INNE EBOOKI AUTORA
Książka zawiera analizę najważniejszych zagadnień związanych z marketingiem szkoły, począwszy od opisu rynku oświatowego, a skończywszy na badaniach marketingowych w szkole. Uwzględnia najbardziej aktualne zjawiska ważne z punktu widzenia marketingu szkoły, np. web 2.0, elementy tak modnej ostatnio ekonomii behawioralnej itp.
Publikacja skierowana jest do dyrektorów szkół i innych placówek oświatowych, a także wszystkich tych, którzy interesują się tematyką marketingowego zarządzania w oświacie.
Rok wydania | 2011 |
---|---|
Liczba stron | 252 |
Kategoria | Prawo oświatowe |
Wydawca | Wolters Kluwer Polska SA |
ISBN-13 | 978-83-264-0959-2 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie | |
str.9 | |
Rozdział | 1 |
O przyszłości oświaty | |
str.13 | |
1.1. Polska szkoła w globalnej wiosce | |
str.13 | |
1.2. Gospodarka oparta na wiedzy | |
str.20 | |
1.3. Od szkoły "inteligentnej" do szkoły kreatywnej | |
str.24 | |
1.4. Podsumowanie | |
str.29 | |
Rozdział 2 | |
Rynek usług edukacyjnych | |
str.30 | |
2.1. Szkoła - organizacja usługowa | |
str.30 | |
2.2. Rynki, na jakich działa szkoła | |
str.31 | |
2.3. Wiedza - rdzeń usług świadczonych przez szkołę | |
str.38 | |
2.4. Konkurowanie w oświacie | |
str.46 | |
2.5. Unikatowa pozycja USP szkoły | |
str.50 | |
2.6. Krzywa wartości | |
str.53 | |
Rozdział 3 | |
Marketingowe zarządzanie jakością w szkole | |
str.58 | |
3.1. Na czym polega marketingowe zarządzanie jakością w szkole? | |
str.58 | |
3.2. "Satysfakcja gwarantowana" - czy uczeń i rodzic mają być w szkole "królami"? | |
str.64 | |
3.3. Od atrybutów do korzyści | |
str.68 | |
3.4. "Momenty prawdy" w zarządzaniu marketingową jakością | |
str.71 | |
3.5. Reklamacje | |
str.75 | |
3.6. Zarządzanie jakością według filozofii TQM | |
str.77 | |
3.7. Modele jakości usług | |
str.79 | |
3.7.1. Model jakości luk (GAP Model) w zarządzaniu szkołą | |
str.79 | |
3.7.2. Model jakości Servqual w zarządzaniu szkołą | |
str.82 | |
3.7.3. Model jakości usług oparty na teorii Herzberga | |
str.85 | |
3.8. Podsumowanie | |
str.86 | |
Rozdział 4 | |
Komunikacja marketingowa szkoły | |
str.87 | |
4.1. Istota komunikacji marketingowej | |
str.87 | |
4.2. Segmentacja rynku | |
str.96 | |
4.3. Model komunikacji marketingowej | |
str.99 | |
4.4. Identyfikacja wizualna szkoły | |
str.101 | |
4.5. Podsumowanie | |
str.114 | |
Rozdział 5 | |
Reklama szkoły | |
str.115 | |
5.1. Istota reklamy | |
str.115 | |
5.2. Jak reklama oddziałuje na ludzką psychikę? | |
str.118 | |
5.3. Reklama szeptana | |
str.122 | |
5.4. Slogany reklamowe | |
str.126 | |
5.5. Redagowanie tekstów promocyjnych dla szkoły | |
str.128 | |
5.6. Internet w promocji szkoły | |
str.137 | |
5.7. Podsumowanie | |
str.140 | |
Rozdział 6 | |
Public relations w szkole | |
str.142 | |
6.1. Czym jest public relations? | |
str.142 | |
6.2. Jak funkcjonuje PR? | |
str.145 | |
6.3. Sytuacje kryzysowe | |
str.150 | |
6.4. Kontakty z dziennikarzami | |
str.154 | |
6.5. Podstawowe zasady wystąpień publicznych i argumentowania | |
str.158 | |
6.6. Podsumowanie | |
str.164 | |
Rozdział 7 | |
Inne formy promocji szkoły | |
str.166 | |
7.1. Wprowadzenie | |
str.166 | |
7.2. Wizerunek dyrektora szkoły | |
str.166 | |
7.3. Targi i festyny | |
str.177 | |
7.4. Wycieczki po szkole (zwiedzanie szkoły) dla rodziców | |
str.180 | |
7.5. Spotkania z rodzicami | |
str.184 | |
7.6. Komunikacja pisemna z rodzicami | |
str.188 | |
7.7. Podsumowanie | |
str.190 | |
Rozdział 8 | |
Marka, wizerunek i reputacja szkoły | |
str.191 | |
8.1. Wizerunek szkoły | |
str.191 | |
8.2. Marka szkoły | |
str.198 | |
8.3. Reputacja szkoły | |
str.206 | |
8.4. Podsumowanie | |
str.211 | |
Rozdział 9 | |
Badania marketingowe | |
str.213 | |
9.1. W jakim celu Dyrektor szkoły powinien prowadzić badania marketingowe | |
str.213 | |
9.2. Jak zaprojektować dobry kwestionariusz? | |
str.222 | |
9.3. Miejsce badań marketingowych w zarządzaniu placówkami oświatowymi w Polsce | |
str.228 | |
9.4. Jak przeprowadzić badania marketingowe w mojej szkole? | |
str.232 | |
9.5. Interpretacja wyników badań marketingowych | |
str.241 | |
9.6. Podsumowanie | |
str.244 | |
Zakończenie | |
str.245 | |
Spis tabel, schematów i ramek | |
str.247 | |
Literatura | |
str.251 | |