Zarządzanie strategiczne w samorządach lokalnych

Zarządzanie strategiczne w samorządach lokalnych

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

63,00

Format: pdf

63,00

cena zawiera podatek VAT

Zjawiska zachodzące we współczesnym demokratycznym społeczeństwie powodują, że mimo postępującej globalizacji gospodarki wzmaga się identyfikacja społeczeństw w wymiarze lokalnym. Głównym celem niniejszej książki jest wskazanie podstawowych problemów i instrumentów zarządzania strategicznego w samorządach lokalnych. Na podstawie analizy aktualnie przyjętych strategii rozwoju lokalnego w samorządach województwa warmińsko-mazurskiego opracowano diagnozę i prognozę strategiczną tych samorządów pod względem poszukiwania modelowych rozwiązań w zakresie określenia strategicznej wizji samorządów lokalnych, zasad budowy ich strategii rozwoju oraz procesu lokalnego zarządzania strategicznego. W wyniku tej analizy zaprezentowano koncepcję lokalnego zarządzania strategicznego obejmującego proces diagnozy i prognozy strategicznej, sformułowanie strategii, jej wdrożenie i ewaluację.


Liczba stron312
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-2877-7
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  O autorze    7
    Wprowadzenie    9
    Zakres badań    9
    Metody badawcze    13
    1. Problemy zarządzania strategicznego w samorządzie lokalnym    17
    Identyfikacja lokalnego samorządu terytorialnego    17
    Zarządzanie strategiczne w samorządzie terytorialnym    24
    Rozwód koncepcji zarządzania publicznego. Implementacje dla samorządu terytorialnego    36
    Sieciowy paradygmat strategicznego zarządzania rozwojem lokalnym    48
    Rola urzędu w zarządzaniu strategicznym jednostką samorządu terytorialnego    53
    Dysfunkcje lokalnego zarządzania strategicznego    57
    Konkluzje    64
    2. Instrumenty zarządzania strategicznego w samorządzie lokalnym    68
    Instrumenty finansowe    68
    Programy operacyjne i finansowe    82
    Planowanie zagospodarowania przestrzennego i system informacji przestrzennej    102
    Marketing terytorialny    112
    Koncepcje realizacji usług publicznych    119
    Partnerstwo publiczno-prywatne    123
    Strategiczna współpraca samorządów lokalnych    131
    Przywództwo lokalne w zarządzaniu strategicznym    139
    Partycypacja i konsultacje społeczne    144
    Strategiczna karta wynik? w lokalnym zarządzaniu strategicznym    155
    Konkluzje    161
    3. Analiza lokalnego zarządzania strategicznego    167
    Metody diagnozy strategicznej samorządów lokalnych    167
    Metody i proces planowania strategicznego w samorządach lokalnych    175
    Identyfikacja i analiza strategii rozwoju badanych jednostek    183
    Elementy strategii rozwoju lokalnego    193
    Ewaluacja i kontrola w lokalnym zarządzaniu strategicznym    205
    Różnorodność środowiska naturalnego jako czynnik atrakcyjności lokalizacyjnej    211
    Zróżnicowanie osadnicze i jakość kapitału ludzkiego badanych gmin i powiatów    213
    Analiza budżetowych możliwości realizacji strategii rozwoju lokalnego    222
    Lokalne zarządzanie strategiczne w percepcji społecznej    238
    Konkluzje    247
    4. Koncepcja lokalnego zarządzania strategicznego    254
    Modele lokalnych strategii rozwoju    254
    Zasady tworzenia strategii rozwoju lokalnego    261
    Proces lokalnego zarządzania strategicznego    271
    Konkluzje    273
    Podsumowanie i wnioski ogólne    278
    Literatura    289
    Indeks    305
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia