Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej. Ocena i rozwój członków korpusu służby cywilnej

Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej. Ocena i rozwój członków korpusu służby cywilnej

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

59,00

Format: pdf

59,00

cena zawiera podatek VAT

W książce zaprezentowano uwarunkowania prawne oraz aktualny stan wiedzy na temat nowoczesnego HR. Szczegółowo omówiono w niej m.in.: specyfikę zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej, pojecie służby cywilnej, system ocen okresowych w korpusie służby cywilnej, zagadnienia tworzenia indywidualnych programów rozwoju zawodowego (IPRZ), metody wspierania rozwoju zawodowego, w tym szkolenia wewnętrzne i zewnętrzne, e-learning, coaching, mentoring, samodoskonalenie pracowników, problematykę zarządzania kompetencjami, standardy zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej. Ważną częścią książki są studia przypadków - przykłady dobrych praktyk pochodzące z Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego, Głównego Urzędu Statystycznego oraz Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego.


"Jest to pierwsza na rynku pozycja monograficzna poświęcona tematyce ocen i rozwoju zawodowego w administracji publicznej. [...] Dzięki licznym doświadczeniom autorki związanym z ZZL w podmiotach biznesowych, zawiera ona wiele cennych wskazówek, które mogą być źródłem inspiracji dla urzędów administracji publicznej. Duża zaleta jest również fakt, ze oceny rozwiązań funkcjonujących w służbie cywilnej [...] bazują na solidnej argumentacji i są wolne od funkcjonujacych stereotypów. [...] Nie mam wątpliwości, ze ta pozycja stanie się istotna pomocą nie tylko dla pracowników kadr, ale także menedżerów w administracji publicznej, chcących zdobyć wiedze na temat nowoczesnego ZZL. [...] Wiele z zawartych w niej wskazówek praktycznych, pomimo istnienia odmiennych uwarunkowań prawnych, będzie użytecznych także dla pracowników administracji publicznej niewchodzącej w zakres służby cywilnej - np. samorządów oraz administracji państwowej".


Wojciech Zielinski,
zastępca dyrektora Departamentu Służby Cywilnej KPRM


Liczba stron252
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-5411-0
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  Rozdział 1. Specyfika zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej    11
  Pojęcie administracji publicznej    11
  Pojęcie służby cywilnej    13
  Tradycyjny model administracji a nowe zarządzanie publiczne    14
  Praca w administracji publicznej a praca w sektorze przedsiębiorstw    19
  Standardy zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej    25
  Rozdział 2. System ocen okresowych członków korpusu służby cywilnej    28
  Podstawy prawne systemu ocen okresowych    28
  Ocena okresowa w świetle nowoczesnych koncepcji zarządzania kapitałem ludzkim    36
  Przygotowanie do wdrożenia systemu ocen    36
  Częstotliwość oceny    40
  Kryteria oceny    43
  Metoda oceny    45
  Skala ocen    47
  Rozdział 3. Prowadzenie rozmów oceniających    53
  Przygotowanie do rozmowy    53
  Kwestia samooceny    53
  Rozmowa a wypełnianie formularza oceny    57
  Zasady prowadzenia rozmów oceniających    58
  Przekazywanie informacji pozytywnych    65
  Formułowanie konstruktywnych uwag krytycznych    66
  Rozdział 4. Pojęcie i istota rozwoju zawodowego    71
  Rozwój zawodowy - perspektywa jednostki    71
  Podział życia zawodowego na etapy    72
  Predyspozycje zawodowe jednostki    74
  Miejsce pracy w hierarchii wartości życiowych    74
  Struktura motywów związanych z pracą zawodową    75
  Typologia mechanizmów rozwoju zawodowego    75
  Rozwój zawodowy - perspektywa organizacji    79
  Analiza potencjału zawodowego pracowników    79
  Wspieranie rozwoju wiedzy i umiejętności pracowników    81
  Rekrutacja wewnętrzna jako działanie wspierające rozwój zawodowy pracowników    85
  Rekrutacja wewnętrzna (nabór wewnętrzny) w służbie cywilnej    88
  Rozdział 5. Indywidualne programy rozwoju zawodowego (IPRZ) jako podstawa działań rozwojowych w korpusie służby cywilnej    92
  Procedura tworzenia IPRZ    92
  Podmioty uczestniczące w procesie ustalania i realizacji IPRZ - role i zadania każdego z nich    96
  Pracownik (członek korpusu służby cywilnej)    96
  Bezpośredni przełożony    99
  Dział personalny    104
  Najwyższe kierownictwo    107
  Rozdział 6. Formy rozwoju możliwe do zastosowania w ramach IPRZ    109
  Szkolenia    109
  E-learning    112
  Coaching    115
  Mentoring    119
  Samodoskonalenie    123
  Program szkoleń wewnętrznych    124
  Miniporadnik trenera wewnętrznego    125
  Jak zapanować nad tremą?    126
  Jak się ubrać?    129
  Jak zadbać o tzw. mowę ciała?    131
  Rozdział 7. Zarządzanie kompetencjami a rozwój zawodowy pracowników    134
  Czym są kompetencje?    134
  Pojęcie zarządzania kompetencjami    135
  Wdrożenie systemu zarządzania kompetencjami    138
  Metody oceny kompetencji pracowników    144
  Tradycyjna ocena okresowa    144
  Ocena 360 stopni    144
  Testy    154
  Development Center (centrum rozwoju, ośrodek rozwoju, DC)    159
  Bibliografia    243
  Indeks    249
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia