Bariery w zarządzaniu międzykulturowym. Perspektywa filii zagranicznych korporacji transnarodowych

-20%

Bariery w zarządzaniu międzykulturowym. Perspektywa filii zagranicznych korporacji transnarodowych

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

66,40  83,00

Format: pdf

66,4083,00

cena zawiera podatek VAT

W warunkach ekspansji biznesu międzynarodowego i wzrostu liczby filii zagranicznych, w których zachodzą interakcje międzykulturowe, istnieje potrzeba rozwoju wiedzy i prowadzenia badań w zakresie zarządzania tymi interakcjami. Dyscyplina zarządzania międzykulturowego znajduje się przy tym we wstępnej fazie rozwoju i obszar ten jest stosunkowo słabo opisany w literaturze, zwłaszcza w odniesieniu do zarządzania interakcjami międzykulturowymi w korporacjach. Głównym celem tej książki jest poszerzenie wiedzy na temat zarządzania międzykulturowego w filiach zagranicznych korporacji transnarodowych w aspekcie barier kulturowych.
Główne obszary tematyczne to: zarządzanie międzykulturowe jako dyscyplina badawcza - jego definicja, fazy rozwoju, znaczenie i przedmiot zainteresowań, klasyfikacja barier kulturowych, skuteczne mechanizmy ich przełamywania, w tym metody adaptacji w otoczeniu wielokulturowym, model efektywności kulturowej korporacji transnarodowych, determinanty zarządzania międzykulturowego, czynniki tworzące efektywność kulturową, problemy metodologiczne związane z badaniem filii zagranicznych korporacji transnarodowych w Polsce, analiza barier kulturowych w zarządzaniu filiami zagranicznymi korporacji w Polsce - typów, obszarów występowania i ich istotności, mechanizmów przełamywania barier wraz z propozycją usprawnień w wybranych obszarach zarządzania międzykulturowego. Adresaci:
Książka może być źródłem pogłębionej wiedzy dla studentów wyższych lat studiów magisterskich, słuchaczy studiów doktoranckich oraz kadry naukowo-dydaktycznej kierunków związanych z zarządzaniem i ekonomią. Wyniki badań i propozycje usprawnień są również adresowane do osób uczestniczących w interakcjach międzykulturowych w filiach zagranicznych korporacji.


Liczba stron292
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-0897-7
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  O autorce     7
  Wstęp     9
  Rozdział 1. Zarządzanie międzykulturowe w filiach zagranicznych korporacji transnarodowych     19
  1.1. Zarządzanie międzykulturowe jako dyscyplina naukowa     19
  1.2. Stan badań nad filiami zagranicznymi korporacji transnarodowych     30
  1.3. Znaczenie i zakres zarządzania międzykulturowego w filiach zagranicznych korporacji transnarodowych     44
  Rozdział 2. Bariery kulturowe w zarządzaniu filiami zagranicznymi korporacji transnarodowych     57
  2.1. Źródła barier w interakcjach międzykulturowych związane z kulturą narodową     57
  2.2. Organizacyjne źródła barier kulturowych w zarządzaniu filiami zagranicznymi     71
  2.3. Zakorzenione w jednostce źródła barier kulturowych w zarządzaniu filiami zagranicznymi     90
  Rozdział 3. Model efektywności kulturowej w zarządzaniu filiami zagranicznymi korporacji transnarodowych     100
  3.1. Pojęcie i koncepcja efektywności kulturowej korporacji transnarodowej     100
  3.2. Poziomy efektywności kulturowej korporacji transnarodowych     117
  Rozdział 4. Filie zagraniczne korporacji transnarodowych w Polsce - aspekty metodologiczne     131
  4.1. Charakterystyka podmiotów z kapitałem zagranicznym i filii zagranicznych w Polsce     131
  4.2. Koncepcja badań własnych filii zagranicznych korporacji transnarodowych w Polsce     143
  4.3. Charakterystyka próby badawczej i uczestników badania     151
  Rozdział 5. Interakcje międzykulturowe w filiach zagranicznych korporacji transnarodowych w Polsce - wyniki badań własnych     162
  5.1. Rodzaje barier kulturowych w badanych filiach zagranicznych korporacji transnarodowych     162
  5.2. Obszary występowania barier kulturowych i ich istotność     178
  5.3. Mechanizmy rozpoznawania i przełamywania barier kulturowych w badanych filiach zagranicznych korporacji transnarodowych     188
  Zakończenie     199
  1. Podsumowanie rozważań teoretycznych     199
  2. Podsumowanie wyników badań własnych     201
  3. Propozycje usprawnień w obszarze zarządzania międzykulturowego w filiach zagranicznych korporacji transnarodowych     206
  Załącznik 1. Charakterystyka typów filii zagranicznych     211
  Załącznik 2. Postrzeganie dystansu kulturowego     215
  Załącznik 3. Teorie biznesu międzynarodowego - streszczenie głównych koncepcji     218
  Załącznik 4. Zalety i wady zastosowanej w pracy metodologii badań własnych     225
  Załącznik 5. Bariery kulturowe w filiach zagranicznych korporacji transnarodowych w Polsce - przykłady z badań własnych     227
  Załącznik 6. Tabele uzupełniające charakterystykę badanych filii zagranicznych korporacji transnarodowych     272
  Bibliografia     275
  Wykaz skrótów     287
  Indeks     289
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia