwości i czasu trwania    81
    7.4. Znaczenie aktywności fizycznej niezwiązanej z ćwiczeniami – NEAT    84
  8. Wstępna kwalifikacja i etapy programu ćwiczeń w nadwadze i otyłości    89
    8.1. Kwalifikacja i zgoda na udział w programie    89
    8.2. Kolejne etapy programu ukierunkowanego na redukcję masy ciała    93
  9. Podstawowe znaczenie treningu aerobowego w redukcji masy ciała    101
    9.1. Fizjologiczne zmiany pod wpływem treningu aerobowego    101
    9.2. Strefa najskuteczniejszej redukcji ilości tłuszczu    104
    9.3. Zwiększenie tempa metabolizmu spoczynkowego po wysiłku    106
    9.4. Programowanie i monitorowanie intensywności w treningu aerobowym    107
    9.5. Trening interwałowy o wysokiej intensywności – HIIT    113
    9.6. Ćwiczenia aerobowe prowadzone z wykorzystaniem specjalnego sprzętu    116
  10. Trening oporowy w redukcji masy ciała    123
    10.1. Ogólne wskazania do treningu oporowego    123
    10.2. Zdrowotne korzyści treningu oporowego    124
    10.3. Wielkość obciążenia w treningu oporowym oraz zagadnienie adaptacji    127
    10.4. Ustalenie programu treningu    129
    10.5. Przykładowe ćwiczenia wykonywane w treningu oporowym    133
    10.6. Środki ostrożności oraz opóźniona bolesność mięśniowa    145
  11. Przeciwdziałanie fazie plateau oraz cyklicznym nawrotom do uprzedniej masy ciała    149
    11.1. Fizjologiczne przyczyny i przezwyciężanie fazy plateau    149
    11.2. Ograniczenie zjawiska cyklicznych nawrotów do uprzedniej masy ciała    150
  12. Podstawowe zalecenia żywieniowe w redukcji masy ciała    155
    12.1. Racjonalna dieta i dzienna racja żywieniowa    155
    12.2. Rola podstawowych elementów pokarmowych    158
    12.3. Suplementacja diety    168
    12.4. Nowa piramida zdrowego żywienia i aktywności fizycznej    170
  Piśmiennictwo    175
  Skorowidz    189
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia