Planowanie i kontrola budżetowa w organizacjach

-20%

Planowanie i kontrola budżetowa w organizacjach

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

39,20  49,00

Format: pdf

39,2049,00

cena zawiera podatek VAT

Książka zawiera uporządkowany wykład podstaw budżetowania. Dwie części, z których jedna poświęcona jest planowaniu, a druga kontroli budżetowej, uzupełnione listami pytań kontrolnych oraz zadaniami pozwalającymi przećwiczyć nabyte umiejętności, zawierają szczegółowe omówienie podstawowych zagadnień, do których należą m.in.: struktura budżetu głównego, skalowanie, techniki budżetowania, budżetowanie przychodów i zapotrzebowania na gotówkę, kontrola zarządcza, rachunek odpowiedzialności, rachunek, analiza i interpretacja odchyleń. Wyjaśniono także specyficzne dla budżetowania zjawiska, takie jak elastyczność planów, rezerwa budżetowa, inercja budżetowa, luzy budżetowe czy efekt silosu.


Adresaci:
Książka adresowana jest do studentów kierunków ekonomicznych, ale także do administratorów, menedżerów czy dyrektorów finansowych. Okaże się pomocna dla praktyków w doskonaleniu ich kompetencji kierowniczych, zarówno na etapie szkoleń menedżerskich, jak i w codziennej pracy.


"Książka wypełnia istniejącą lukę na rynku wydawniczym, gdyż w odróżnieniu od większości innych prac z tego zakresu nie skupia się wyłącznie na zagadnieniach rachunkowych, charakterystycznych dla rachunkowości zarządczej. Stanowi ona nowe ujecie i konfigurację treści dotyczących budżetowania, widzianych oczami naukowca i jednocześnie doświadczonego eksperta ds. zarządzania. Intencją Autora była ukazanie istoty i złożoności budżetowania działalności w sposób zrozumiały i przystępny dla menedżerów różnych szczebli, praktycznie każdej organizacji".


Prof, dr hab, inż. Stanisław Nowosielski


Liczba stron200
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-3527-0
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  O autorze    9
  Wstęp    11
  Część I. Budżetowanie    17
  1. Struktura budżetu głównego    19
  1. 1. Wprowadzenie    19
  1. 2. Istota master budget    20
  1. 3. Budżety operacyjne    22
  1. 4. Budżety finansowe    24
  1. 5. Budżet kapitałowy    25
  1. 6. Podsumowanie    28
  2. Skalowanie budżetu    29
  2. 1. Wprowadzenie    29
  2. 2. Przydatność decyzyjna - skalowanie poziome budżetu    30
  2. 3. Horyzont budżetowania - skalowanie pionowe budżetu    41
  2. 4. Podsumowanie    48
  3. Techniki budżetowania    52
  3. 1. Wprowadzenie    52
  3. 2. Budżetowanie przyrostowe    54
  3. 3. Budżetowanie kosztorysowe (na bazie zerowej)    61
  3. 4. Budżetowanie wartości docelowych    67
  3. 5. Podsumowanie    70
  4. Budżetowanie przychodów    71
  4. 1. Wprowadzenie    71
  4. 2. Ustalanie celów sprzedaży    72
  4. 3. Planowanie wartości pozycji budżetu sprzedaży    74
  4. 4. Skalowanie okresów budżetu sprzedaży    79
  4. 5. Podsumowanie    82
  5. Budżetowanie zapotrzebowania na gotówkę    83
  5. 1. Wprowadzenie    83
  5. 2. Zestawienie wpływów i wydatków    84
  5. 3. Gotówkowe skutki decyzji menedżerskich    90
  5. 4. Kształtowanie płynności przy użyciu budżetu gotówki    92
  5. 5. Podsumowanie    95
  Podsumowanie części I    96
  Pytania kontrolne do części I    97
  Zadania do części I    98
  Część II. Kontrola budżetowa    103
  6. Kontrola zarządcza    105
  6. 1. Wprowadzenie    105
  6. 2. Cele kontroli budżetowej    106
  6. 3. Procedura kontroli budżetowej    112
  6. 4. Podsumowanie    119
  7. Rachunek odpowiedzialności    120
  7. 1. Wprowadzenie    120
  7. 2. Odpowiedzialność za przychody    123
  7. 3. Odpowiedzialność za koszty    124
  7. 4. Odpowiedzialność za wydatki    126
  7. 5. Odpowiedzialność za wyniki    127
  7. 6. Odpowiedzialność za projekty/inwestycje    128
  7. 7. Podsumowanie    129
  8. Rachunek odchyleń    130
  8. 1. Wprowadzenie    130
  8. 2. Odchylenia bezwzględne    131
  8. 3. Dynamika - odchylenia względne    135
  8. 4. Zakresy tolerancji    137
  8. 5. Podsumowanie    144
  9. Analiza odchyleń    145
  9. 1. Wprowadzenie    145
  9. 2. Rachunkowa analiza odchyleń    146
  9. 3. Przyczynowa analiza odchyleń    150
  9. 4. Typowe przyczyny występowania odchyleń budżetowych    154
  9. 5. Podsumowanie    164
  10. Interpretacja odchyleń oraz decyzje pokontrolne    165
  10. 1. Wprowadzenie    165
  10. 2. Interpretowanie odchyleń budżetowych    166
  10. 3. Decyzje korygujące i zapobiegawcze    168
  10. 4. Podsumowanie    175
  Podsumowanie części II    176
  Pytania kontrolne do części II    177
  Zadania do części II    179
  Zakończenie    183
  Literatura zalecana    185
  Rozwiązania zadań    187
  Indeks    197
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia