Nadużywanie pozycji dominującej w prawie konkurencji

-17%

Nadużywanie pozycji dominującej w prawie konkurencji

1 opinia

Format:

pdf

RODZAJ DOSTĘPU

60,59  73,00

Format: pdf

Cena początkowa: 73,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 56,21 zł  


60,59

w tym VAT

W niniejszej monografii podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, jak w warunkach dokonującej się ekonomizacji stosowania art. 102 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej powinno się obecnie interpretować ustawowe przesłanki zakazu nadużywania pozycji dominującej przez przedsiębiorców, zamieszczone w art. 9 polskiej ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Opracowanie zawiera analizę sankcji nakładanych na przedsiębiorców za naruszenie wspomnianego zakazu, a także charakteru postępowań jurysdykcyjnych prowadzonych przez organy państwa wobec przedsiębiorców odpowiedzialnych za nadużycie pozycji dominującej. Adresaci: Książka jest skierowana do osób zajmujących się na co dzień prawem konkurencji, jak również do osób odpowiedzialnych za ustalanie strategii rynkowej przedsiębiorstw oraz przedstawicieli władz lokalnych.


Rok wydania2010
Liczba stron280
KategoriaInne
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-4630-6
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wykaz skrótów     7
    
    Przedmowa     9
    
    Rozdział 1. Przedsiębiorca dominujący na rynku     11
    1. Pojęcie przedsiębiorcy w prawie konkurencji     11
    2. Rynek właściwy     61
    3. Pozycja dominująca     79
    
    Rozdział 2. Zakaz nadużywania pozycji dominującej na rynku     105
    1. Uwagi wprowadzające     105
    2. Cele przepisu zakazującego nadużywania pozycji dominującej     116
    3. Istota i pojęcie nadużywania pozycji dominującej     119
    4. Przejawy nadużywania pozycji dominującej     126
    4.1. Narzucanie cen (ceny nadmiernie wygórowane i rażąco niskie)     126
    4.2. Ustalanie kontyngentów     160
    4.3. Dyskryminacja     170
    4.4. Wymuszanie transakcji wiązanych     181
    4.5. Przeciwdziałanie rozwojowi konkurencji     191
    4.6. Narzucanie uciążliwych warunków umów     202
    4.7. Podział rynku     224
    4.8. Praktyki nienazwane     235
    5. Charakter zakazu nadużywania pozycji dominującej oraz dopuszczalne wyjątki     240
    
    Rozdział 3. Sankcje z tytułu nadużycia przez przedsiębiorcę posiadanej na rynku pozycji dominującej     245
    1. Sankcja cywilnoprawna w postaci nieważności czynności prawnych będących przejawem nadużycia pozycji dominującej     245
    2. Sankcje administracyjnoprawne     257
    
    Wykaz wykorzystanej literatury     271
RozwińZwiń