Wpływ otoczenia finansowego na konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw

-20%

Wpływ otoczenia finansowego na konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

88,80  111,00

Format: pdf

88,80111,00

cena zawiera podatek VAT

Prezentowana rozprawa przedstawia badania poświęcone oddziaływaniu otoczenia finansowego na konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw. Wśród elementów tego otoczenia analizą objęto głównie ich trzy rodzaje: obciążenia publicznoprawne, które uszczuplają środki własne przedsiębiorstwa, np. podatki, składki z tytułu ubezpieczeń społecznych oraz ubezpieczeń zdrowotnych, instrumenty zabezpieczające finansowo przedsiębiorstwo przed negatywnymi skutkami zdarzeń wynikających z prowadzonej działalności - ubezpieczenia gospodarcze, źródła kapitału obcego, który może być wykorzystany do finansowania wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstwa. W monografii dokonano powyższej analizy zarówno w ujęciu teoretycznym, jak i w świetle badań empirycznych oraz zaprezentowano modele pozwalające hierarchicznie uporządkować, porównać i ocenić wpływ, jaki wywierają poszczególne instrumenty.


Liczba stron630
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-6027-2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     9
  Rozdział 1. Konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw oraz ich otoczenie finansowe     19
  1.1. Pojęcie, cechy i rola małych i średnich przedsiębiorstw     19
  1.2. Konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw     29
  1.3. Otoczenie finansowe małych i średnich przedsiębiorstw     42
  Rozdział 2. Oddziaływanie zewnętrznych źródeł finansowania oraz ubezpieczeń na konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw     64
  2.1. Stopień wykorzystania poszczególnych źródeł finansowania przez małe i średnie przedsiębiorstwa     64
  2.2. Znaczenie kredytu dla konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw     68
  2.3. Poręczenia kredytowe i pożyczki z sektora pozabankowego w kontekście konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw     97
  2.4. Znaczenie leasingu dla konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw     125
  2.5. Środki z funduszy venture capital a konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw     140
  2.6. Emisja akcji i obligacji na rynku giełdowym i pozagiełdowym a konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw     154
  2.7. Znaczenie faktoringu dla konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw     164
  2.8. Ubezpieczenia gospodarcze jako zabezpieczenie sytuacji finansowej małych i średnich przedsiębiorstw     178
  Rozdział 3. Środki budżetowe i środki z Unii Europejskiej w kontekście konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw     195
  3.1. Środki budżetowe a konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw     195
  3.2. Środki z Unii Europejskiej pod kątem konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw     218
  Rozdział 4. Obciążenia publicznoprawne małych i średnich przedsiębiorstw a ich konkurencyjność     243
  4.1. Istota obciążeń publicznoprawnych w stosunku do małych i średnich przedsiębiorstw     243
  4.2. Polityka państwa w zakresie obciążeń publicznoprawnych w stosunku do małych i średnich przedsiębiorstw     244
  4.3. Polityka podatkowa w stosunku do małych i średnich przedsiębiorstw     246
  4.4. Polityka w zakresie ubezpieczeń społecznych w stosunku do małych i średnich przedsiębiorstw     277
  4.5. Polityka w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych w stosunku do małych i średnich przedsiębiorstw     280
  4.6. Inne obciążenia publicznoprawne a konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw     281
  4.7. Ogólna ocena obciążeń publicznoprawnych pod kątem konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw     283
  4.8. Wpływ obciążeń publicznoprawnych na konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw w świetle stosowania tych świadczeń przez niewielkie podmioty     286
  4.9. Obciążenia publicznoprawne a konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw w świetle badań opinii niewielkich podmiotów     312
  Rozdział 5. Wpływ otoczenia finansowego na konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw w świetle badań empirycznych     313
  5.1. Oddziaływanie otoczenia finansowego na konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw na podstawie badań przedsiębiorstw     313
  5.2. Oddziaływanie otoczenia finansowego na konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw na podstawie badań instytucji z ich otoczenia finansowego     373
  5.3. Oddziaływanie otoczenia finansowego na konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw na podstawie badań empirycznych - analiza ogólna, podsumowanie, wnioski     418
  Rozdział 6. Oddziaływanie otoczenia finansowego na konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw na podstawie badań teoretycznych     453
  6.1. Założenia dokonania oceny teoretycznej wpływu otoczenia finansowego na konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw     453
  6.2. Ocena wpływu otoczenia finansowego na konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw na podstawie badań teoretycznych     454
  6.3. Model teoretyczny wpływu otoczenia finansowego na konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw     465
  6.4. Porównanie modelu teoretycznego z modelem empirycznym     490
  Zakończenie     493
  Spis literatury     497
  Spis tabel     509
  Spis rysunków     515
  Spis wykresów     516
  Załączniki
  1. Kwestionariusz badania przeprowadzonego wśród małych i średnich przedsiębiorstw     523
  2. Kwestionariusze do badania instytucji z otoczenia finansowego małych i średnich przedsiębiorstw     567
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia