Sukces i autonomia w zarządzaniu organizacją szkolną

-20%

Sukces i autonomia w zarządzaniu organizacją szkolną

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

31,20  39,00

Format: pdf

31,2039,00

cena zawiera podatek VAT

Publikacja Sukces i autonomia w zarządzaniu organizacją szkolną przedstawia organizację szkolną w kontekście procesów zwiększonej autonomii. Opracowanie wzbogaca naukę o zarządzaniu oświatą o koncepcje wynikające z teorii zarządzania organizacją. Za ważną determinantę sukcesu uznano kompetencje dyrektora szkoły i dlatego poddano je szczegółowej analizie. Przedstawione w pracy wnioski z badań własnych autora dotyczą stylów kierowania organizacją szkolną, gospodarowania czasem przez dyrektora szkoły, delegowania uprawnień, modelu kształcenia dyrektorów szkół oraz profilu kompetencyjnego dyrektora szkoły. Książka stanowi wsparcie dla dyrektorów szkół. Dzięki niej dyrektorzy zyskają niezbędną wiedzę dotyczącą procesów rozwojowych w szkole oraz określą swoją rolę w procesie zdobywania autonomii przez szkołę. Studenci kierunków pedagogicznych oraz osoby podejmujące studia podyplomowe z zakresu zarządzania oświatą znajdą w pracy bogate informacje o zarządzaniu organizacją szkolną. Publikacja będzie przydatna także pracownikom nadzoru pedagogicznego i administracji samorządowej związanym z zarządzaniem oświatą. Zdobędą tu oni wiadomości na temat rozwiązań organizacyjnych w innych krajach europejskich, a także otrzymają pomoc w określeniu pożądanych umiejętności i cech osobowych dyrektora szkoły.


Liczba stron280
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-4690-0
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Rozdział 1. Szkoła jako organizacja    11
  1.1. Pojęcie organizacji w literaturze przedmiotu    11
  1.1.1. Organizacja jako system    11
  1.1.2. Modele organizacji    17
  1.1.3. Szkoła jako organizacja    23
  1.1.4. Cechy szkoły jako organizacji    28
  1.2. Istota otoczenia szkoły w zarządzaniu organizacją    35
  1.2.1. Pojęcie otoczenia    35
  1.2.2. Modele otoczenia organizacji    38
  1.2.3. Otoczenie organizacji szkolnej    42
  1.2.4. Modele otoczenia organizacji szkolnej    45
  1.3. Siły sprawcze organizacji szkolnej    51
  1.3.1. Strategia jako determinanta sukcesu zarządzania    51
  1.3.2. Struktury w organizacji szkolnej    61
  1.3.3. Kultura organizacyjna szkoły    68
  Rozdział 2. Współczesne dylematy rozwoju organizacji szkolnej    79
  2.1. Wymiary sukcesu organizacji    79
  2.1.1. Pojęcie sukcesu w literaturze przedmiotu    79
  2.1.2. Ilościowy wymiar sukcesu organizacji    81
  2.1.3. Jakościowe aspekty sukcesu organizacji    85
  2.1.4. Problematyka pomiaru sukcesu organizacji szkolnej    92
  2.2. Wybrane aspekty rozwoju organizacyjnego    106
  2.2.1. Rozwój i zmiana organizacyjna    106
  2.2.2. Koncepcje rozwoju organizacji szkolnej    111
  2.2.3. Szkoła jako organizacja ucząca się    120
  2.3. Autonomizacja organizacji szkolnej    125
  2.3.1. Pojęcie autonomizacji w literaturze przedmiotu    125
  2.3.2. Autonomia jako wyznacznik nowoczesnej organizacji szkolnej    129
  2.3.3. Koncepcja częściowo autonomicznej organizacji szkolnej    140
  Rozdział 3. Wybrane problemy zarządzania organizacją szkolną    148
  3.1. Kierowanie szkołą w teorii organizacji i zarządzania oświatą    148
  3.1.1. Kierowanie a zarządzanie    148
  3.1.2. Koncepcje zarządzania organizacją szkolną    155
  3.1.3. Zintegrowany model zarządzania St. Galler    164
  3.2. Dyrektor we współczesnej organizacji szkolnej    173
  3.2.1. Funkcje dyrektora szkoły    173
  3.2.2. Role organizacyjne dyrektora szkoły    181
  3.2.3. Kompetencje dyrektora szkoły    189
  Rozdział 4. Sukces w zarządzaniu współczesną organizacją szkolną    199
  4.1. Organizacja badań własnych    199
  4.1.1. Przebieg badań    199
  4.1.2. Dobór próby badawczej    199
  4.1.3. Charakterystyka badanego środowiska    200
  4.2. Strategia badawcza    207
  4.2.1. Model badań własnych    207
  4.2.2. Zmienne nieobserwowalne w badaniach własnych    209
  4.3. Aspekty sukcesu zarządzania    210
  4.3.1. Style zarządzania a kompetencje dyrektora szkoły    210
  4.3.2. Wybrane aspekty sprawności organizacyjnej dyrektora szkoły    220
  4.3.3. Efektywność systemu kształcenia oraz doskonalenia dyrektorów szkół    231
  4.3.4. Profil kompetencyjny dyrektora szkoły    236
  Zakończenie    247
  Spis tabel    255
  Spis rysunków    257
  Spis wykresów    259
  Bibliografia    261
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia