Ekonomia eksperymentalna

-20%

Ekonomia eksperymentalna

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

31,20  39,00

Format: pdf

31,2039,00

cena zawiera podatek VAT

Pierwszy polski podręcznik ekonomii eksperymentalnej Czy ekonomia może posługiwać się metodą eksperymentalną? Czy da się stworzyć prawdziwy rynek w laboratorium? Czy można w efektywny i etyczny sposób eksperymentować na żywym organizmie instytucji gospodarczych? Autorzy książki podkreślają, że odpowiedzi na te pytania są twierdzące, i zabierają czytelnika w świat ekonomii eksperymentalnej intensywnie rozwijającej się dziedziny, która staje się niezbędnym narzędziem w ręku ekonomistów i praktyków biznesu. Czytelnik znajdzie w publikacji wiele przykładów praktycznego zastosowania eksperymentów, m.in. w badaniach rynkowych, budowaniu zaangażowania pracowników czy planowaniu aukcji i przetargów. Książka pomoże czytelnikowi: formułować pytania i hipotezy badawcze stosowne do weryfikacji eksperymentalnej, projektować scenariusze badań eksperymentalnych, zarówno laboratoryjnych, jak i terenowych, sprawnie prowadzić sesje eksperymentów, dokonywać poprawnej analizy statystycznej uzyskanych wyników, przygotowywać artykuły i prace oparte na badaniach eksperymentalnych. Pracownicy naukowi i doktoranci dzięki książce z powodzeniem zastosują metodę ekspery- mentalną w badaniach i dydaktyce. Studenci poznają teoretyczny kontekst wyników eksperymentalnych. Badacze rynku, pracownicy consultingu i przedsiębiorcy odkryją nowe możliwości poszerzenia wiedzy o swoim środowisku biznesowym. Wartościowym uzupełnieniem książki są materiały (plany badawcze, instrukcje, wzory dokumentów, linki, forum użytkowników i in.) dostępne na stronie internetowej www.lee.wne.uw.edu.pl/ksiazka


Liczba stron269
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-5176-8
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     9
  Część I. Metodologia badań eksperymentalnych     15
  1. Podstawy: filozofia metody eksperymentalnej w ekonomii Michał Krawczyk     17
  1.1. Krótka historia metody eksperymentalnej w ekonomii     18
  1.2. Przebieg typowego eksperymentu ekonomicznego     19
  1.3. Do czego służą eksperymenty     20
  1.4. Podstawowe cechy dobrego eksperymentu     21
  1.5. Krytyka ekonomii eksperymentalnej     28
  1.6. Wycieczka: eksperymenty terenowe     31
  2. Planowanie eksperymentów Michał Krawczyk     33
  2.1. Formułowanie pytań badawczych     33
  2.2. Przygotowywanie planu eksperymentu     36
  2.3. Przygotowywanie planu eksperymentalnego od strony technicznej     56
  2.4. Próba     57
  2.5. Planowanie eksperymentów terenowych     60
  3. Przeprowadzanie eksperymentów Robert Borowski     65
  3.1. Przydatne oprogramowanie     65
  3.2. Projektowanie i tworzenie eksperymentu     66
  3.3. Organizacja i przeprowadzenie badania     71
  3.4. Eksperymenty w internecie     78
  4. Analiza danych. Eksperymetria Natalia Nehrebecka, Aneta Dzik     80
  4.1. Zanim przetestujesz     81
  4.2. Testowanie hipotez     85
  4.3. Testy przydatne w eksperymentach     86
  4.4. Modelowanie     93
  5. Prezentacja wyników Michał Krawczyk     101
  5.1. Dlaczego warto publikować     101
  5.2. What's your story?     103
  5.3. Język     105
  5.4. Struktura     107
  5.5. Mam tekst: co dalej?     112
  5.6. Podsumowanie     118
  5.7. Lektury nadobowiązkowe     119
  Część II. Przegląd wyników     121
  6. Podejmowanie decyzji w warunkach ryzyka Michał Krawczyk     123
  6.1. Estymacja parametrów funkcji użyteczności     128
  6.2. Teoria perspektywy     135
  6.3. Podsumowanie     145
  6.4. Lektury nadobowiązkowe     145
  7. Teoria gier Przemysław Kusztelak, Maciej Wilamowski     147
  7.1. Wprowadzenie     147
  7.2. Dziedzina i postać funkcji użyteczności     149
  7.3. Racjonalność     153
  7.4. Mechanizm znajdowania rozwiązań     163
  7.5. Podsumowanie     173
  8. Aukcje Michał Krawczyk     176
  8.1. Wprowadzenie     176
  8.2. Aukcje obiektów o wycenie indywidualnej     177
  8.3. Aukcje o wartości wspólnej     184
  8.4. Aukcje internetowe     189
  8.5. Podsumowanie     191
  8.6. Lektury nadobowiązkowe     192
  9. Organizacja rynku Michał Krawczyk, Maciej Wilamowski     193
  9.1. Wprowadzenie     193
  9.2. Rynki konkurencyjne     194
  9.3. Rynki oligopolistyczne (niekonkurencyjne)     199
  9.4. Lektury nadobowiązkowe     209
  10. Rynek pracy Barbara Bobrowicz, Tomasz Gajderowicz     210
  10.1. Wprowadzenie     210
  10.2. Wzajemność w relacjach pracodawców i pracowników     212
  10.3. Determinanty podaży pracy     217
  10.4. Podsumowanie i dalsze kierunki badań     225
  10.5. Lektury nadobowiązkowe     226
  11. Współpraca w grze w dobra publiczne Robert Borowski     228
  11.1. Dobra publiczne     228
  11.2. Norma wzajemności     230
  11.3. Kary i nagrody     233
  11.4. Perspektywa dalszej interakcji     236
  11.5. Endogeniczne grupy     237
  11.6. Lektury nadobowiązkowe     239
   Część III. Nienaukowe zastosowania eksperymentów     241
  12. Eksperymenty dydaktyczne Maciej Wilamowski     243
  12.1. Wprowadzenie     243
  12.2. Historia     243
  12.3. Skuteczność eksperymentów dydaktycznych     245
  12.4. Jak przeprowadzać eksperymenty dydaktyczne - rola prowadzącego     249
  12.5. Technikalia     253
  12.6. Jak zacząć?     255
  12.7. Sztuczki     257
  13. Zastosowania eksperymentów w biznesie Michał Krawczyk     259
  13.1. Pożytki z eksperymentów w biznesie     260
  13.2. Wyzwania     261
  13.3. Przykłady eksperymentów biznesowych     262
  13.4. Podsumowanie     267
  13.5. Lektury nadobowiązkowe     268
   Spis ilustracji     269
  Spis tabel     270
  Bibliografia     273
  Indeks     289
  O Autorach     295
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia