Zarządzanie marką

-20%

Zarządzanie marką

1 opinia

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

40,80  51,00

Format: pdf

40,8051,00

cena zawiera podatek VAT

Wiele firm może szybko skopiować niemal każdą innowację pojawiającą sią na rynku, O ile jednak łatwo jest naśladować cechy produktu, o tyle trudno imitować siłę marki, dlatego może się ona przyczynić do utrzymania trwałej przewagi konkurencyjnej. Poza tym cechy produktów zmieniają się, na przykład za sprawą rozwoju technologicznego, a siła marki może być utrzymywana przez dłuższy czas.
We współczesnej gospodarce wzrasta liczba osób zajmujących się, zarządzaniem marką. Dla nich właśnie przeznaczona jest ta książka. Autorzy odpowiadają w niej na dwa podstawowe pytania: co zrobić, by marka była silna, dostrzegana i doceniana przez nabywców, i jak zwiększyć wartość marki, to znaczy jej zdolność do długoterminowego generowania gotówki.


W książce szczegółowo omówiono takie zagadnienia, jak: świadomość i wizerunek marki, lojalność wobec marki oraz mechanizm oddziaływania marki na decyzje zakupowe, sposoby pomiaru świadomości i wizerunku marki oraz świadomości kategorii produktu, skuteczne wprowadzanie marki na rynek (wybór rynku docelowego i pozycjonowanie marki, wybór elementów marki, testowanie koncepcji oferty i testy produktu), zarządzanie portfelem marek, techniki reklamowe używane do wspierania wizerunku marki oraz metody testowania reklam i pomiaru świadomości reklamy, finansowe aspekty zarządzania wartością marki.


Liczba stron320
WydawcaWolters Kluwer Polska SA
ISBN-13978-83-264-6047-0
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  O autorach     9
  Wstęp     11
  Wstęp do wydania drugiego     13
  Rozdział 1.Silna marka z punktu widzenia nabywcy     15
  Ryszard Kłeczek
  Świadomość marki i jej rola w procesie zakupu     16
  Wizerunek marki     19
  Siła, korzystność i wyjątkowość skojarzeń składających się na wizerunek marki     22
  Lojalność wobec marki     28
  Zadania     35
  Rozdział 2.Techniki pomiaru świadomości marki     36
  Ryszard Kłeczek
  Pomiar przywołania marki     36
  Pomiar rozpoznania marki     37
  Pomiar świadomości kategorii produktu     38
  Pomiar rozpoznania kategorii produktu     39
  Zadania     39
  Rozdział 3.Badania jakościowe wizerunku marki     40
  Ryszard Kłeczek, Adam Sagan
  Cel i zasady badania wizerunku marki     40
  Technika swobodnych skojarzeń     41
  Technika wolnych list i analiza dziedziny w badaniach wizerunku marki     46
  Analiza struktury wizerunku marki     51
  Techniki drabinowe w badaniach wizerunku marki     55
  Zadania     70
  Rozdział 4.Badania ilościowe wizerunku marki     71
  Ryszard Kłeczek, Adam Sagan
  Techniki pomiaru i analizy wizerunku marki w badaniach ilościowych     71
  Mapy percepcji i analizy struktury kategorii produktu     76
  Konstruowanie map percepcji - najprostsze metody     80
  Skala dyferencjału semantycznego w badaniach wizerunku marki     84
  Inne metody budowy map percepcji i map preferencji     88
  Ślepe testy     109
  Zadania     120
  Rozdział 5.Pomiar efektów behawioralnych     121
  Ryszard Kłeczek, Adam Sagan
  Techniki pomiaru efektów behawioralnych     121
  Pomiar satysfakcji i lojalności wobec marki     123
  Zadania     136
  Rozdział 6.Wprowadzanie marki na rynek     137
  Ryszard Kłeczek
  Wybór rynku docelowego i pozycjonowanie marki     137
  Testowanie koncepcji oferty (marki lub submarki)     140
  Kryteria doboru elementów marki     147
  Procedura wyboru elementów marki     159
  Testowanie elementów marki     161
  Przykłady udanego wprowadzenia nowych marek na rynek     165
  Zadania     175
  Rozdział 7. Zarządzanie portfelem marek     177
  Ryszard Kłeczek
  Poszerzenia marki     178
  Mapa marki     192
  Rewitalizacja marki     200
  Metody szacowania siły marki - Interbrand     203
  Zadania     208
  Rozdział 8. Reklama jako instrument marketingowy wspierający wizerunek marki     209
  Ryszard Kłeczek, Adam Sagan
  Techniki kreatywne w konstrukcji reklamy - matryca Rossitera-Percy'ego     212
  Techniki przyciągania uwagi w reklamach prasowych     225
  Testy reklamowe     228
  Badania reklamy - modele i pomiary     238
  Analiza treści reklam     253
  Zadania     255
  Rozdział 9.Finansowe aspekty wartości marki     256
  Ryszard Kłeczek
  Marketingowe czynniki wzrostu wartości marki     257
  Decyzje marketingowe zwiększające wartość marki     262
  Controlling i tracking w zarządzaniu marką     270
  Zadania     279
  Rozdział 10.Wykorzystanie koncepcji marki przez sieci detaliczne     281
  Jacek Kall
  Identyfikatory sieci detalicznej jako marki     284
  Motywy stosowania marek własnych i powody ich rynkowych sukcesów     287
  Produkty objęte markami własnymi     293
  Kategorie marek własnych na rynku dóbr częstego zakupu     295
  Zarządzanie portfelem marek własnych     301
  Komunikacja marketingowa marek własnych     303
  Strategia producentów wobec marek własnych     304
  Zadania     307
  Bibliografia     309
  Indeks     317
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia