Wycena i kształtowanie wartości przedsiębiorstwa

-20%

Wycena i kształtowanie wartości przedsiębiorstwa

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

31,20  39,00

Format: pdf

31,2039,00

cena zawiera podatek VAT

W książce w zarysie przedstawiono zagadnienia związane z wyceną przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem warstwy teoretyczno-metodycznej podjętej problematyki. Ukazano uregulowania formalnoprawne dotyczące wyceny przedsiębiorstw oraz przesłanki i procedury wyceny, a także omówiono stosowane w praktyce metody wyceny przedsiębiorstwa. Z uwagi na szybki rozwój koncepcji zarządzania wartością przedsiębiorstwa (value based management) oraz na przeobrażania, jakim w związku z tym podlegają systemy oceny efektywności przedsiębiorstw, w publikacji scharakteryzowano także istotę, narzędzia oraz znaczenie pomiaru i oceny procesów kształtowania wartości przedsiębiorstwa.


Szczegółowo przedstawiono następujące zagadnienia:


specyfika wyceny przedsiębiorstwa jako dobra gospodarczego uwarunkowania prowadzenia wyceny przedsiębiorstw charakterystyka majątkowych, dochodowych i mieszanych metod wyceny przesłanki i wyznaczniki kształtowania wartości przedsiębiorstw.


Adresaci:


Publikacja zainteresuje przede wszystkim studentów i wykładowców uczelni ekonomicznych, wycena przedsiębiorstw jest już bowiem od dłuższego czasu tematem wykładów, ćwiczeń i seminariów. Zakres przedmiotowy niniejszej książki jest dostosowany do obowiązującego programu nauczania dla polskich uczelniach ekonomicznych.


Tytuł poprzedniego wydania: Wycena przedsiębiorstwa


Liczba stron200
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-3646-8
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  O autorze     7
    
  Wstęp     9
    
  1. Przedsiębiorstwo jako obiekt wyceny     13
    
  Restrukturyzacja procesów gospodarczych a wycena przedsiębiorstw w Polsce     13
  Kapitał jako źródło wartości przedsiębiorstwa     16
  Wartość jako kategoria ekonomiczna a przedsiębiorstwo     21
  Wartość w strukturze celów przedsiębiorstwa     27
  Zakresy wyceny przedsiębiorstwa i determinanty jego wartości     32
    
  2. Uwarunkowania i elementy wyceny przedsiębiorstwa     40
    
  Pomiar wartości jako podstawa wyceny przedsiębiorstwa     40
  Przesłanki i funkcje wyceny przedsiębiorstwa     45
  Formalnoprawne uregulowania wyceny przedsiębiorstwa     52
  Procedura wyceny przedsiębiorstwa     64
  Uwzględnianie zmiany wartości kapitału w czasie w wycenie przedsiębiorstwa     70
    
  3. Metody wyceny przedsiębiorstw     79
    
  Systematyka metod wyceny przedsiębiorstw     79
  Metody majątkowe w procesie wyceny przedsiębiorstwa     87
  Dochodowa wycena przedsiębiorstwa - przedsiębiorstwo jako forma inwestycji     92
  Wartość reputacji w mieszanych metodach wyceny przedsiębiorstwa     108
  Syntetyczne ujęcie metod wyceny - rachunek pomiaru i oceny wartości przedsiębiorstwa     117
    
  4. Kształtowanie wartości przedsiębiorstwa     126
    
  Globalne uwarunkowania funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstw     126
  Ewolucja typów własności a kontrola właścicielska w  przedsiębiorstwie     133
  Kształtowanie wartości w procesie pomiaru i oceny efektywności przedsiębiorstwa     144
  Determinanty kreowania wartości przedsiębiorstwa     158
  Kreowanie wartości w ocenie efektywności restrukturyzacji przedsiębiorstwa     162
  Kreowanie wartości jako podstawa motywowania w  przedsiębiorstwie     167
    
  Zakończenie     175
    
  Literatura     181
  Wybrane akty prawne     193
  Indeks     195
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia