„Chowanna” 2015. T. 2 (45): Kultura wizualna – konteksty edukacyjne

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

26,78  31,50

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

26,7831,50

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Red. naczelna Ewa Syrek, redaktor części monograficznej Beata Mazepa-Domagała


Kierując się myślą, iż kultura wizualna nie opiera się na samych obrazach, lecz na nowoczesnej skłonności do obrazowania lub wizualizowania egzystencji, a poddanie naukowemu rozpoznaniu wszelkich obrazów znajdujących się w przestrzeni społecznej oraz wszelkich widzialnych przejawów życia społecznego, gdzie obrazy stanowią okno poprzez które odkrywamy różne społeczne konteksty, stanowi swoistą interpretację tego co wizualne, w kategoriach życia codziennego, oddajemy do rąk czytelnika publikację, w której zgromadzony w części monograficznej materiał, ukazuje wieloaspektowość relacji kultury wizualnej w światoobrazie współczesności, a zgromadzone studia teoretyczne opisujące zjawiska i procesy zachodzące w obszarze kultury wizualnej oraz badania empiryczne przedstawiają zagadnienia, które w odniesieniu do tytułowej problematyki wydają się interesujące, godne ukazania i mogą stanowić wkład do naukowego rozpoznania, analizy i interpretacji zarówno fundamentów jak i kontekstów kultury wizualnej oraz służyć pogłębianiu i rozwijaniu świadomości wizualnej.


Prezentowana pozycja skierowana jest do szerokiego grona odbiorców: badaczy, teoretyków, pedagogów, studentów i wszystkich zainteresowanych zjawiskami-składnikami kultury wizualnej, w tym relacjami pomiędzy polem wizualnym a polem społecznym, odbiorem i interpretowaniem zjawisk kultury współczesnej oraz przemianami w ponowoczesnej filozofii podmiotu.


Liczba stron334
WydawcaUniwersytet Śląski
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ebook dostępny na rozdziały


„Chowanna” 2015. T. 2 (45): Kultura wizualna – konteksty edukacyjne - 01 Część monograficzna. Kultura wizualna – konteksty edukacyjne: Człowiek – edukacja – wartości w dobie kultury wizualnej. Przedmowa »

„Chowanna” 2015. T. 2 (45): Kultura wizualna – konteksty edukacyjne - 02 Część monograficzna. Kultura wizualna – konteksty edukacyjne: Kultura wizualna – wybrane studia teoretyczne oraz badania empiryczne »

„Chowanna” 2015. T. 2 (45): Kultura wizualna – konteksty edukacyjne - 03 Część monograficzna: Życie codzienne zapisane w fotografiach. Analiza fotografii jako materiału empirycznego »

„Chowanna” 2015. T. 2 (45): Kultura wizualna – konteksty edukacyjne - 04 Część monograficzna. Kultura wizualna – konteksty edukacyjne: Jakość życia młodego pokolenia w kulturze imagologicznej – refleksja pedagoga »

„Chowanna” 2015. T. 2 (45): Kultura wizualna – konteksty edukacyjne - 05 Część monograficzna: Między obrazem a dźwiękiem. Nauczyciel wobec współczesnej kultury medialnej »

„Chowanna” 2015. T. 2 (45): Kultura wizualna – konteksty edukacyjne - 06 Część monograficzna: Edukacja w zakresie sztuk wizualnych, czyli o przygotowaniu dzieci w młodszym wieku szkolnym do odbioru i kreowania otaczającej je ikonosfery »

„Chowanna” 2015. T. 2 (45): Kultura wizualna – konteksty edukacyjne - 07 Część monograficzna: Obrazek na całe życie. O roli pierwszych obrazów/ilustracji w życiu dziecka na przykładzie autodoświadczania »

„Chowanna” 2015. T. 2 (45): Kultura wizualna – konteksty edukacyjne - 08 Część monograficzna: Wpływ przekazów medialnych na kształtowanie wzorca kobiecości u dzieci w wieku przedszkolnym (na przykładzie animowanych filmów Walta Disneya) »

„Chowanna” 2015. T. 2 (45): Kultura wizualna – konteksty edukacyjne - 09 Część monograficzna: Pomaluj mnie na czerwono-niebiesko. O barwach w optyce dziecięcej »

„Chowanna” 2015. T. 2 (45): Kultura wizualna – konteksty edukacyjne - 10 Część monograficzna: Kultura wizualna a kształtowanie się rodzicielstwa w prenatalnym okresie rozwoju dziecka »

„Chowanna” 2015. T. 2 (45): Kultura wizualna – konteksty edukacyjne - 11 Ciało w kulturze wizualnej – wybrane konteksty »

„Chowanna” 2015. T. 2 (45): Kultura wizualna – konteksty edukacyjne - 12 Wybrane aspekty kultury wizualnej a obraz i akceptacja ciała. Implikacje behawioralne »

„Chowanna” 2015. T. 2 (45): Kultura wizualna – konteksty edukacyjne - 13 Edukacja seksualna w doświadczeniach nastoletnich matek. Studium przypadku »

„Chowanna” 2015. T. 2 (45): Kultura wizualna – konteksty edukacyjne - 14 Projekt "Promocja zdrowia pracowników szkoły". Podstawy teoretyczne i koncepcja »

„Chowanna” 2015. T. 2 (45): Kultura wizualna – konteksty edukacyjne - 15 Theater Therapy for Young People with Intellectual Disabilities »

„Chowanna” 2015. T. 2 (45): Kultura wizualna – konteksty edukacyjne - 16 Juvenile Delinquency in Poland. Dimensions and Selected Forms of Response »

„Chowanna” 2015. T. 2 (45): Kultura wizualna – konteksty edukacyjne - 17 Sprawiedliwość naprawcza w poglądach osób pozbawionych wolności »

„Chowanna” 2015. T. 2 (45): Kultura wizualna – konteksty edukacyjne - 18 Recenzje, komunikaty, polemiki »


EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  Od Redakcji /    9
  
  Część monograficzna
  Kultura wizualna – konteksty edukacyjne (pod redakcją Beaty Mazepy-Domagały)
  
  Człowiek – edukacja – wartości w dobie kultury wizualnej. Przedmowa (Beata Mazepa-Domagała) /    15
  
  Stanisław Juszczyk: Kultura wizualna – wybrane studia teoretyczne oraz badania empiryczne /    17
  
  Joanna Maria Garbula: Życie codzienne zapisane w fotografiach. Analiza fotografii jako materiału empirycznego /    31
  
  Ewa Wysocka: Jakość życia młodego pokolenia w kulturze imagologicznej – refleksja pedagoga /    47
  
  Beata Pituła, Wiesława A. Sacher: Między obrazem a dźwiękiem. Nauczyciel wobec współczesnej kultury medialnej /    71
  
  Beata Mazepa-Domagała, Teresa Wilk: Edukacja w zakresie sztuk wizualnych, czyli o przygotowaniu dzieci w młodszym wieku szkolnym do odbioru i kreowania otaczającej je ikonosfery /    89
  
  Alicja Ungeheuer-Gołąb: Obrazek na całe życie. O roli pierwszych obrazów/ilustracji w życiu dziecka na przykładzie autodoświadczania /    105
  
  Anna Brosch: Wpływ przekazów medialnych na kształtowanie wzorca kobiecości u dzieci w wieku przedszkolnym (na przykładzie animowanych filmów Walta Disneya) /    119
  
  Katarzyna Krasoń: Pomaluj mnie na czerwono-niebiesko. O barwach w optyce dziecięcej /    133
  
  Michalina Ilska, Hanna Przybyła-Basista: Kultura wizualna a kształtowanie się rodzicielstwa w prenatalnym okresie rozwoju dziecka /    161
  
  Studia i rozprawy
  
  Karina Leksy: Ciało w kulturze wizualnej – wybrane konteksty /    185
  
  Magdalena Hyla: Wybrane aspekty kultury wizualnej a obraz i akceptacja ciała. Implikacje behawioralne /    199
  
  Sylwia Polcyn-Matuszewska: Edukacja seksualna w doświadczeniach nastoletnich matek. Studium przypadku /    219
  
  Magdalena Woynarowska-Sołdan: Projekt Promocja zdrowia pracowników szkoły. Podstawy teoretyczne i koncepcja /    239
  
  Anita Stefańska: Theater Therapy for Young People with Intellectual Disabilities /    261
  
  Monika Noszczyk-Bernasiewicz: Juvenile Delinquency in Poland. Dimensions and Selected Forms of Response /    275
  
  Agnieszka Lewicka-Zelent: Sprawiedliwość naprawcza w poglądach osób pozbawionych wolności /    293
  
  Recenzje, komunikaty, polemiki
  
  Teresa Wilk: Obecność sztuki teatralnej w codzienności życia społecznego. Nowe obszary zainteresowań pedagogiki społecznej. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2015, 278 s., ISBN 978-83-8012-368-7 (Halina Guzy-
  -Steinke) /    317
  
  Agnieszka Majewska-Kafarowska: Narracje biograficzne kobiet a poczucie tożsamości. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2010, 288 s., ISBN 978-83-226-1954-4 (Łukasz Michalski) /    325
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia