Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym

Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

69,00

Format: pdf

69,00

cena zawiera podatek VAT

Książka stanowi całościowe opracowanie zagadnień z zakresu marketingowego zarządzania na rynku farmaceutycznym. Autorzy kompleksowo omówili w niej cechy rynku farmaceutycznego, czynniki kształtujące jego otoczenie, a także stosowane na nim instrumenty i strategie marketingowe, szczególną uwagę zwracając na takie tematy jak: zasady i etapy tworzenia strategii marketingowych oraz charakterystyka różnych strategii marketingowych stosowanych na rynku farmaceutycznym, strategia produktu na rynku farmaceutycznym - cykl życia leku, strategie wprowadzania go na rynek, rola opakowania, sposoby budowania pozycji marki, tworzenie cen i marż handlowych oraz stosowanie opustów cenowych, marketingowe zarządzanie hurtowniami i aptekami - strategia dystrybucji, rola hurtu, budowanie wizerunku apteki oraz zasady merchandisingu aptecznego, reklama, promocja, public relations i programy lojalnościowe na rynku farmaceutycznym, nowoczesne formy komunikacji marketingowej, badanie zachowań pacjentów - znaczenie wiedzy z neuromarketingu dla budowania skutecznych strategii i działań marketingowych.


Liczba stron288
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-7836-9
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  O autorach    9
  Wstęp    11
  Rozdział 1 Orientacja marketingowa na rynku farmaceutycznym    15
  Elementy rynku farmaceutycznego    15
  Istota orientacji marketingowej    20
  Zarządzanie marketingowe na rynku farmaceutycznym    25
   Rozdział 2 Uwarunkowania działań marketingowych na rynku farmaceutycznym    31
  Czynniki kształtujące działania marketingowe na rynku farmaceutycznym    31
  Struktura podmiotowa rynku farmaceutycznego    44
   Rozdział 3 Badania marketingowe na rynku farmaceutycznym    56
  Istota i procedura badań marketingowych    56
  Podział badań marketingowych    63
  Badania ilościowe    64
  Badania jakościowe    70
  Współpraca z agencją marketingową    77
   Rozdział 4 Zachowania nabywców i segmentacja rynku farmaceutycznego    79
  Wiedza o nabywcach    79
  Czynniki kształtujące zachowania nabywców    82
  Etapy procesu zakupu    85
  Neuromarketing a wiedza o nabywcy    90
  Klienci instytucjonalni    90
  Istota i kryteria segmentacji    91
  Etapy procesu segmentacji    95
   Rozdział 5 Strategia produktu na rynku farmaceutycznym    98
  Istota i klasyfikacja produktów    98
  Cykl życia produktu    102
  Zarządzanie portfelem produktów    106
  Wprowadzanie nowego produktu na rynek    109
  Błędy i bariery we wprowadzaniu nowego produktu    116
  Rola opakowania    118
   Rozdział 6 Zarządzanie marką    124
  Istota marki    124
  Marka a segmentacja i proces decyzyjny    129
  Strategie marek    131
  Pozycjonowanie marki    134
  Wartość marki i jej wycena    136
   Rozdział 7 Strategie cen i marż na rynku farmaceutycznym    139
  Cena w koncepcji marketingu mix    139
  Metody ustalania cen    142
  Strategie cenowe    144
  Ceny w świetle ekonomii behawioralnej    147
  Opusty cenowe    148
  Elastyczność cenowa popytu    150
  Marże handlowe    152
   Rozdział 8 Procesy dystrybucji na rynku farmaceutycznym    155
  Istota i rodzaje kanałów dystrybucji    155
  Funkcjonowanie hurtu farmaceutycznego    166
  Pozaapteczny kanał dystrybucji leków    172
  Rozdział 9 Rola apteki na rynku farmaceutycznym    180
  Apteka partnerem dla producenta    180
  Wizerunek i tożsamość apteki    181
  Merchandising apteczny    187
  Usługi dodatkowe w aptece    196
  Standardy obsługi pacjenta w aptece    198
  Rozdział 10 Strategia komunikacji masowej na rynku farmaceutycznym    202
  Istota komunikacji marketingowej    202
  Reklama na rynku farmaceutycznym    205
  Promocja sprzedaży na rynku farmaceutycznym    218
  Działania public relations na rynku farmaceutycznym    220
  Rozdział 11 Komunikacja indywidualna jako element marketingu mix    229
  Promocja osobista    229
  Promocja bezpośrednia    239
  E-pharmamarketing - nowoczesne formy komunikacji marketingowej    244
  Programy lojalnościowe    247
  Budowanie zaufania i tworzenie kultury organizacyjnej zespołu    250
  Rozdział 12 Strategie marketingowe i proces ich tworzenia na rynku farmaceutycznym    253
  Istota i proces tworzenia strategii    253
  Rodzaje strategii marketingowych    263
   Bibliografia    273
  Indeks    281
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia