Planowanie i kontrola budżetowa w organizacjach

-20%

Planowanie i kontrola budżetowa w organizacjach

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

39,20  49,00

Format: pdf

39,2049,00

cena zawiera podatek VAT

Książka zawiera uporządkowany wykład podstaw budżetowania. Dwie części, z których jedna poświęcona jest planowaniu, a druga kontroli budżetowej, uzupełnione listami pytań kontrolnych oraz zadaniami pozwalającymi przećwiczyć nabyte umiejętności, zawierają szczegółowe omówienie podstawowych zagadnień, do których należą m.in.: struktura budżetu głównego, skalowanie, techniki budżetowania, budżetowanie przychodów i zapotrzebowania na gotówkę, kontrola zarządcza, rachunek odpowiedzialności, rachunek, analiza i interpretacja odchyleń. Wyjaśniono także specyficzne dla budżetowania zjawiska, takie jak elastyczność planów, rezerwa budżetowa, inercja budżetowa, luzy budżetowe czy efekt silosu.


Adresaci:
Książka adresowana jest do studentów kierunków ekonomicznych, ale także do administratorów, menedżerów czy dyrektorów finansowych. Okaże się pomocna dla praktyków w doskonaleniu ich kompetencji kierowniczych, zarówno na etapie szkoleń menedżerskich, jak i w codziennej pracy.


"Książka wypełnia istniejącą lukę na rynku wydawniczym, gdyż w odróżnieniu od większości innych prac z tego zakresu nie skupia się wyłącznie na zagadnieniach rachunkowych, charakterystycznych dla rachunkowości zarządczej. Stanowi ona nowe ujecie i konfigurację treści dotyczących budżetowania, widzianych oczami naukowca i jednocześnie doświadczonego eksperta ds. zarządzania. Intencją Autora była ukazanie istoty i złożoności budżetowania działalności w sposób zrozumiały i przystępny dla menedżerów różnych szczebli, praktycznie każdej organizacji".


Prof, dr hab, inż. Stanisław Nowosielski


Liczba stron200
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-3527-0
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  O autorze     9
  Wstęp     11
  Część I. Budżetowanie     17
  1. Struktura budżetu głównego     19
  1. 1. Wprowadzenie     19
  1. 2. Istota master budget     20
  1. 3. Budżety operacyjne     22
  1. 4. Budżety finansowe     24
  1. 5. Budżet kapitałowy     25
  1. 6. Podsumowanie     28
  2. Skalowanie budżetu     29
  2. 1. Wprowadzenie     29
  2. 2. Przydatność decyzyjna - skalowanie poziome budżetu     30
  2. 3. Horyzont budżetowania - skalowanie pionowe budżetu     41
  2. 4. Podsumowanie     48
  3. Techniki budżetowania     52
  3. 1. Wprowadzenie     52
  3. 2. Budżetowanie przyrostowe     54
  3. 3. Budżetowanie kosztorysowe (na bazie zerowej)     61
  3. 4. Budżetowanie wartości docelowych     67
  3. 5. Podsumowanie     70
  4. Budżetowanie przychodów     71
  4. 1. Wprowadzenie     71
  4. 2. Ustalanie celów sprzedaży     72
  4. 3. Planowanie wartości pozycji budżetu sprzedaży     74
  4. 4. Skalowanie okresów budżetu sprzedaży     79
  4. 5. Podsumowanie     82
  5. Budżetowanie zapotrzebowania na gotówkę     83
  5. 1. Wprowadzenie     83
  5. 2. Zestawienie wpływów i wydatków     84
  5. 3. Gotówkowe skutki decyzji menedżerskich     90
  5. 4. Kształtowanie płynności przy użyciu budżetu gotówki     92
  5. 5. Podsumowanie     95
  Podsumowanie części I     96
  Pytania kontrolne do części I     97
  Zadania do części I     98
  Część II. Kontrola budżetowa     103
  6. Kontrola zarządcza     105
  6. 1. Wprowadzenie     105
  6. 2. Cele kontroli budżetowej     106
  6. 3. Procedura kontroli budżetowej     112
  6. 4. Podsumowanie     119
  7. Rachunek odpowiedzialności     120
  7. 1. Wprowadzenie     120
  7. 2. Odpowiedzialność za przychody     123
  7. 3. Odpowiedzialność za koszty     124
  7. 4. Odpowiedzialność za wydatki     126
  7. 5. Odpowiedzialność za wyniki     127
  7. 6. Odpowiedzialność za projekty/inwestycje     128
  7. 7. Podsumowanie     129
  8. Rachunek odchyleń     130
  8. 1. Wprowadzenie     130
  8. 2. Odchylenia bezwzględne     131
  8. 3. Dynamika - odchylenia względne     135
  8. 4. Zakresy tolerancji     137
  8. 5. Podsumowanie     144
  9. Analiza odchyleń     145
  9. 1. Wprowadzenie     145
  9. 2. Rachunkowa analiza odchyleń     146
  9. 3. Przyczynowa analiza odchyleń     150
  9. 4. Typowe przyczyny występowania odchyleń budżetowych     154
  9. 5. Podsumowanie     164
  10. Interpretacja odchyleń oraz decyzje pokontrolne     165
  10. 1. Wprowadzenie     165
  10. 2. Interpretowanie odchyleń budżetowych     166
  10. 3. Decyzje korygujące i zapobiegawcze     168
  10. 4. Podsumowanie     175
  Podsumowanie części II     176
  Pytania kontrolne do części II     177
  Zadania do części II     179
  Zakończenie     183
  Literatura zalecana     185
  Rozwiązania zadań     187
  Indeks     197
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia