Zarządzanie wartością z klientem

-17%

Zarządzanie wartością z klientem

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

73,87  89,00

Format: pdf

Cena początkowa: 89,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 68,53 zł  


73,87

w tym VAT

W książce Zarządzanie wartością z klientem autor dowodzi zasadności tezy, że możliwe jest niwelowanie powiększającego się dystansu między ekonomią a naukami społecznymi, a zwłaszcza między ekonomią a humanistyką. Autor jest wyrazicielem optymizmu poznawczego, przekonując, że możliwe jest przezwyciężenie występującego powszechnie, rozłącznego traktowania wartości, kiedy to wartość (dla) klienta przeciwstawiana jest wartości (dla) przedsiębiorstwa. Tyleż oryginalna, co prowokacyjnie sformułowana teza osadzona zostaje na trzech fundamentalnych założeniach dotyczących: godności systemowej (rzeczywistość jest wielowymiarowa), pełni semantycznej (wartość odsyłająca do klasycznej TRIADY), prymatu ludzkiej podmiotowości (nieodzowność wspomagania antropologicznego nauk społecznych). Sytuując omawiane kwestie w sferze poznania (teoria), autor odwołuje się jednocześnie do ich odpowiedników w rzeczywistości społeczno-gospodarczej, zwłaszcza tej, która jest najbliższa człowieka. Są nią oczywiście usługi. Wnikliwa analiza i dogłębna znajomość tychże pozwalają z działalności usługowej wyprowadzić koncepcję relacyjnej konstelacji wartości. W interpretacji autora staje się ona realnym łącznikiem między ekonomią a aksjologią, zaś działalności usługowej przydaje nowego znaczenia.


Rok wydania2012
Liczba stron440
KategoriaGospodarka światowa
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-3594-2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     13
  1. Wartość - pojęcie wieloznaczne     21
  1.1. Etymologia     21
  1.2. Wstępne uściślenia terminologiczne     21
  1.3. Kategoria wartości w ekonomii     23
  1.4. Wartość w rozumieniu potocznym     23
  2. Wyjściowy consens pojęciowo-znaczeniowy     24
  2.1. Założenia dotyczące istnienia wartości     24
  2.2. Wstępne rozróżnienia i pochodne znaczeniowe     25
  3. Jak istnieją wartości?     27
  3.1. Powstawanie, zjawianie się wartości     27
  3.2. Istnienie jako urzeczywistnianie (się)     28
  4. Teoria wartości. Prezentacja stanowisk wyjaśniających istnienie wartości     37
  4.1. Możliwość formułowania zobiektywizowanych sądów dotyczących wartości albo o obronie stanowiska subiektywistycznego     37
  4.2. Krytyczny przegląd najważniejszych stanowisk dotyczących istnienia wartości     39
  4.3. Dualizm - cechą wyróżniającą wartości     44
  5. Wartości w kontekście kultury. Aksjologiczny wymiar wartości     48
  5.1. Wartości jako podstawa odpowiedzialnego działania     48
  5.2. Geneza systemów wartości     49
  5.3. Opozycyjność: natura versus kultura i jej konsekwencje dla działalności gospodarczej     52
  5.4. Kultura versus cywilizacja     60
  5.5. "Dobro" jako podstawowa kategoria wartościująca     62
  5.6. Dobro w kontekście aksjologii     66
  5.7. Podmiotowy wymiar wartości     67
  6. TRIADA albo aksjologiczny wymiar wartości     69
  6.1. Zawartość fundująca znaczenie     69
  6.2. TRIADA - jedność odniesień     72
  6.3. Konsekwencja wynikająca z uznania TRIADY wartości     73
  7. Prymat Dobra     75
  7.1. Dobro wyznaczające ludzkie beneficjum     75
  7.2. Dobrostan przed dobrobytem     76
  7.3. Aktualność dobra wspólnego     77
  7.4. Nieopozycyjność zła     78
  8. Podmiotowy aspekt postrzegania i u-obecniania wartości     80
  8.1. Postrzeganie     80
  8.2. Urzeczywistnianie     81
  8.3. Klasyfikacja podmiotów uczestniczących w procesie wartościowania     81
  8.4. Człowiek jako twórca wartości     83
  8.5. Ja i "mój" świat. Formowanie świata dzięki wartościom     84
  9. Pomocniczo-porządkujące określenie wartości     86
  9.1. Pożądawczo-sprawczy stosunek do wartości     86
  9.2. Oceniająco-krytyczny stosunek do wartości     87
  9.3. Usługa jako Dobro     89
  10. Ewolucja poglądów na wartość     90
  11. Antropologiczny zwrot     92
  11.1. Dorobek psychologii humanistycznej     92
  11.2. Wkład antropologii filozoficznej     93
  11.3. Inspiracje antropologiczne     94
  11.4. Dylemat człowieka - sprawcy wartości     96
  12. Nowe uporządkowanie rzeczywistości: trzy światy K.R. Poppera     97
  12.1. Rzeczywistość wielowymiarowa     97
  12.2. Za-wartość świata 3     98
  12.3. Włączenie TRIADY w wielowymiarową rzeczywistość     100
  13. Aksjologicznie utrwalona hierarchia wartości     102
  13.1. Klasyczna hierarchia potrzeb     102
  13.2. Gradacja wartości     103
  14. Hierarchia wartości M. Schelera a hierarchia potrzeb A. Maslowa     105
  14.1. Wartości pionowo uporządkowane     105
  14.2. Hierarchie - próba uzasadnienia     111
  14.3. Potrzeby a pragnienia     113
  14.4. Prywatność potrzeb a wspólnotowość pragnień 115 15. Jeszcze jeden przydatny podział wartości     118
  16. Pojęcie wartościowania i wyceny     120
  16.1. Preferowanie     120
  16.2. Sąd wartościujący     120
  16.3. Ocena wartości     121
  16.4. Wycena wartości     122
  17. Praca - źródłem wartości     123
  17.1. Pracy (od początku do końca) związek z wartością     123
  17.2. Praca w perspektywie procesu serwicyzacji gospodarki     126
  17.3. Skrócona systematyka rodzajów pracy     129
  17.4. Usługowe piętno odciskające się na pracy     131
  17.5. Korzyści z myślowego regresu     132
  18. Wartość - jako przedmiot poznania nauk ekonomicznych     141
  18.1. Dwa nurty ekonomicznej teorii wartości     141
  18.2. Wartość dodana     143
  18.3. Droga pośrednia: przez VAT do wartości     144
  18.4. Ekonomiczna wykładnia wartości dodanej     145
  18.5. Wycena wartości klienta-udziałowca     149
  18.6. Wartość odzyskiwana traci znaczenie na rzecz wartości doświadczanej     152
  18.7. Wartość w perspektywie teorii usług     153
  18.8. Współczesna analiza wartości odkrywająca znaczenie niematerialnych aktywów     155
  19. W poszukiwaniu nowego źródła wartości     157
  19.1. Nowe aktywa we współczesnej gospodarce zaczynają wyznaczać wartość     157
  20. Wartość w gospodarce sieciowych powiązań     163
  20.1. Gospodarka sieciowych powiązań (The network economy)     163
  20.2. Społeczeństwo ludzi komunikujących się     166
  20.3. Sieć - infrastrukturą odmaterializowanej gospodarki     168
  20.4. Konsekwencje usieciowienia współczesnego społeczeństwa     180
  20.5. Etyka hackerów, jako wytwór kultury innowacji, uzasadnieniem dla apologii kultury     188
  20.6. Wartość jako podstawa apologii kultury     193
  21. Konsumpcja jako sposób potwierdzania wartości     196
  21.1. Wprowadzenie albo diagnoza stanu     196
  21.2. Niebezpieczeństwo przekształcenia się nadwyżki w nicość w gospodarce nadmiaru     199
  22. Zmiana paradygmatu marketingu     205
  22.1. Symptomy dokonujących się zmian     205
  22.2. Zmiany zaczęły się w usługach     206
  22.3. Wartość w znaczeniu marketingowym     209
  23. Od jakości do wartości     212
  23.1. Kontekst interpretacyjny w zarysie     212
  23.2. Możliwość synkretycznego ujęcia jakości     213
  23.3. Jakość w sferze ponadzmysłowych doznań     215
  23.4. Wartość ujęta interdyscyplinarnie     225
  24. Wartość w ujęciu nauk o zarządzaniu     229
  24.1. Zarządzanie wartością w warunkach niekonkurencyjnych celów     230
  24.2. Wartość w układzie spolaryzowanych napięć     232
  25. Zestaw wartości "dyscyplinarnie" uporządkowany     239
  25.1. Podstawowy zestaw wartości     239
  25.2. Wartość w ujęciu "dyscyplinarnym"     240
  25.3. Szacunek wartości produktu     244
  26. Definicja wartości ekonomicznej marketingowo i aksjologicznie skorygowana     248
  27. Współczesne teorie kreacjonizmu wartości     250
  27.1. Kreowanie wartości - skrótowa charakterystyka     250
  27.2. Koncepcja twórczości zaprogramowanej     255
  27.3. Nobilitujące signum twórczości     260
  28. Novum organum ery postindustrialnej     262
  29. Nowa typologia klientów     266
  29.1. Aneks do klasycznej segmentacji     266
  29.2. Indywidualny klient jako przedmiot badań     274
  29.3. Klient - wartość, konsekwencje wzajemnych odniesień     276
  29.4. Nośniki wartości     283
  30. Zarys paradygmatu współpracy     287
  30.1. Przyczynek do "filozofii" współpracy     287
  30.2. Bezkonkurencyjny paradygmat gospodarki rynkowej i jego konsekwencje     293
  30.3. W stronę paradygmatu współpracy     303
  30.4. Systematyzacja form współpracy     309
  30.5. Logika praktyczna jako podstawa teorii współpracy     312
  31. Wartość wspólnie dodana     315
  31.1. Wartość wspólnie dodana w marketingowym kontekście interpretacyjnym     315
  31.2. Współtworzenie wartości     317
  32. Klient współwytwórcą wartości     320
  32.1. Tworzenie wartości jako współtworzenie (Value creation as a co-creation     320
  32.2. Klienci w poszukiwaniu doświadczeń źródłowych     324
  32.3. Wyniki ustaleń i ich transpozycja     334
  33. Zarządzanie relacjami z klientem. CRM jako CVM     337
  33.1. Powstanie i znaczenie CRM     338
  33.2. CRM - wpisane w schemat blokowy interakcje     340
  33.3. CRM - wersja relacyjna     341
  33.4. CRM jako VCM     346
  34. Zarządzanie interakcjami z klientami     352
  35. Oszacowanie korzyści wynikających ze współpracy     355
  35.1. Postulat wyprowadzony z rozpoznanego trendu     355
  35.2. Nowa korzyść: tworzenie wartości z klientem na fundamencie zaufania     356
  36. Od łańcucha do konstelacji wartości     361
  36.1. Dekonstrukcja łańcucha wartości     365
  37. Wprowadzenie do relacyjnej konstelacji wartości     372
  37.1. Fazy pośrednie prowadzące do RKW     372
  37.2. RKW - zarys teorii     375
  37.3. RKW - rekonstrukcja kontekstu     377
  37.4. Zarys teorii RKW     380
  37.5. RKW - wymiar podmiotowy     388
  37.6. Pomiar wyników     391
  38. RKW - próby zdefiniowania     396
  38.1. Poziomy analityczne     396
  38.2. Kolejna próba zdefiniowania RKW     398
  38.3. Definiowanie RKW     402
  39. Korzystne implikacje wynikające z rozwiniętej RKW     409
  39.1. Korzyści     409
  39.2. Zasadnicze implikacje     411
  40. Ku syntezie: nowy wymiar w myśleniu strategicznym     416
  40.1. Możność - eksplikacja pojęcia     416
  40.2. Możność - nowa przesłanka określająca przedsiębiorczość     422
  Zakończenie     427
  Summary     429
  Bibliografia     433
RozwińZwiń