Kompetencje emocjonalne nauczyciela

Kompetencje emocjonalne nauczyciela

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

39,00

Format: pdf

39,00

cena zawiera podatek VAT

Jaką rolę odgrywają emocje w pracy nauczyciela? Co mówią na ten temat badania naukowe i jakie badania na gruncie pedagogiki były do tej pory prowadzone? Czym są kompetencje nauczyciela? Co jest wyróżnikiem kompetencji emocjonalnych nauczyciela? Co składa się na kompetencje emocjonalne nauczyciela? Jak nauczyciel może rozpoznawać swoje emocje i jak może nimi kierować? Jak nauczyciel może zadbać o rozwijanie własnych kompetencji emocjonalnych? Autorki książki starają się udzielić odpowiedzi na te i inne pytania, koncentrujące się wokół problematyki kompetencji emocjonalnych nauczycieli i sposobów ich rozwijania . (ze wstępu) W tym miejscu chciałabym przede wszystkim pogratulować Autorkom przygotowania wartościowej od strony teoretycznej i praktycznej książki. Środowisko teoretyków i praktyków edukacji otrzymuje niezwykle przydatne w pracy zawodowej opracowanie. Na polskim rynku wydawniczym będzie to pierwsza publikacja naukowa z programem edukacyjnym dotyczącym rozwijania kompetencji emocjonalnych adresowana do nauczycieli i pedagogów . (z recenzji dr hab. Hanny Solarczyk-Szwec, prof. UMK)


Liczba stron248
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-5338-0
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  1. Emocje: podstawy interdyscyplinarne    17
  Wprowadzenie    17
  Rys historyczny    18
  Wzrost zainteresowania problematyką emocji i jej popularyzacja w Polsce    26
  Badania nad emocjami w psychologii, socjologii i pedagogice    32
  Emocje: wybrane zagadnienia    48
  2. Kompetencje emocjonalne nauczyciela: istota i model    67
  Wprowadzenie    67
  Natura kompetencji    68
  Kompetencje nauczycieli    76
  Inteligencja emocjonalna a/i kompetencje emocjonalne    81
  Kompetencje emocjonalne nauczyciela    109
  3. Rozwijanie kompetencji emocjonalnych nauczycieli    136
  Wprowadzenie    136
  Praca nad emocjami    141
  Empatia    144
  Entuzjazm    151
  Przebaczanie    160
  Optymizm    168
  Władza wychowawcza    176
  Budowanie relacji interpersonalnych    185
  Pewność siebie    196
  Sprawiedliwość społeczna    205
  Zaufanie    214
  Znajomość kultury uczniowskiej    222
   Zakończenie    231
  Bibliografia    235
  Załącznik    245
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia