Ekonomia eksperymentalna

-25%

Ekonomia eksperymentalna

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

29,25  39,00

Format: pdf

29,2539,00

cena zawiera podatek VAT

Pierwszy polski podręcznik ekonomii eksperymentalnej Czy ekonomia może posługiwać się metodą eksperymentalną? Czy da się stworzyć prawdziwy rynek w laboratorium? Czy można w efektywny i etyczny sposób eksperymentować na żywym organizmie instytucji gospodarczych? Autorzy książki podkreślają, że odpowiedzi na te pytania są twierdzące, i zabierają czytelnika w świat ekonomii eksperymentalnej intensywnie rozwijającej się dziedziny, która staje się niezbędnym narzędziem w ręku ekonomistów i praktyków biznesu. Czytelnik znajdzie w publikacji wiele przykładów praktycznego zastosowania eksperymentów, m.in. w badaniach rynkowych, budowaniu zaangażowania pracowników czy planowaniu aukcji i przetargów. Książka pomoże czytelnikowi: formułować pytania i hipotezy badawcze stosowne do weryfikacji eksperymentalnej, projektować scenariusze badań eksperymentalnych, zarówno laboratoryjnych, jak i terenowych, sprawnie prowadzić sesje eksperymentów, dokonywać poprawnej analizy statystycznej uzyskanych wyników, przygotowywać artykuły i prace oparte na badaniach eksperymentalnych. Pracownicy naukowi i doktoranci dzięki książce z powodzeniem zastosują metodę ekspery- mentalną w badaniach i dydaktyce. Studenci poznają teoretyczny kontekst wyników eksperymentalnych. Badacze rynku, pracownicy consultingu i przedsiębiorcy odkryją nowe możliwości poszerzenia wiedzy o swoim środowisku biznesowym. Wartościowym uzupełnieniem książki są materiały (plany badawcze, instrukcje, wzory dokumentów, linki, forum użytkowników i in.) dostępne na stronie internetowej www.lee.wne.uw.edu.pl/ksiazka


Liczba stron269
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-5176-8
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  Część I. Metodologia badań eksperymentalnych    15
  1. Podstawy: filozofia metody eksperymentalnej w ekonomii Michał Krawczyk    17
  1.1. Krótka historia metody eksperymentalnej w ekonomii    18
  1.2. Przebieg typowego eksperymentu ekonomicznego    19
  1.3. Do czego służą eksperymenty    20
  1.4. Podstawowe cechy dobrego eksperymentu    21
  1.5. Krytyka ekonomii eksperymentalnej    28
  1.6. Wycieczka: eksperymenty terenowe    31
  2. Planowanie eksperymentów Michał Krawczyk    33
  2.1. Formułowanie pytań badawczych    33
  2.2. Przygotowywanie planu eksperymentu    36
  2.3. Przygotowywanie planu eksperymentalnego od strony technicznej    56
  2.4. Próba    57
  2.5. Planowanie eksperymentów terenowych    60
  3. Przeprowadzanie eksperymentów Robert Borowski    65
  3.1. Przydatne oprogramowanie    65
  3.2. Projektowanie i tworzenie eksperymentu    66
  3.3. Organizacja i przeprowadzenie badania    71
  3.4. Eksperymenty w internecie    78
  4. Analiza danych. Eksperymetria Natalia Nehrebecka, Aneta Dzik    80
  4.1. Zanim przetestujesz    81
  4.2. Testowanie hipotez    85
  4.3. Testy przydatne w eksperymentach    86
  4.4. Modelowanie    93
  5. Prezentacja wyników Michał Krawczyk    101
  5.1. Dlaczego warto publikować    101
  5.2. What's your story?    103
  5.3. Język    105
  5.4. Struktura    107
  5.5. Mam tekst: co dalej?    112
  5.6. Podsumowanie    118
  5.7. Lektury nadobowiązkowe    119
  Część II. Przegląd wyników    121
  6. Podejmowanie decyzji w warunkach ryzyka Michał Krawczyk    123
  6.1. Estymacja parametrów funkcji użyteczności    128
  6.2. Teoria perspektywy    135
  6.3. Podsumowanie    145
  6.4. Lektury nadobowiązkowe    145
  7. Teoria gier Przemysław Kusztelak, Maciej Wilamowski    147
  7.1. Wprowadzenie    147
  7.2. Dziedzina i postać funkcji użyteczności    149
  7.3. Racjonalność    153
  7.4. Mechanizm znajdowania rozwiązań    163
  7.5. Podsumowanie    173
  8. Aukcje Michał Krawczyk    176
  8.1. Wprowadzenie    176
  8.2. Aukcje obiektów o wycenie indywidualnej    177
  8.3. Aukcje o wartości wspólnej    184
  8.4. Aukcje internetowe    189
  8.5. Podsumowanie    191
  8.6. Lektury nadobowiązkowe    192
  9. Organizacja rynku Michał Krawczyk, Maciej Wilamowski    193
  9.1. Wprowadzenie    193
  9.2. Rynki konkurencyjne    194
  9.3. Rynki oligopolistyczne (niekonkurencyjne)    199
  9.4. Lektury nadobowiązkowe    209
  10. Rynek pracy Barbara Bobrowicz, Tomasz Gajderowicz    210
  10.1. Wprowadzenie    210
  10.2. Wzajemność w relacjach pracodawców i pracowników    212
  10.3. Determinanty podaży pracy    217
  10.4. Podsumowanie i dalsze kierunki badań    225
  10.5. Lektury nadobowiązkowe    226
  11. Współpraca w grze w dobra publiczne Robert Borowski    228
  11.1. Dobra publiczne    228
  11.2. Norma wzajemności    230
  11.3. Kary i nagrody    233
  11.4. Perspektywa dalszej interakcji    236
  11.5. Endogeniczne grupy    237
  11.6. Lektury nadobowiązkowe    239
   Część III. Nienaukowe zastosowania eksperymentów    241
  12. Eksperymenty dydaktyczne Maciej Wilamowski    243
  12.1. Wprowadzenie    243
  12.2. Historia    243
  12.3. Skuteczność eksperymentów dydaktycznych    245
  12.4. Jak przeprowadzać eksperymenty dydaktyczne - rola prowadzącego    249
  12.5. Technikalia    253
  12.6. Jak zacząć?    255
  12.7. Sztuczki    257
  13. Zastosowania eksperymentów w biznesie Michał Krawczyk    259
  13.1. Pożytki z eksperymentów w biznesie    260
  13.2. Wyzwania    261
  13.3. Przykłady eksperymentów biznesowych    262
  13.4. Podsumowanie    267
  13.5. Lektury nadobowiązkowe    268
   Spis ilustracji    269
  Spis tabel    270
  Bibliografia    273
  Indeks    289
  O Autorach    295
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia